2024-09-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Man kan absolut ogilla och tycka uppdragen att fastställa faderskap är vansinniga.
En utredning tar inte hänsyn till vem som sagt vad. Den går till på samma sätt för alla. Socialtjänst mfl måste ju givetvis följa den lag vi har om fastställande om faderskap.
Asch, det var inte detta jag skrev nu . Jag skrev en lång radda och skickade och så kommer nåt jag skrivit innan upp.
Provar igen lite senare med svar på det du undrar i inlägget.
Till UpptillBevis alltså
Om du är genuint intresserad av hur det går till alltså. Blir dock tveksam om du är det så kanske är bättre att jag fortsätter att göra mina egna inlägg om hur man jobbar.
Vill inte riskera att det spårar ur igen, vilket man ser tendenser på .
Senast redigerad av HungerCut 2024-09-02 kl. 12:59.
2024-09-02, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Verkligen märkligt alltihop!

(Skillnaden när vi ändrar då är det för
man upptäckt stavfel eller ord som fallit bort
eller har mer att tillägga. Inte som "någon"
(fast nu vet vi att hon är en soc.tant) gå
in och ändra narrativet efter hand.
Det är människor som hon som gör
att folk tappar förtroende för socialtjänsten.
Detta fallet mot A är så tydligt
Ja snacka om dubbelmoral då denna någon har klagat på oss vid ändringar som man gjort om det är stavfel el tappat en bokstav

Ja verkligen och att dom som tydligt kommer fram att dom favoriserar en person och inte är neutrala som det verkar vara i detta fall

Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Ja J är ju socionom med
Vem vet kanske är samma el nära vänner något är riktigt skevt
2024-09-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Varför vrider du och vänder på det för ?!

Han vill väl vara helt säker på om det är hans inte så konstigt alls fast du vill få det till det !!

Kan du försöka sätta dig in i hans situation nån gång ?!

Vem som helst hade reagerat el gjort som A i detta fall .
Finns svart på vitt att han ända sen deras separation försökt lösa detta .
Men hon anmäler ju honom så fort han försökte närma sig .
Vem fan anmäler barnets pappa för stalking när han vill bo nära sitt barn .
Han ville vara med på förlossningen även om du tror något helt annat hon ute sluter honom helt skickar inte ett sms el ringer att dottern är född
Utan han får veta det av kompisar som har sett det på sociala medier.
Han försöker även här kontakta N ringer flera ggr skickar sms men hon blockerar han på alla forum och mob
Då försöker han med hennes fam även dom blockerar han .
Han fixar möten och har fixat advokater men N kommer ej dit. Han har skrivit på papper men N vägrar lämna in dom

Klart som fan att han börja tvivla då hon klart och bestämt att HAN EJ FÅR KOMMA I NÄRHETEN AV Chiara av nån anledning som vi ej vet mer än att hon hela tiden skriver jag måste skydda min dotter aldrig deras el hans

Sen när hon träffar Davide så får han ännu mer tvivel
Och nej det är inte ett dugg konstigt att han vill ha ett faderskapstest.

Såg inte detta förrän nu, kan bara
instämma i allt du säger. 🫶

Har du sett hur lika A och Davide är?
Inte konstigt alls att han tvivlar.

Kolla på Davides instagram, där ser
man det tydligare. Bla på ett
tidningsomslag och någon
filmsnutt om tennis så ser man
ansiktsdragen och håret inte så
tillrättalagt som på bild.
2024-09-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja snacka om dubbelmoral då denna någon har klagat på oss vid ändringar som man gjort om det är stavfel el tappat en bokstav

Ja verkligen och att dom som tydligt kommer fram att dom favoriserar en person och inte är neutrala som det verkar vara i detta fall

Exakt skevt är ordet. Varför tror du hon började skratta nervöst efter att jag skrev att det är J eller någon i maskopi med henne.
Då började hon håna mig och skriva under med "sitt namn"
Japp det är antingen socionom 1 eller socionom 2, vem vet🤷‍♀️ mycket skumt!
Stackars A och lilla C som hamnat i dessa klor
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 13:21.
2024-09-02, 13:14
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Det finns tre resultat/svar från socialtjänstens utredning om faderskap:
1, pappan är A
2, pappan är inte A
3, pappan går inte fastställa

Är det punkt 2 eller 3 så behöver A inte göra någonting då utredningen pågår per automatik. Gratis tillochmed.

Är det punkt 1 och A inte bekräftar sitt faderskap så är han INTE mån om sin dotter och har inte direkt bråttom om att få en relation till henne. (som det är fastställt att A är på den här punkten)

Läs även nedan när du ändå läst ovan.

Hur lång tid tar en utredning? En utredning får inte göras större än nödvändigt och den ska vara klar inom fyra månader. Utredningen avslutas med att socialtjänsten gör en bedömning utifrån den information som samlats in.

Jag vill påpeka att detta är felaktig information gällande utredningstid.
Att utreda faderskap har ingen satt gräns på 4 månader. Familjerätten har skyldighet att utreda vem som är far och då behöver de göra det som krävs för att kunna fastställa det, finns ingen gräns som säger 4 månader.

Jag tror du blandat ihop utredning och utredning. En utredning gällande 11 kap 1paragrafen SOL måste vara färdigställd och kommuniceras inom 4 månader. Men en faderskapsutredning är något helt annat.

Märks att du inte sitter på utredarens stol 😉
2024-09-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Jag vill påpeka att detta är felaktig information gällande utredningstid.
Att utreda faderskap har ingen satt gräns på 4 månader. Familjerätten har skyldighet att utreda vem som är far och då behöver de göra det som krävs för att kunna fastställa det, finns ingen gräns som säger 4 månader.

Jag tror du blandat ihop utredning och utredning. En utredning gällande 11 kap 1paragrafen SOL måste vara färdigställd och kommuniceras inom 4 månader. Men en faderskapsutredning är något helt annat.

Märks att du inte sitter på utredarens stol 😉

Som ju jag också skrivit så sitter jag inte på utredarens stol, korrekt.

Det jag har skrivit innan är det som gäller i en sådan utredning som vi pratar om här
Läs gärna hela inläggen från mig om hur man jobbar, där finns all info.
2024-09-02, 13:34
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Som ju jag också skrivit så sitter jag inte på utredarens stol, korrekt.

Det jag har skrivit innan är det som gäller i en sådan utredning som vi pratar om här
Läs gärna hela inläggen från mig om hur man jobbar, där finns all info.

Exakt det var ett konstaterande, att det märkt att du inte kan utredningsförfarandet.
En utredning om faderskap kan ta längre än 4 månader. Du skrev att de bara får ta 4 månader, vilket inte stämmer.
2024-09-02, 13:36
Medlem
Citat:
Man kan absolut ogilla och tycka uppdragen att fastställa faderskap är vansinniga.
En utredning tar inte hänsyn till vem som sagt vad. Den går till på samma sätt för alla. Socialtjänst mfl måste ju givetvis följa den lag vi har om fastställande om faderskap.

Att soc har uppdrag att fastställa faderskap är naturligtvis inte vansinne. Enbart hur det skulle kunnat gått till.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-02 kl. 13:53.
2024-09-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75

Yes! Framförallt om det inte gått rätt till.
2024-09-02, 13:42
Medlem
Tar det igen :

Här kommer lite info hur man jobbar. I texten nämns dock andra personer men lagen och systemet gäller ju alla !!!

Vem har rätt att kräva att faderskapstest genomförs?
För att ett faderskapstest ska kunna framtvingas krävs det att talan om fastställande av faderskap förs i domstol. En sådan talan kan endast föras av barnet, alternativt av modern eller socialnämnden i barnets ställe (3 kap. 5 § FB). Postitiv faderskapstalan från faderns sida tillämpas inte i Sverige och din flickväns ex har alltså ingen möjlighet att på egen hand framtvinga ett faderskapstest.

Under vilka omständigheter ska ett faderskapstest genomföras?
Din flickväns ex kan dock ha en indirekt möjlighet att få till stånd ett faderskapstest. Socialnämnden har nämligen en skyldighet att utreda vem som är barnets far om det råder oklarhet om detta (2 kap. 1 § FB). Skulle socialnämnden således bedöma att det är oklart vem som är pappa till barnet, t.ex. för att din flickväns ex vänder sig dit och hävdar det, kan de komma att begära att faderskapstester genomförs. Bara för att din flickväns ex hävdar detta är det dock inte säkert att socialnämnden bedömer det som tillräckligt osäkert vem som är far till barnet att en utredning inleds.

Barnets bästa ligger till grund för om en utredning ska initieras eller inte. I dessa frågor är det alltså barnets rätt till en fader, och inte tvärtom, som i huvudsak beaktas.
2024-09-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Exakt det var ett konstaterande, att det märkt att du inte kan utredningsförfarandet.
En utredning om faderskap kan ta längre än 4 månader. Du skrev att de bara får ta 4 månader, vilket inte stämmer.

Tack och lov att hon inte gör🙏

Får jag fråga, vad är det som tar tid i detta fallet tro? Med tanke på att eventuella fadern vill ta en test men mamman nekar till test.
Fast att hon i nästa andetag säger att det är han och samtidigt skriver fader okänd till skattemyndigheten (om hon inte skriver på as vi speak)
Får det verkligen gå till så? Undrar vad är det som kan tid och varför?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 14:01.
2024-09-02, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Yes! Framförallt om det inte gått rätt till.
Exakt finns fler fingrar som är med i spelet så att säga . Vilket jag tycka är konstigt det ska väl ändå bara vara N o A som ska sköta detta och komma fram till bästa resultat för Cs skull 💕

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in