2024-09-02, 16:40
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Stämmer inte.
Man reggae inte en far för att senare ta bort honom.
Det går till domstol för att fadern inte bekräftar vad utredningen kommit fram till.
Han har inte bekräftat och då går det vidare så man kan fastställa och regga ändå.

Du säger emot dig själv här.
Nej man reggar inte vem som är pappan förens det är fastställt och i detta fall inväntar man domstolen som ska fastställa det. Alltså är det inte fastställt än.
Att bekräfta och fastställa är olika saker.
Om du jobbar inom myndighet så blir jag rädd…
2024-09-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Nej man reggar inte vem som är pappan förens det är fastställt och i detta fall inväntar man domstolen som ska fastställa det. Alltså är det inte fastställt än.

Exakt😳så obehagligt!!!
2024-09-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Min man säger att han är pappa oavsett om testerna visar nåt annat, och visst är det så. Våra barn är vuxna och han är den som funnits där. Att vara pappa handlar inte om vad som står på pappret.

Men ingen kan väl tycka att det är riktigt att bekräfta faderskap redan från start när man varken lever i en relation och att det finns tvivel? Sen att mamman nekar till test.

Ja eftersom du är mamman och ni är ett par😊
så tänker de flesta vettiga människor🫶🙏
Tror du han hade sagt det om du betedde dig som N och uteslöt honom?!?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 16:51.
2024-09-02, 16:57
Medlem
Citat:

Exakt såhär. Hon har ju inte ens sagt att A är pappan, eller någon. Dom kan ju inte gissa sig fram vem som skulle vara pappan, därmed kan han inte heller fastställa något.
2024-09-02, 16:59
Avstängd
Citat:
Håller helt med svarar inte ens på frågan jag ställde till hen pratar runt ämnet och ändrar saker allt eftersom vi frågar
2024-09-02, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant
Håller helt med dig där, verkar ju jättekonstigt att skriva på något sådant om man är tveksam.
Däremot är det märkligt gjort av den som nekar att det görs ett test för att bekräfta vem som är fadern.
Det sticker iaf i mina ögon, vill man inte att det ska komma fram hur det ligger till eller är man så självisk och vägrar låta barnet ha både mamma och pappa?

Tack förresten vad snällt sagt, är så glad att du orkar fortsätta
Tack snälla , det är du mfl dom vet vilka dom är som gjort att jag orkar oh vågar skriva trots min dyslexi 🫶🙏 ja det är sticker i mångas ögon kan jag lova . Och det är många frågetecken med allt känner jag historien ändras efter vägens gång
Jag står för att det jag tycker det är konstigt att N vägrar låta sin dotter ha nån form av kontakt med sin pappa
2024-09-02, 17:11
Medlem
Citat:
Kollade precis, står ingen pappa.

Jag vet, att vad jag tror känner eller tycker spelar
ingen roll, men utgår vad de själva sagt och sett
och lagt upp själva på sina kanaler. (De är duktiga på att radera när man ifrågasätter)

Min uppfattning varför det inte finns en pappa skriven är att hon inte vill skriva på!! (allt känns utstuderat från start).

För då kan hon kan fortsätta säga att hon har ensam vårdnad (och är ensamstående) hon har avsagt sig rätten för vårdnadsbidrag (låter vara osagt exakt vilket bidrag hon inte tar emot hon är inte heller mammaledig, vilken mamma gör så?) och därför måste "stackars hon" självvald ensamstående jobba, så hon flyger och far runt i världen redan efter barnet var 3 veckor åkte hon för hon behövde ensamtid som ensamstående.

Aldrig sett någon med så stor offerkofta leva
på det vis trots fadern vill vara delaktig (också något han sagt mer än en gång på sin kanal)

Därför har mormor (som är socionom och kurator) tagit hand om flickan, detta allt vad de själva sagt på sina kanaler. och de totalt alinierar pappan och hans familj. Klart man blir rädd för den sortens beteende, mormor som socionom och jobbat på skola, riktigt obehagligt
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 17:18.
2024-09-02, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag vet, att vad jag tror känner eller tycker spelar
ingen roll, men utgår vad de själva sagt och sett
och lagt upp själva på sina kanaler. (De är duktiga på att radera när man ifrågasätter)

Min uppfattning varför det inte finns en pappa skriven är att hon inte vill skriva på!! (allt känns utstuderat från start).

För då kan hon kan fortsätta säga att hon har ensam vårdnad (och är ensamstående) hon har avsagt sig rätten för vårdnadsbidrag (låter vara osagt exakt vilket bidrag hon inte tar emot hon är inte heller mammaledig, vilken mamma gör så?) och därför måste "stackars hon" självvald ensamstående jobba, så hon flyger och far runt i världen redan efter barnet var 3 veckor åkte hon för hon behövde ensamtid som ensamstående.

Aldrig sett någon med så stor offerkofta leva
på det vis trots fadern vill vara delaktig (också något han sagt mer än en gång på sin kanal)

Därför har mormor (som är socionom och kurator) tagit hand om flickan, detta allt vad de själva sagt på sina kanaler. och de totalt alinierar pappan och hans familj. Klart man blir rädd för den sortens beteende, mormor som socionom och jobbat på skola, riktigt obehagligt
Exakt det är rugit hur lika vi tänker.
Känner precis som du det hör inte hit vad vi känner och tycker.
Utan vi utgår i från som sagt vad N själv lagt ut tillsammans med sin mamma .
Och varje lite fråga man ställer så är dom snabba att ta bort som du mfl har reagerat på och dagen efter kommer dom upp med ursäker och försvarstal
Har man rent mjöl I påsen behöver man ej ta bort el starta första inte bara en gång utan fler

Håller oxå med här jag tror allt var faktiskt planerat från början visst det låter helt sjukt för vem gör så .
Hon har själv sagt art hon inte får något öre från varken tar ej heller ut barnbidrag var på frågeställning det kom fram på exphon
Kommer ej ihåg om det var med Malin el Martin det togs upp oxå

Jepp hon sätter ofta på sig en offerkofta och gråter ut på sociala medier skriver dikter gör musikvideos och mimar till

Och jag håller med vilken mamma struntar i att vara hemma med sitt barn det första året som är det viktigaste i en barns liv
Senast redigerad av Millan75 2024-09-02 kl. 17:48.
2024-09-02, 17:51
Medlem
Tycker lilla C har det väldigt bra hos sin mamma och mormor. Hade själv fan velat bo där
2024-09-02, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Engulbadsvamp
Tycker lilla C har det väldigt bra hos sin mamma och mormor. Hade själv fan velat bo där
Men flytta dit då , men du kanske redan bor där 🤪
2024-09-02, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Är väl jättebra att bekräfta för andra att man tycker likadant. Annars hade tråden vart död om det inte diskuterades, men de är väl de ni vill🫡
Precis , håller helt med dej. Och tycker man inte om det får man väl skrolla vidare och låt oss andra diskutera och tycka till och dela tankar mm
2024-09-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Men flytta dit då , men du kanske redan bor där 🤪

Hahaha skulle precis skriva det till vedebörande!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in