Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Självklart kan man inte använda Loftus forskning på det sättet. Det var lite min poäng i inlägget. Jag var ironisk och vände mig emot att du använder forskning på ett både märkligt och ohederligt sätt. Det är inte första gången och förmodligen inte sista gången du gör det.
Jag undrar vem som använder sig av forskning på ett ohederligt sätt? Alla som följt tråden de senaste åren vet att de olika vittnena har blivit totalsågade av er mediemordsvänner bara för att dom dröjde med att berätta 3-4 år om de tidigare händelserna händelserna 1984, samtidigt så har vi då JE som är som klippt och skuren för Loftus forskning och rön gällande minnet då han hör och häpna väntade i 22 långa år (!) med att berätta vad han varit med om. Det är faktiskt så här att JE kan i teorin ha bearbetat all den information han matades med under 22 år och till slut hade han skapat en minnesbild i sitt inre av en händelse som inte alls ägt rum och det är här Loftus forskningsrön kommer in i bilden, det går nog inte att uttrycka det hela enklare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Loftus menar alltså att minnet kan vara vanskligt och svårt att lita på. Så långt är vi nog överens, men sen använder du hennes forskning till att döma ut vittnen som inte passar din bild av fallet CdC samtidigt som andra vittnen som också skulle kunna passa in inte nämns av dig med ett ord. Det är tyvärr också här vi alltid hamnar i det här fallet, d.v.s. i en diskussion om vilka vittnen som är trovärdiga och vilka som ljuger. Tyvärr också för dig så kan du inte avgöra det med hjälp av Elizabeth Loftus.
Nej det är sant, men om två nyktra polisvittnen vittnar om att dom sett exakt samma mansperson i sällskap med Catrine da Costa så borde detta höja deras trovärdighet långt över Loftus och dina slutsatser gällande minnet och de faktorer som kan påverka, inte sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Gällande TA så blev han ju frikänd gällande sexuella övergrepp mot dottern. Dagispersonalens iakttagelser kan ju inte heller på något sätt kopplas till CdC. Alltså kan vi väl lämna TA därhän i den här tråden hädanefter? Om du inte vill släppa ämnet kan du alltid skapa en ny tråd om de påstådda övergreppen som Karin utsattes för och vem som kan ha utfört dem.
Men nu var det faktiskt du som började prata om "barnets berättelse" igen för hundrade gången och jag ville bara komma med en liten invändning om att det var faktiskt fler personer än mamman som såg ett avvikande beteende hos barnet och detta har inte fått någon förklaring ännu. Men visst, TA blev frikänd från anklagelserna men om du läst förhören med obducenten från 1987 så ansåg även han att det framkommit alldeles för många märkliga uppgifter för att man bara skulle rycka på axlarna åt detta. Det är väldigt märkliga förhör som du faktiskt borde läsa om igen, jag vet inte om du ens orkat gå igenom förundersökningen till dags dato men om du inte gjort det än så är det verkligen dags nu.
Låt oss titta lite närmare på ditt förra inlägg.
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Alla kan se att jag pratar om Ragnar och JE i mitt inlägg men du kan helt enkelt inte låta bli att börja prata om "barnet" och den märkliga berättelse som mamman fick ta del av. Min fråga till dig är, varför återkommer du till detta från tid till annan?