2024-09-02, 12:25
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nu sitter du som vanligt och blåljuger, alternativa nyheter passar bättre för dig.

Såhär ser det ut:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine

Länken du hänvisar till stödjer ju i stora drag det jag skrev även om jag hämtat mina uppgifter från annat håll. Kan du inte läsa?
Citera
2024-09-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Länken du hänvisar till stödjer ju i stora drag det jag skrev även om jag hämtat mina uppgifter från annat håll. Kan du inte läsa?

Kanske, kanske inte.

Du ljög. Jag påpekade detta.
Citera
2024-09-02, 12:29
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Vem vet, kanske det var ett vapenlager, truppansamling eller rysk-koreanska-belarusiska-iranska-syriska-kinesiska generaler som var samlade och lekte dadda-hink-och-spade i sandlådan (ryssvänners logiska tankevurpa).
Oavsett vad, så är det dags för gemene ryss att veta att putte brutit mot sitt löfte att kriget inte skulle drabba den ryska civilbefolkningen, även om terrorbombning av civila är inte det bästa sättet att bryta motståndarens stridsvilja.
Om det var en medveten handling och inte t.ex nedskjutna objekt eller rysk false flag/friendly fire, så fördömer jag handlingen.

Har Putin lovat detta eller är det något du hittat på?
Han framförde väl i sitt tal i samband med den oprovocerade, fullskaliga, olagliga och oförsvarliga invasionen av ett fredligt grannland att det kommer bli prövningar och uppoffringar för den ryska befolkningen.
Citera
2024-09-02, 12:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du sa strax över 20 miljoner och länken säger 28 miljoner. Om Ryssland lämnar tillbaka alla ockuperade områden och kidnappade barn så höjs det ännu mer. Oavsett om det är en demografisk kris så är det iaf Rysslands fel och inte Ukraina liksom att Ryssland orsakat sin egen demografiska kris av samma orsak.
Kontentan är att Putin är en idiot som inte bara slaktar ett annat land utan även sitt eget på köpet.
Citera
2024-09-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Nu har ju Ryssland terrorbombat t.ex Kiev ett flertal gånger med massor av civila offer.

Ja det stämmer. Bra att din moraliska kompass vaknat till liv.
Citera
2024-09-02, 12:38
Medlem
Man bör nog följa upp Belgorod och händelseutvecklingen där lite djupare. Jag har också sett att det talas om att civila drabbas.

Det vi kan ana är att ukraina anser det finns gott om militära mål som förmodligen ligger inne i staden och att de därför skjuter mot Belgorod. Ryssarna har tidigare anklagats för att placera sitt luftförsvar så att de fallande delarna landar i bostadsområden, till skillnad från Ukraina som försöker placera sitt luftförsvar så att skrotdelarna landar utanför bostadsområden.

Så det finns också med i bilden. Väst borde iallafall ställa krav på Ukraina att använda precisionsvapen och även tillgodose att Ukraina får tillgång till sådana för att undvika onödig blodspillan bland civila.

Jag tror att det kommer bli väldigt mycket distansbekämpning i alla områden de närmaste året, speciellt Kursk, Brjansk, Volgograd, Belgorod, Voronezj, Rostov, Krasnodar och så Moskva. Då avser jag militära anläggningar och försörjningslinjer som finns i de områdena. Sedan kanske en och annan attack mycket djupare in i Ryssland.

Det är i grunden precis samma sak som Ryssland redan gjort i 2,5 år mot Ukrainas städer, infrastruktur och militära anläggningar.
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-09-02 kl. 12:43.
Citera
2024-09-02, 12:58
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Han framförde väl i sitt tal i samband med den oprovocerade, fullskaliga, olagliga och oförsvarliga invasionen av ett fredligt grannland att det kommer bli prövningar och uppoffringar för den ryska befolkningen.

Citat:
According to Anton Barbashin, a political analyst and editorial director of Riddle Russia, involving the Russian population at such a scale reflects a “broken promise of Putin’s foreign policy” – that his foreign military adventures would not enter Russian homes.
https://www.aljazeera.com/news/2022/10/5/what-will-be-the-political-fallout-of-russias-mobilisation
Citera
2024-09-02, 13:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Vem vet, kanske det var ett vapenlager, truppansamling eller rysk-koreanska-belarusiska-iranska-syriska-kinesiska generaler som var samlade och lekte dadda-hink-och-spade i sandlådan (ryssvänners logiska tankevurpa).
Oavsett vad, så är det dags för gemene ryss att veta att putte brutit mot sitt löfte att kriget inte skulle drabba den ryska civilbefolkningen, även om terrorbombning av civila är inte det bästa sättet att bryta motståndarens stridsvilja.
Om det var en medveten handling och inte t.ex nedskjutna objekt eller rysk false flag/friendly fire, så fördömer jag handlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Citat:
https://www.aljazeera.com/news/2022/10/5/what-will-be-the-political-fallout-of-russias-mobilisation

Finns inget i den artikeln om att Putin lovat och sagt att kriget inte ska drabba civilbefolkningen.

In a televised speech, he said that the draft was needed to protect the country and its territorial integrity.
Citera
2024-09-02, 13:10
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du sa strax över 20 miljoner och länken säger 28 miljoner. Om Ryssland lämnar tillbaka alla ockuperade områden och kidnappade barn så höjs det ännu mer. Oavsett om det är en demografisk kris så är det iaf Rysslands fel och inte Ukraina liksom att Ryssland orsakat sin egen demografiska kris av samma orsak.
Kontentan är att Putin är en idiot som inte bara slaktar ett annat land utan även sitt eget på köpet.

Siffrorna är något större i länken än varifrån jag hämtat mina uppgifter, men klart är dock att Ukraina har stora demografiska problem, vilket är huvudsaken. Man kan förstås säga att det är Rysslands fel, men att områden är ockuperade i Ukraina beror ju till stor del på att det bor ryssar där som vad jag förstått är oönskade i Ukraina. Du menar väl inte att dessa ryssar ska lämnas tillbaka till Ukraina?
Citera
2024-09-02, 13:14
Medlem
Jofs avatar
Ukraina bombar oljedepåer i närheten av Kreml bland annat.
Ukraina utökar sin motattack.

Inga avstånd att tala om när det är krig mellan grannländer.
Och näst intill skott mot öppna mål.
Citera
2024-09-02, 13:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Siffrorna är något större i länken än varifrån jag hämtat mina uppgifter, men klart är dock att Ukraina har stora demografiska problem, vilket är huvudsaken. Man kan förstås säga att det är Rysslands fel, men att områden är ockuperade i Ukraina beror ju till stor del på att det bor ryssar där som vad jag förstått är oönskade i Ukraina. Du menar väl inte att dessa ryssar ska lämnas tillbaka till Ukraina?
Nej, det bor rysktalande ukrainare i det ockuperade delarna. Eller är alla spansktalande i Sydamerika spanjorer enligt rysk logik? Sen vet jag inte om det är så mycket att skryta om att man fuckar upp ett land så mycket att de bla får problem med demografin. Ukraina hade ju inte haft dessa problem om det inte vore för Rysslands kriminella beteende. På köpet förstör Ryssland sin egen demografi vilket nu allvarligt hotar Rysslands tillväxt (enligt dem själva).
Citera
2024-09-02, 13:21
Medlem
Citat:
Demografiska bekymmer är det inte bara Ryssland som står inför utan något som gäller generellt. Men det är som vanligt i denna tråd alltså att man slänger vilken skit som helst om kring sig. Hur ser den demografiska situationen för Ukraina ut om vi nu ska hålla oss till kombattanterna? Stora förluster och en massa lemlästade personer, samtidigt som många lämnat landet antagligen för gott. De var väl uppemot 40 miljoner för tiotalet år sedan och idag strax över 20 miljoner.

Jo, men vem är det som lemlästar ukrainarna?

Detta idiotiska krig för ju två länder ner i avgrunden. Ukraina hade trodde att demokrati och utveckling skulle förbättra den demografiska situationen, men det ödelade Ryssland. Ryssland har å sin sida satsat enorma resurser på död och förödelse när de hade kunnat hjälpa upp sin egen demografi genom satsningar på sjukvård, välfärd och kamp mot missbruket. Istället väljer Ryssland att ytterligare försämra läget för båda länderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in