Citat:
Ursprungligen postat av
DoNotGetItTwisted
Det är precis det N gjort, nekat test!
Så fort han vill lösa det så kommer
en anmälan mot honom från henne.
De kör med att han inte ville ha barn, och?
Alla har sagt saker man inte menar och vid
närmare eftertanke ändrar sig men det
godtas inte av N. Även soc (?) verkar
det som🤷♀️ jättemärkligt att de tagit
den subjektiva inställningen.
Han är ung och ville vänta medans N (och J)
ville skynda. Han fick en chock till en början.
Han har skrivit på sin instagram att han vill
vara delaktig och ser fram emot att träffa
deras dotter, då utesluts han helt och nya
anmälningar haglar in så lägligt.
Som vi alla skrivit, hon har gjort allt för
att utesluta honom trots att han sagt
att han vill vara delaktig. Och som vi
alla sett och skrivit att han började
tvivla efter allt han fick utstå från N
och hennes familj, inte konstigt alls
han vill ha faderskapstest efter det.
Ändå vill någon påskina med familj att
det är han som förhalar fast det är N
som nekar till att ta test. (Och de kallar
honom vidrig för att han önskar det)
Jag anser att socialtjänsten har brustit i sitt jobb att föra Chiaras talan. Det är de med N i spetsen som dröjer och inte ser till att Chiara rätt till att få veta vem som är hennes pappa.
(för N går inte att lita på som vi nu vet).
Först vill jag säga att jag tycker du skriver riktigt bra
Det är flera som skriver liknande men jag vill inte ta upp alla här, det blir lite mkt då
Jag har inte skrivit något på ett bra tag, blev lite för mycket tjafs för mig (bra det blev en varning där)
Men nu skriver jag på detta inlägg fast det finns många andra som också är bra.
Något som ingen har tagit upp (vad jag har sett iaf), och jag vet inte om jag har förstått det rätt, jag har googlat mkt fast det många ggr är svårt att hitta vad som gäller.
Det är väl A som har begärt att det ska göras ett faderskapstest?
Då får man väl anta att han har gjort sin del och lämnat sitt prov. Den andra delen av testen torde ju vara ett prov på lilla C och det är väl där som det inte händer något.
N som står som ensam förälder och ensam vårdnadshavare och har då ensam rätt att ta beslut om sin dotter. Med sitt ofta överdrivna och säkert övertygande sätt (kanske tillsammans med mamma J som ju alltid är med överallt) har hon förmodligen nekat att låta dom ta detta på prov på C för deras "säkerhet" och då verkar det bli stopp där
Är jag helt fel ute?
Som jag förstått det har en pappa (som inte finns registrerad) ingen rättighet att begära (kräva) att det tas ett prov på barnet om inte den som är vårdnadshavare godkänner det.
Hittade gammal motion till Riksdagen om att få till en ändring i lagen men motionen avslogs....
Här är en läng till motionen
https://data.riksdagen.se/fil/FD8A556B-812E-4E79-B3B8-70E59BB20D5D
N har säker massor av skäl som hon anser är godkända anledningar att vägra att man tar prov på tösen, även om hon därmed inte har rätt att få någon form av ekonomisk ersättning av vare sig pappan eller försäkringskassan. Vad vi sett verkar N vara duktig på att vara övertygande i alla avseenden.
Detta är mina egna tankar om denna långdragna historia.