2024-09-01, 22:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men Magic nu får du skärpa dig och läsa igen.
Ganska tydligt, eventuellt övertydligt, att texten syftar på Jessicas flytt.
Läste lite fort kanske, men Jessica flyttade för ett och ett halvt år sedan. Hennes kåk kostade nästan tio miljoner. Så den infon är felaktig. Dessutom tjänade hon en hel del på att sälja sin gamla kåk, som Rune manipulerat henne att belåna kraftigt. Nu fick hon en bra slant över ändå och det är klart att det påverkade Rune. Han har försökt sno åt sig en del av hennes vinst, men det gick inte så bra. Utöver det har man bestämt att han inte får besöka barnens adress efter att ha hotat hennes nya kille och J själv. Som man bäddar får man ligga.
Däremot skulle det vara intressant att få veta var Rune bor nu och hur han finansierar det.
Citera
2024-09-02, 02:45
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men Magic nu får du skärpa dig och läsa igen.
Ganska tydligt, eventuellt övertydligt, att texten syftar på Jessicas flytt.
Det är övertydligt, alla (utom en) fattar att texten syftar på Jessicas flytt. Det stämmer att Runar Sögaard inte har flyttat till något miljonhus nyligen Huset tillhörde hans ex-fru Jessica, och de bodde där tillsammans under deras äktenskap. Efter deras skilsmässa 2017 behöll Jessica huset, som senare såldes, men det var alltid hennes egendom.
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Läste lite fort kanske, men Jessica flyttade för ett och ett halvt år sedan. Hennes kåk kostade nästan tio miljoner. Så den infon är felaktig. Dessutom tjänade hon en hel del på att sälja sin gamla kåk, som Rune manipulerat henne att belåna kraftigt. Nu fick hon en bra slant över ändå och det är klart att det påverkade Rune. Han har försökt sno åt sig en del av hennes vinst, men det gick inte så bra. Utöver det har man bestämt att han inte får besöka barnens adress efter att ha hotat hennes nya kille och J själv. Som man bäddar får man ligga.
Däremot skulle det vara intressant att få veta var Rune bor nu och hur han finansierar det.
Gällande Magictrix finns det inget som tyder på att Magictrix kommer att förändra sitt beteende eller "skärpa sig". Tusentals meningslösa och barnsliga stalker-inlägg från en stalker-detektiv som missförstår och raljerar ohejdat pekar på att Magictrix läser helt fel, eftersom denne är så "smart" och läser så snabbt
Senast redigerad av becko 2024-09-02 kl. 03:37.
Citera
2024-09-02, 14:03
Medlem
Huvudförhandlingen ställdes in genom beslut av tingsrätten redan den 20/8 pga av att runkars advokat anmält förhinder, inte pga någonting annat.
Det finns således inga som helst tecken på att målet skulle läggas ned.
Nytt datum är ännu inte fastställt.

Advokatens brev:
Från: Mark Safaryan <mark.safaryan@juristhuset.se>
Skickat: den 19 augusti 2024 09:42
Till: Registrator Västmanlands Tingsrätt - TVL
Ämne: Ang B 3890-23 BRÅDSKANDE
Undertecknad är förhindrad a􀆩 företräda min huvudman under förhandlingen den 28 augus􀆟 2024. Den 28 augus􀆟
2024 påbörjas mål i säkerhetssalen (Södertörns 􀆟ngsrä&#1049001 häktat mål. I samband med planering av
huvudförhandlingsplan avseende det andra målet hamnade jag i en situa􀆟on där jag behövde kompromissa, det rör
sig om mål där min klient är misstänkt för mord och 12-mordförsök. Min klient har meddelat mig a􀆩 han
inte godkänner subs􀆟tu􀆟on och vill ej ha någon annan än mig. Hemställer därför a􀆩 den planerade
huvudförhandlingen i mål B 3890-23 ställs in.
Med vänlig hälsning
Mark Safaryan
Advokat / Delägare
Juristhuset
Citera
2024-09-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Huvudförhandlingen ställdes in genom beslut av tingsrätten redan den 20/8 pga av att runkars advokat anmält förhinder, inte pga någonting annat.

Advokatens brev:
Undertecknad är förhindrad a􀆩 företräda min huvudman under förhandlingen den 28 augus􀆟 2024. Den 28 augus􀆟
2024 påbörjas mål i säkerhetssalen (Södertörns 􀆟ngsrä&#1049001 häktat mål. I samband med planering av
huvudförhandlingsplan avseende det andra målet hamnade jag i en situa􀆟on där jag behövde kompromissa, det rör
sig om mål där min klient är misstänkt för mord och 12-mordförsök. Min klient har meddelat mig a􀆩 han
inte godkänner subs􀆟tu􀆟on och vill ej ha någon annan än mig. Hemställer därför a􀆩 den planerade
Med vänlig hälsning
Mark Safaryan
Advokat / Delägare
Juristhuset
Tackar!
Citera
2024-09-02, 14:43
Medlem
Här är advokatens begäran om att rättegången skall ställas in OCH yttrande från kriminalvården som INTE anser att runkar är lämplig för villkorlig dom, fotboja, skyddstillsyn etc utan att bara inlåsning kan komma på tal.

https://gofile.io/d/TMM85S
Citera
2024-09-02, 14:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Advokatens brev:
Med vänlig hälsning
Mark Safaryan
Advokat / Delägare
Juristhuset
Intressant! Rune själv gick ut för några dagar sedan och var förbryllad över att kvinnan i Västerås tagit tillbaka sitt vittnesmål. Idioten trodde därför att han var friad och skrev att han var förvånad att det ändå skulle bli en rättegång senare. Tantens vittnesmål är ju ändå mindre relevant sett till bevisningen. Så det Rune gjorde var väl helt enkelt att mörka sanningen då han då måste ha vetat att Mark inte kunde komma. (Kan en advokat förresten dubbelboka sig med flit och välja vilken rättegång hen vill medverka i utan repressalier?)
Citera
2024-09-02, 15:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Här är advokatens begäran om att rättegången skall ställas in OCH yttrande från kriminalvården som INTE anser att runkar är lämplig för villkorlig dom, fotboja, skyddstillsyn etc utan att bara inlåsning kan komma på tal.

https://gofile.io/d/TMM85S
Intressant att han påstår att han har ”uppdrag” utomlands. Kanske ligger det något i att han manipulerat någon målvakt att starta ett bolag åt honom i Norge? Han skrev något om det för kanske ett år sedan? Han var i Oslo och hade ”styrelsemöte” för sitt nystartade bolag. Men sedan dess har han inte nämnt det igen så jag trodde det var ett hittepå.
Men fint att myndigheterna ändå har lite koll på vad han sysslat med. Mellan raderna skriver de ju att han inte riktigt är tillräknelig. Att han även har kontakt med en annan kåkfarare var kanske inte så skickligt av honom heller.

Tack för info!
Citera
2024-09-02, 15:21
Medlem
Citat:
Intressant! Rune själv gick ut för några dagar sedan och var förbryllad över att kvinnan i Västerås tagit tillbaka sitt vittnesmål. Idioten trodde därför att han var friad och skrev att han var förvånad att det ändå skulle bli en rättegång senare. Tantens vittnesmål är ju ändå mindre relevant sett till bevisningen. Så det Rune gjorde var väl helt enkelt att mörka sanningen då han då måste ha vetat att Mark inte kunde komma. (Kan en advokat förresten dubbelboka sig med flit och välja vilken rättegång hen vill medverka i utan repressalier?)

Förmodligen inte, men med tanke på hur lätt det är för den ena tingsrätten att kolla me den andra tingsrätten, tror jag inte ens att denna j-a brännvinsadvokat skulle våga.

Det finns ju ett exempel för c.a 10 år sedan när Nacka Tingsrätt kollade runkars läkarintyg och förkastade det.
Citera
2024-09-02, 15:22
Medlem
Citat:
Intressant att han påstår att han har ”uppdrag” utomlands. Kanske ligger det något i att han manipulerat någon målvakt att starta ett bolag åt honom i Norge? Han skrev något om det för kanske ett år sedan? Han var i Oslo och hade ”styrelsemöte” för sitt nystartade bolag. Men sedan dess har han inte nämnt det igen så jag trodde det var ett hittepå.
Men fint att myndigheterna ändå har lite koll på vad han sysslat med. Mellan raderna skriver de ju att han inte riktigt är tillräknelig. Att han även har kontakt med en annan kåkfarare var kanske inte så skickligt av honom heller.

Tack för info!
"Bolag i Norge" är nog bara hittepå. Men å andra sidan är jag rätt att kriminalvården inte dubbelkollar uppgifterna särskilt noga så jag ntar att det går att ljuga sig fram åtminstone delvis i den typen av undersökningar.
Citera
2024-09-02, 16:39
Medlem
Om han har ett bolag i Norge då undrar man lite. Vad säljer det bolaget eller hur får det sina intäkter.
Citera
2024-09-02, 16:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
"Bolag i Norge" är nog bara hittepå. Men å andra sidan är jag rätt att kriminalvården inte dubbelkollar uppgifterna särskilt noga så jag ntar att det går att ljuga sig fram åtminstone delvis i den typen av undersökningar.
Nä det är ju den känslan man får när de skriver att han ordnat boende och ”inkomst”. Läser man en gång till får man känslan av att de antyder en oro kring hans inkomst då han har enorma skulder till kronofogden… liksom hur fixar han det med hyra etz? De mer än antyder att han m a o inte har för avsikt att betala tillbaka och därmed tvingas ta svarta inkomster. Typiskt Runken att skita i sina kallelser för att han anser den vara lönlösa.
Citera
2024-09-02, 16:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Om han har ett bolag i Norge då undrar man lite. Vad säljer det bolaget eller hur får det sina intäkter.
Det kan ju vara hittepå också? Eller så tror han fortfarande på en lukrativ framtid där han coachar företagsledare att fatta rätt beslut…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in