Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Du har blivit galen.
Så, ännu ett slaskinlägg. Jag ser att du fortfarande vägrar att ta fullt ansvar över vad du skriver och istället försöker skylla över det på några andra? Barnslig nivå.
Nej, det blir inte mera konsensus för att du är här och repeterar samma saker om och om igen.
Måste vara tröttsamt och respektlöst gentemot läsaren.
Sanningen är att det råder stor oenighet kring vacciner. Makt och pengar från gigantiska (globala) industrier utövar ett stort inflytande på åsikter kring vacciner, så att fullständiga sanningen om vacciner inte nås ut till allmänheten. Det går helt i linje med deras önskan om maximal profit. Det finns heller ingen moral hos dessa företag, så de kan uppträda helt hänsynslöst.
Det här ser vi också i verkligheten, att vacciner har skadat många människor och flera har dött, men sanningen tystas ner snabbt.
Det råder konsensus mellan dem som har kunskap och makt. Den som förstår att trots viss korruption så är det mestadels drivna och smarta människor som bestämmer här i världen. Inkompetenta som tur är i minoritet. Det betyder inte att en kapitalistisk modell för sjukvård är det bästa alternativet.
Herregud vad USA har gjort bort sig många gånger. Det har vi också gjort, det har faktiskt de flesta nationer gjort.
Det betyder dock inte att allt och alla är ruttna och att det som jag inte förstår inte existerar.
Ex: USA spenderar mest 💲/capita och har sjunkande förväntadlivslängd, stora ekonomiska ojämnlikheter och kraftigt sjunkande hälsa och äter mest mediciner/person.
En bra poäng är endast ibland att "follow the money".
Ska jag resonera systematiskt så behöver jag tänka på: Legislation, Incitament och Opportunity.
I Sverige förbjuder vi reklam för läkemedel (liksom 80% av världen), har kommunala- regionala- och nationella förordningar som ställer krav och följer upp vid utbrott. Vi har fria medier som vi dessutom stöttar via skatten.
Jag har genomfört ett par studier inom kognitionsvetenskap och fysiologi på universitet.
Jobbade extra under pandemin med rehabilitering av post covid.
Jag har sett hur vacciner gett rädda människor deras frihet åter och jag har behandlat människor som inte lever idag.
Jag har arbetat med kunniga, kompetenta människor som räddat liv, framför mina ögon. Läkare som arbetar tre dygn i sträck bara för att i slutet på passet få covid och själv behöva läggas in för att överleva.
Inga självmordsbenägna personer utan smarta och drivna människor med hög moral.
Om jag vore affärsmässig skulle jag försöka göra reklam för min produkt inom ramen för mina förutsättningar. Följa reglerna och maximera min profit.
Poliovaccinen kostar mer än det är värt. Det sista jag vill är ju att förlora kunder=💲
Jag tror att jag skulle tjäna mer om jag kunde nå ut till så många nya kunder som möjligt=överlevande skaffar barn(?)
När tystades polioutbrottet i Sverige ned?
När tystades det här ner?