2024-09-02, 16:45
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det har under morgonen cirkulerat listor på kändisar som påstås ha köpt sex av en kvinna som en längre tid hotat med att lägga ut just detta. Nu har det skett. Var är listorna? Vilka finns på listorna? Stämmer anklagelserna?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5E3dAK/kandisar-hangs-ut-som-sexkopare-pa-tiktok

1. Vem bryr sig? Sexköp är inte särkilt stigmatiserat längre, utom i Aftonbladets kärringbilaga.
2. Stäm skiten ur kvinnan, det är förtal.
Citera
2024-09-02, 16:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns det ingen komplett sammanställning av alla namn än? Namn som jag har sett florerat runt är:
- Veronica Maggio
- Bandet Mustasch
- Sean Banan
- Micke Nyqvist
- Joel Kinnaman
- Göran Hägglund
- Göran Greider
- (Har för mig att jag även sett Leif GWs namn. Men hittar ej källan. Känns osannolikt).

Sen om detta faktiskt stämmer eller ej låter jag vara osagt. AL verkar riktigt shady.

Fyll gärna på!

Det som talar för att det kan vara sant är väl just att det är en så sjukt konstig samling människor. Liksom Maggio?!

Har någon av de uthängda uttalat sig?
Citera
2024-09-02, 16:46
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hennes advokat har rekommenderat henne att lägga ut alla 40 folkkära kändisar samtidigt, gärna när hon samlat sina bevis färdigt.

Hon har velat lägga ut 5-6 stycken som hon kan säga redan nu.

Hur kan en advokat rekommendera någon att göra sig skyldig till förtal?
Citera
2024-09-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vad för problem menar du att någon ska få? Krävs nog mer än att ett dokumenterat psykfall lägger ut en tiktok om något som påstås ha hänt för 18 år sen för att branschen ska sluta boka Veronica Maggio till konserter
Vad menar ni, att Veronica Maggio köpt sex av henne eller vad?
Citera
2024-09-02, 16:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är ju bara att titta på Leif G.
Det måste vara fysiskt omöjligt.
Och exakt vad är det hon säger om Leif GW? Egentligen? Jo "kan inte sexköpslagen, bitch please". Det är det enda.
Citera
2024-09-02, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad menar ni, att Veronica Maggio köpt sex av henne eller vad?

Den ex-prostituerade författarinnan menar att Maggio drog ladd från hennes fitta och slog henne så hon fick en blåtira.
Citera
2024-09-02, 16:53
Avslutad
Även om dessa köpare faktiskt är korrekta blir det väl jävligt svårt att bevisa? Särskilt när en del av detta ska ligga 20 år bakåt i tiden.
Citera
2024-09-02, 16:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det som talar för att det kan vara sant är väl just att det är en så sjukt konstig samling människor. Liksom Maggio?!

Har någon av de uthängda uttalat sig?
Ja det är en extremt konstig "gotcha" , förutom då kanske Hägglund, Kpt Klänning och såna.
Hon var hora. Att hon sålde sig själv var lagligt. Att de köpte henne var olagligt. Idk. Make it make sense.
Citera
2024-09-02, 16:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och exakt vad är det hon säger om Leif GW? Egentligen? Jo "kan inte sexköpslagen, bitch please". Det är det enda.

Då jag är lite efter.
Vad menar hon med det?
Citera
2024-09-02, 16:57
Medlem
okok1s avatar
Det hade ju varit roligt om några var feminister eller emot sexköp. Och så visar det sig att de säger en sak och agerar omvänt. Precis som METOO där många självgoda feministmän visade sig vara våldtäktsmän och sinnessjuka kvinnohatare.
Citera
2024-09-02, 16:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då jag är lite efter.
Vad menar hon med det?
Att GW gör sig dum när han påstår sådant. Han kan den visst. Min tolkning.
Citera
2024-09-02, 17:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Även om dessa köpare faktiskt är korrekta blir det väl jävligt svårt att bevisa? Särskilt när en del av detta ska ligga 20 år bakåt i tiden.
Hon kanske sparade bevis som troféer? Oj en kändis! Nu måste jag spara allt som en trofé så jag kan känna mig bättre. Precis som seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in