2024-09-02, 14:11
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Nej, jag menar att den extrema majoriteten märkte inte av att de ens haft viruset, och att flockimmuniteten från detta var drivande för reduktiinen vi sett i poliofall och inte poliovaccinet.

Polio, ofta kallad barnförlamning, minskade kraftigt tack vare vaccin, inte naturlig flockimmunitet. Innan vaccinet infördes var polio en allvarlig sjukdom som drabbade många, särskilt barn. Det var först efter att vaccinet började användas som vi såg en drastisk minskning av antalet fall. Att påstå att flockimmunitet ensam låg bakom denna minskning är felaktigt.
Citera
2024-09-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Edit:
Är du bussig och ger mig din källa, Tack!
Jag måste ha kommit helt fel. För vi har haft lokala utbrott (oftast pga en lokal mutation) i över hundra år.
När de sista utposterna är vaccinerade så kommer det inga fler utbrott som sprids genom arbetskraftsinvandring eller turism. Polio har funnits mycket längre än vad stammen har varit farlig för människan.
https://extranet.who.int/polis/public/CaseCount.aspx
Edit:
Hur kom du fram till 97%?
Kan du vara snäll och visa mig din uträkning eller ge mig exakt plats och räknesätt, Tack!

För vad?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10544864/#:~:text=More%20than%2099%25%20of%20poliomyelitis, sign%20of%20many%20other%20diseases.

https://www.healthline.com/health/poliomyelitis#_noHeaderPrefixedContent

It’s estimated that 95 to 99 percent of people who contract poliovirus are asymptomatic.

Så låt oss säga att 99% är asymptomatiska eller får en mild sjukdom, sedan får de immunitet. Då kommer befolkningen snabbt nå flockimmunitet då polio är smittsamt.

97%, titta på 2022 (då all data kommit in där och reviderats klart), ta wild cases / vaccin-cases+wild cases=0.033% 96.7%~97%
Citera
2024-09-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnebycowboy
Har du sett bilder av poliofall från tiden före vaccinet? De märkte nog fan av att de varit infekterade!

Har du läst den vetenskapliga litteraturen, idiot?

Mer än 99% har asymptomatisk polio eller en mild sjukdom. Det du sett är extremfallen, lite som alla som dött i sviterna av Covid-vaccinen.

Länkar till >99% finns i mitt tidigare inlägg.
Citera
2024-09-02, 14:20
Medlem
Citat:
Dina länkar motsäger inte vad jag sa. 97%, då 30 fall var "wild polio" 2022, och 890 var från vaccinet.

Att 99% skyddas från en sjukdom som 99% har asymptomatiskt är knappast imponerande.

OPV orsakar även polio, sällan, men det händer.

Nej, anledningarna att det går runt är för att vaccinerade orsakar mutationer i viruset.

Nu var det ju på så vis att jag efterfrågade din data och beräkning, Tack för det!
Okej om det är så som du påstår?
Vad försöker du bevisa?

Att 99-100% vaccinerade är skyddade ger stöd åt att vaccin skyddar mot farlig smitta.
Ingen kommer med våld tvinga dig att vaccinera dig i Sverige. Inte som i Kina där dem svetsade igen människors dörrar och tvingade på människor vaccin. Inte heller som i Ryssland som förnekade pandemin tills deras sjukhus blev överfulla och människor dog av syrebrist.

Vi lär oss hela tiden, som tur är. De nya vaccinen utan aktivt virus (önskar att det kunde vara billigare för de som är mest utsatta) kommer endast att trycka undan sjukdomen när tillräckligt många är immuniserade. Agnes Wold på P1 har erfarenhet i klinisk bakteriologi och vet mycket om immunsvar och respons.

Vad skulle hända med dig om du ville acceptera att virus faktiskt existerar, säg i en minut.
Som ett tankeexperiment: Att de tusentals läkare(bla min bror & mamma) och alla sjuksköterskor som åkt över världen, vaccinerat människor och med egna ögon faktiskt sett förbättringen i hälsa förändras framför dem?

Kan du bevisa att virus inte existerar?
(Så jobbar man ju inte vetenskapligt. Då måste man ju kolla överallt för att veta. Finns det svarta svanar?)
Det är betydligt lättare att anta motsatsen när experiment och studier läggs ihop.
Citera
2024-09-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Polio, ofta kallad barnförlamning, minskade kraftigt tack vare vaccin, inte naturlig flockimmunitet. Innan vaccinet infördes var polio en allvarlig sjukdom som drabbade många, särskilt barn. Det var först efter att vaccinet började användas som vi såg en drastisk minskning av antalet fall. Att påstå att flockimmunitet ensam låg bakom denna minskning är felaktigt.

Nej, minskningen skedde innan vaccinet.
Citera
2024-09-02, 14:22
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Nej du skyller över på myndigheter, att de pressade på, precis som att vaccinindustrin är helt ointresserad i frågan. Barnsligt försök.

De är säkerligen handplockade också, i syfte att stödja din förutfattade mening om vacciner, annars hade du aldrig sänt ut dem. För märk väl, du presenterar aldrig vilka som finansierar forskningen, och där har vi svaret som du gömmer.

Copy+paste nr 3.

Nej, det existerar inget konsensus som du påstår, annat än i din fantasi. Verkligheten är att många människor har skadats och dött till följd av vacciner. Du vägrar att berör ämnet och gräva djupare inom det området.

Jaha, så det är mindre relevant vad EUs diktator och Pfizers VD samtalar om i hemlighet kring mRNA-vaccinet under plandemin, än vad dina ständiga utbrott (anklagelser) om Ryss-sympatisör och Ukrainakriget är?

Har jag förstått dig rätt?

Du hycklar.

Nä du lille vän, jag gjorde ett försök att visa några rapporter som pekade i din riktning men det finns liksom inga. Så har du så lägger du fram dessa.
Så lägg fram de studier du grundar dina påståenden på.

Och återigen, konsensus kan vem som helst läsa sig till, vissa som t.ex. du saknar förmågan att tillgodogöra sig information och klarar tydligen inte detta.

Konsensus är (oavsett om du står som ett barn i godisbutiken och skriker) att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera
2024-09-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Nu var det ju på så vis att jag efterfrågade din data och beräkning, Tack för det!
Okej om det är så som du påstår?
Vad försöker du bevisa?

Att 99-100% vaccinerade är skyddade ger stöd åt att vaccin skyddar mot farlig smitta.
Ingen kommer med våld tvinga dig att vaccinera dig i Sverige. Inte som i Kina där dem svetsade igen människors dörrar och tvingade på människor vaccin. Inte heller som i Ryssland som förnekade pandemin tills deras sjukhus blev överfulla och människor dog av syrebrist.

Vi lär oss hela tiden, som tur är. De nya vaccinen utan aktivt virus (önskar att det kunde vara billigare för de som är mest utsatta) kommer endast att trycka undan sjukdomen när tillräckligt många är immuniserade. Agnes Wold på P1 har erfarenhet i klinisk bakteriologi och vet mycket om immunsvar och respons.

Vad skulle hända med dig om du ville acceptera att virus faktiskt existerar, säg i en minut.
Som ett tankeexperiment: Att de tusentals läkare(bla min bror & mamma) och alla sjuksköterskor som åkt över världen, vaccinerat människor och med egna ögon faktiskt sett förbättringen i hälsa förändras framför dem?

Kan du bevisa att virus inte existerar?
(Så jobbar man ju inte vetenskapligt. Då måste man ju kolla överallt för att veta. Finns det svarta svanar?)
Det är betydligt lättare att anta motsatsen när experiment och studier läggs ihop.

Du måste ju vara idiot på riktigt.

Så du menar att din mamma åkt världen över, vaccinerat människor och sedan kunnat se deras hälsa förbättras nära inpå?

Det enda vaccinet som skulle kunna göra detta är rabiesvaccinet, och det är knappast det som läkare åker runt och ger.

Missade du att man också gjorde kvinnor sterila med vaccin i Kenya? Tror du dessa kvinnor är tacksamma för sitt stelkramp-vaccin?
https://www.scirp.org/journal/paperinformation?paperid=81838

När har jag påstått att viruset inte existerar din idiot? Kan du i alla fall försöka föra en saklig diskussion och inte bygga halmgubbar och fantasifoster?
Citera
2024-09-02, 14:25
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej, minskningen skedde innan vaccinet.

Minskningen av poliofall började efter att vaccinet introducerades, inte innan. Innan vaccinet var polio en allvarlig och utbredd sjukdom. Det är väl dokumenterat att den drastiska minskningen av poliofall skedde som en direkt följd av massvaccination.
Citera
2024-09-02, 14:27
Medlem
Citat:
Har du läst den vetenskapliga litteraturen, idiot?

Mer än 99% har asymptomatisk polio eller en mild sjukdom. Det du sett är extremfallen, lite som alla som dött i sviterna av Covid-vaccinen.

Länkar till >99% finns i mitt tidigare inlägg.
Jo, jag har nog läst mer vetenskaplig litteratur än du. Dina källor är i stort sett pseudevetenskap och ren bluff.
Citera
2024-09-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Minskningen av poliofall började efter att vaccinet introducerades, inte innan. Innan vaccinet var polio en allvarlig och utbredd sjukdom. Det är väl dokumenterat att den drastiska minskningen av poliofall skedde som en direkt följd av massvaccination.

Nej, >99% hade asymptomatisk eller mild infektion vid polio. Minskningen skedde innan vaccinet, vilken man tydligt ser på valfri graf eller i datan.
Citera
2024-09-02, 14:29
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du måste ju vara idiot på riktigt.

Så du menar att din mamma åkt världen över, vaccinerat människor och sedan kunnat se deras hälsa förbättras nära inpå?

Det enda vaccinet som skulle kunna göra detta är rabiesvaccinet, och det är knappast det som läkare åker runt och ger.

Missade du att man också gjorde kvinnor sterila med vaccin i Kenya? Tror du dessa kvinnor är tacksamma för sitt stelkramp-vaccin?
https://www.scirp.org/journal/paperinformation?paperid=81838

När har jag påstått att viruset inte existerar din idiot? Kan du i alla fall försöka föra en saklig diskussion och inte bygga halmgubbar och fantasifoster?

Att vaccin har räddat miljontals liv är ett faktum som stöds av omfattande forskning. Vad gäller påståendet om sterilitet i Kenya, så har detta blivit grundligt debunkat av flera oberoende studier och anses vara en konspirationsteori utan vetenskapligt stöd. Saklig diskussion bygger på fakta, inte ogrundade påståenden.
Citera
2024-09-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnebycowboy
Jo, jag har nog läst mer vetenskaplig litteratur än du. Dina källor är i stort sett pseudevetenskap och ren bluff.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10544864/#:~:text=More%20than%2099%25%20of%20poliomyelitis, sign%20of%20many%20other%20diseases

https://www.medparkhospital.com/en-US/disease-and-treatment/polio

People infected with the polio virus have varying symptoms but can spread the disease to others while asymptomatic. The vast majority of infected people exhibit no symptoms.

Du har aldrig läst och förstått en studie, lilla du.

Ta gärna och hitta någon källa som bevisar din fantasi att 90% av folk med polio hamnade i järnlungor, så kikar vi på den.

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in