2024-09-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Hur var det med att 95-99% av befolkningen var asymptomatiska, och att vaccinet introducerades efter man redan fått flockimmunitet och det värsta var över?

Som du klart och tydligt bör kunna läsa dig till i min länk så är 97% av alla poliofall i världen kopplat till vaccinet.

"The polio vaccine protects against severe illness, but vaccinated people who contract a circulating strain of polio can still transmit it to those who are unvaccinated. Though polio cases are low in hospitals, the virus continues to be detected in wastewater in major cities, creating a need for stronger protection"
California, USA.
https://www.ucsf.edu/news/2023/06/425601/two-new-vaccines-join-fight-eradicate-polio

"The inactivated polio vaccine, the only vaccine available in the U.S., protects 99 to 100 percent of people against disease who receive all recommended doses."
https://www.health.ny.gov/diseases/communicable/polio/

Varför just 97%, varför inte 100%
Utifrån din artikel: vilka är styrkorna och svagheterna med den metod som författarna har använt?
Mina källor visar på att poliovaccinen oftast är effektiva och att det endast är en sorts av vaccin (med aktivt virus-DNA) som ens kan leda till en sjukdomsepisod.
Samlad vetenskap har visat att vaccinerade kan sprida viruset vidare till icke vaccinerade, utan att själva insjukna.
Med en hög vaccinationsgrad hade polio varit utrotat överallt men politiska beslut har försenat denna frid för de absolut fattigaste människorna i världen.

Edit:
Två länder har 'kvar' sjukdomen. Någon i Nigeria blir infekterad, reser till ett annat land= litet utbrott. Är en rimlig förklaring med tanke på mängden människor internationellt som är vaccinerade.

Alla virus muterar!
Därför behöver USA nya vaccin. Ju fler som är ovaccinerade i befolkningen destu större utbrott och sedermera möjlighet för viruset att mutera.
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-02 kl. 12:59.
Citera
2024-09-02, 12:53
Medlem
Citat:
Hur var det med att 95-99% av befolkningen var asymptomatiska, och att vaccinet introducerades efter man redan fått flockimmunitet och det värsta var över?

Som du klart och tydligt bör kunna läsa dig till i min länk så är 97% av alla poliofall i världen kopplat till vaccinet.
Menar du då att polio inte förekom förrän vaccinet introducerades?
Citera
2024-09-02, 13:06
Medlem
Citat:

Edit:
Är du bussig och ger mig din källa, Tack!
Jag måste ha kommit helt fel. För vi har haft lokala utbrott (oftast pga en lokal mutation) i över hundra år.
När de sista utposterna är vaccinerade så kommer det inga fler utbrott som sprids genom arbetskraftsinvandring eller turism. Polio har funnits mycket längre än vad stammen har varit farlig för människan.
https://extranet.who.int/polis/public/CaseCount.aspx
Edit:
Hur kom du fram till 97%?
Kan du vara snäll och visa mig din uträkning eller ge mig exakt plats och räknesätt, Tack!
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-02 kl. 13:13.
Citera
2024-09-02, 13:12
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du håller fast i något du inte kan bevisa 🤣
Hur går det, har du kommit igenom alla studier jag skickat, även det som visade på milda extremt ovanliga biverkningar?
Hur var det nu med hjärtmuskelinflammation, var den farligare från infektion eller vaccinen? Du får nog hitta en annan bieffekt att bita dig fast i när du ska påvisa hur farligt det är.

Tills dess kvarstår konsensus med sin glans att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Visst är konsensus underbar?
Visar med majoritet hur säkra och effektiva vaccinen är.

Nödgodkännande, även kallat Emergency Use Authorization (EUA), är en mekanism som används i exceptionella situationer när det finns ett akut behov av en medicinsk produkt. I fallet med COVID-19 bedömdes fördelarna med att snabbt distribuera vaccinerna som klart övervägande jämfört med riskerna med att vänta på ett fullständigt godkännande. Efter att vaccinerna godkänts för nödanvändning har de genomgått kontinuerlig övervakning för att säkerställa deras säkerhet och effektivitet. Denna övervakning har bekräftat att mRNA-vaccinerna är både säkra och effektiva i den bredare befolkningen.

Regeringar och folkhälsomyndigheter världen över, inklusive amerikanska FDA och Europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA), var de som efterfrågade nödgodkännande av vacciner mot COVID-19. Världshälsoorganisationen (WHO) stödde också initiativet för att möjliggöra en snabb utveckling och distribution av vacciner. Målet var att snabbt kunna distribuera effektiva vacciner till befolkningen för att bromsa smittspridningen och förhindra ytterligare dödsfall och sjuklighet under pandemin.

Men du växer nog upp en dag från ditt infantila ignorande får man hoppas. 😁
Är fortfarande inte jag som bestämmer vad majoriteten av studierna säger, alltså inte jag som rår över konsensus. Har förstått att du vill det är så men jag kan bara råda dig hur du förändrar den och det är du ovillig att göra.

Du har blivit galen.

Så, ännu ett slaskinlägg. Jag ser att du fortfarande vägrar att ta fullt ansvar över vad du skriver och istället försöker skylla över det på några andra? Barnslig nivå.

Nej, det blir inte mera konsensus för att du är här och repeterar samma saker om och om igen.

Måste vara tröttsamt och respektlöst gentemot läsaren.

Sanningen är att det råder stor oenighet kring vacciner. Makt och pengar från gigantiska (globala) industrier utövar ett stort inflytande på åsikter kring vacciner, så att fullständiga sanningen om vacciner inte nås ut till allmänheten. Det går helt i linje med deras önskan om maximal profit. Det finns heller ingen moral hos dessa företag, så de kan uppträda helt hänsynslöst.

Det här ser vi också i verkligheten, att vacciner har skadat många människor och flera har dött, men sanningen tystas ner snabbt.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-02 kl. 13:14.
Citera
2024-09-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du har blivit galen.

Så, ännu ett slaskinlägg. Jag ser att du fortfarande vägrar att ta fullt ansvar över vad du skriver och istället försöker skylla över det på några andra? Barnslig nivå.

Nej, det blir inte mera konsensus för att du är här och repeterar samma saker om och om igen.

Sanningen är att det råder stor oenighet kring vacciner. Makt och pengar från gigantiska (globala) industrier utövar ett stort inflytande på åsikter kring vacciner, så att fullständiga sanningen om vacciner inte nås ut till allmänheten. Det går helt i linje med deras önskan om maximal profit. Det finns heller ingen moral hos dessa företag, så de kan uppträda helt hänsynslöst.

Det här ser vi också i verkligheten, att vacciner har skadat många människor och flera har dött, men sanningen tystas ner snabbt.

Det råder konsensus mellan dem som har kunskap och makt. Den som förstår att trots viss korruption så är det mestadels drivna och smarta människor som bestämmer här i världen. Inkompetenta som tur är i minoritet. Det betyder inte att en kapitalistisk modell för sjukvård är det bästa alternativet.
Herregud vad USA har gjort bort sig många gånger. Det har vi också gjort, det har faktiskt de flesta nationer gjort.
Det betyder dock inte att allt och alla är ruttna och att det som jag inte förstår inte existerar.
Ex: USA spenderar mest 💲/capita och har sjunkande förväntadlivslängd, stora ekonomiska ojämnlikheter och kraftigt sjunkande hälsa och äter mest mediciner/person.
En bra poäng är endast ibland att "follow the money".

Ska jag resonera systematiskt så behöver jag tänka på: Legislation, Incitament och Opportunity.
I Sverige förbjuder vi reklam för läkemedel (liksom 80% av världen), har kommunala- regionala- och nationella förordningar som ställer krav och följer upp vid utbrott. Vi har fria medier som vi dessutom stöttar via skatten.

Jag har genomfört ett par studier inom kognitionsvetenskap och fysiologi på universitet.
Jobbade extra under pandemin med rehabilitering av post covid.
Jag har sett hur vacciner gett rädda människor deras frihet åter och jag har behandlat människor som inte lever idag.
Jag har arbetat med kunniga, kompetenta människor som räddat liv, framför mina ögon. Läkare som arbetar tre dygn i sträck bara för att i slutet på passet få covid och själv behöva läggas in för att överleva.
Inga självmordsbenägna personer utan smarta och drivna människor med hög moral.

Om jag vore affärsmässig skulle jag försöka göra reklam för min produkt inom ramen för mina förutsättningar. Följa reglerna och maximera min profit.
Poliovaccinen kostar mer än det är värt. Det sista jag vill är ju att förlora kunder=💲
Jag tror att jag skulle tjäna mer om jag kunde nå ut till så många nya kunder som möjligt=överlevande skaffar barn(?)

När tystades polioutbrottet i Sverige ned?
När tystades det här ner?
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-02 kl. 13:59.
Citera
2024-09-02, 13:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du har blivit galen.

Det som är respektlöst är att du inte läser de rapporter jag bett dig läsa, du avfärdar dem utan att läst. Jag har bett dig om rapporten, studier men du vägrar lämna ut ens namnet på dem, det är respektlöst.

Det är däremot inte respektlöst att upplysa läsare om att det råder en konsensus att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår. Det är respektfullt att låta dem kunna kontrollera detta själv.

Så du ska nog tagga ner på respektsnacket en aning.

Var och en kan själv söka denna information på de ställen jag angett och själv se att konsensus idag är just att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Detta kan du göra, dina konspiratörskompisar göra, ja vem som helst kan göra detta.

Så visa nu den respekt du snackar om och visa oss dessa rapporter från de tystade rädda forskarna, för de sitter väl inte och gissar? Lämna också ut dokumentatione som läkarna har som otvivelaktigt visar en koppling mellan vaccinen och dödsorsak.

Till skillnad från dig kommer jag läsa dem och peka ut eventuella fel och brister, du har definitivt inte läst de rapporter jag gett dig hänvisning till.
Citera
2024-09-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
"The polio vaccine protects against severe illness, but vaccinated people who contract a circulating strain of polio can still transmit it to those who are unvaccinated. Though polio cases are low in hospitals, the virus continues to be detected in wastewater in major cities, creating a need for stronger protection"
California, USA.
https://www.ucsf.edu/news/2023/06/425601/two-new-vaccines-join-fight-eradicate-polio

"The inactivated polio vaccine, the only vaccine available in the U.S., protects 99 to 100 percent of people against disease who receive all recommended doses."
https://www.health.ny.gov/diseases/communicable/polio/

Varför just 97%, varför inte 100%
Utifrån din artikel: vilka är styrkorna och svagheterna med den metod som författarna har använt?
Mina källor visar på att poliovaccinen oftast är effektiva och att det endast är en sorts av vaccin (med aktivt virus-DNA) som ens kan leda till en sjukdomsepisod.
Samlad vetenskap har visat att vaccinerade kan sprida viruset vidare till icke vaccinerade, utan att själva insjukna.
Med en hög vaccinationsgrad hade polio varit utrotat överallt men politiska beslut har försenat denna frid för de absolut fattigaste människorna i världen.

Edit:
Två länder har 'kvar' sjukdomen. Någon i Nigeria blir infekterad, reser till ett annat land= litet utbrott. Är en rimlig förklaring med tanke på mängden människor internationellt som är vaccinerade.

Alla virus muterar!
Därför behöver USA nya vaccin. Ju fler som är ovaccinerade i befolkningen destu större utbrott och sedermera möjlighet för viruset att mutera.

Dina länkar motsäger inte vad jag sa. 97%, då 30 fall var "wild polio" 2022, och 890 var från vaccinet.

Att 99% skyddas från en sjukdom som 99% har asymptomatiskt är knappast imponerande.

OPV orsakar även polio, sällan, men det händer.

Nej, anledningarna att det går runt är för att vaccinerade orsakar mutationer i viruset.
Citera
2024-09-02, 13:46
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Det som är respektlöst är att du inte läser de rapporter jag bett dig läsa, du avfärdar dem utan att läst. Jag har bett dig om rapporten, studier men du vägrar lämna ut ens namnet på dem, det är respektlöst.

Några handplockade rapporter bildar inget konsensus. Förstår du inte en så pass enkel sak?
Och vem finansierar dem, har du koll på det?

Citat:
Det är däremot inte respektlöst att upplysa läsare om att det råder en konsensus att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår. Det är respektfullt att låta dem kunna kontrollera detta själv.

Copy+paste. Och du sade till mig att du skriver inläggen själv, du ljuger bevisligen.

Citat:
Så du ska nog tagga ner på respektsnacket en aning.

Du vet inte vad respekt är egentligen, du är bara en liten och hänsynslös figur i slutet av varje dag.

Inte bryr du dig om alla vaccinskadade offer, eller döda pga av vaccinering.

Citat:
Var och en kan själv söka denna information på de ställen jag angett och själv se att konsensus idag är just att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Dubbla Copy+paste (i vaccinindustrins intressen).

Det kallas tautologi.

Citat:
Till skillnad från dig kommer jag läsa dem och peka ut eventuella fel och brister, du har definitivt inte läst de rapporter jag gett dig hänvisning till.

Struntprat.

Ta nu och svara på varför ett nödgokännande behövdes när 30 år av påstådd forskning i mRNA-vaccinet gjorts, enligt dig. Du smiter ständigt från denna fråga och börjar skylla på myndigheter, nej, det har inte med saken att göra.

Och varför får vi inte se den sms/emejl kontakt som Ursula van der Leyen och Pfizers VD (Bourla) hade under plandemin?
Citera
2024-09-02, 13:52
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Några handplockade rapporter bildar inget konsensus. Förstår du inte en så pass enkel sak?
Och vem finansierar dem, har du koll på det?

Copy+paste. Och du sade till mig att du skriver inläggen själv, du ljuger bevisligen.

Du vet inte vad respekt är egentligen, du är bara en liten och hänsynslös figur i slutet av varje dag.

Inte bryr du dig om alla vaccinskadade offer, eller döda pga av vaccinering.

Dubbla Copy+paste (i vaccinindustrins intressen).

Det kallas tautologi.

Struntprat.

Ta nu och svara på varför ett nödgokännande behövdes när 30 år av påstådd forskning i mRNA-vaccinet gjorts, enligt dig. Du smiter ständigt från denna fråga och börjar skylla på myndigheter, nej, det har inte med saken att göra.

Och varför får vi inte se den sms/emejl kontakt som Ursula van der Leyen och Pfizers VD (Bourla) hade under plandemin?

Jag har redan svarat på nödgodkännandet, så respektlöst att inte läsa svaren jag skriver.

Tycker du det var handplockade? Jag sökte till och med upp rapporter där man undersökte just om sjukdomar specifikt. Du tycker de är handplockade?

Vill du visa respekt nu och ge mig de rapporter du har sett från dess läkare och forskare?

Annars lär du inte påverka rådande konsensus som är att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Vill du diskutera email och sms ska du nog skapa en egen tråd om det.
Citera
2024-09-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnebycowboy
Menar du då att polio inte förekom förrän vaccinet introducerades?

Nej, jag menar att den extrema majoriteten märkte inte av att de ens haft viruset, och att flockimmuniteten från detta var drivande för reduktiinen vi sett i poliofall och inte poliovaccinet.
Citera
2024-09-02, 14:08
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att den extrema majoriteten märkte inte av att de ens haft viruset, och att flockimmuniteten från detta var drivande för reduktiinen vi sett i poliofall och inte poliovaccinet.
Har du sett bilder av poliofall från tiden före vaccinet? De märkte nog fan av att de varit infekterade!
Citera
2024-09-02, 14:10
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Jag har redan svarat på nödgodkännandet, så respektlöst att inte läsa svaren jag skriver.

Nej du skyller över på myndigheter, att de pressade på, precis som att vaccinindustrin är helt ointresserad i frågan. Barnsligt försök.

Citat:
Tycker du det var handplockade? Jag sökte till och med upp rapporter där man undersökte just om sjukdomar specifikt. Du tycker de är handplockade?

De är säkerligen handplockade också, i syfte att stödja din förutfattade mening om vacciner, annars hade du aldrig sänt ut dem. För märk väl, du presenterar aldrig vilka som finansierar forskningen, och där har vi svaret som du gömmer.

Citat:
Annars lär du inte påverka rådande konsensus som är att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Copy+paste nr 3.

Nej, det existerar inget konsensus som du påstår, annat än i din fantasi. Verkligheten är att många människor har skadats och dött till följd av vacciner. Du vägrar att berör ämnet och gräva djupare inom det området.

Citat:
Vill du diskutera email och sms ska du nog skapa en egen tråd om det.

Jaha, så det är mindre relevant vad EUs diktator och Pfizers VD samtalar om i hemlighet kring mRNA-vaccinet under plandemin, än vad dina ständiga utbrott (anklagelser) om Ryss-sympatisör och Ukrainakriget är?

Har jag förstått dig rätt?

Du hycklar.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-02 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in