Citat:
Ursprungligen postat av
Stoix
Dina länkar motsäger inte vad jag sa. 97%, då 30 fall var "wild polio" 2022, och 890 var från vaccinet.
Att 99% skyddas från en sjukdom som 99% har asymptomatiskt är knappast imponerande.
OPV orsakar även polio, sällan, men det händer.
Nej, anledningarna att det går runt är för att vaccinerade orsakar mutationer i viruset.
Nu var det ju på så vis att jag efterfrågade din data och beräkning, Tack för det!
Okej om det är så som du påstår?
Vad försöker du bevisa?
Att 99-100% vaccinerade är skyddade ger stöd åt att vaccin skyddar mot farlig smitta.
Ingen kommer med våld tvinga dig att vaccinera dig i Sverige. Inte som i Kina där dem svetsade igen människors dörrar och tvingade på människor vaccin. Inte heller som i Ryssland som förnekade pandemin tills deras sjukhus blev överfulla och människor dog av syrebrist.
Vi lär oss hela tiden, som tur är. De nya vaccinen utan aktivt virus (önskar att det kunde vara billigare för de som är mest utsatta) kommer endast att trycka undan sjukdomen när tillräckligt många är immuniserade. Agnes Wold på P1 har erfarenhet i klinisk bakteriologi och vet mycket om immunsvar och respons.
Vad skulle hända med dig om du ville acceptera att virus faktiskt existerar, säg i en minut.
Som ett tankeexperiment: Att de tusentals läkare(bla min bror & mamma) och alla sjuksköterskor som åkt över världen, vaccinerat människor och med egna ögon faktiskt sett förbättringen i hälsa förändras framför dem?
Kan du bevisa att virus inte existerar?
(Så jobbar man ju inte vetenskapligt. Då måste man ju kolla överallt för att veta. Finns det svarta svanar?)
Det är betydligt lättare att anta motsatsen när experiment och studier läggs ihop.