2024-09-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Sen när fan brydde sig ryssen för civila, både ukrainska och egna?
Det är en del av ryssens militära doktrin att terrorisera civila på alla sätt de kan hitta på i sina förvridna sadistiska fascistoida nasseskallar, vilket som det har funnits bevis på sedan 2014 (länkar till dessa finns redan i denna tråd och andra trådar om Ukraina, tänker inte kopiera som en jävla kreml-papegoja eller göra jobbet åt ryssens lata kollaboratörer).

Ryssen bryr sig inte så mycket utan utför gladeligen terror mot civilbefolkninen. Nu kan i teorin Ukraina svara med samma medel mot 3-5 ganska stora orter inne i Ryssland som ligger inom räckhåll. Men jag gissar att de avstår från sådan terror.

Jag tänker på städer som Rylsk, Kursk och Belgorod.
Citera
2024-09-02, 11:26
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ryssen bryr sig inte så mycket utan utför gladeligen terror mot civilbefolkninen. Nu kan i teorin Ukraina svara med samma medel mot 3-5 ganska stora orter inne i Ryssland som ligger inom räckhåll. Men jag gissar att de avstår från sådan terror.

Den dagen Ukraina börjar göra samma avsiktliga terrorbombningar som ryssen, så kommer stödet ryka fortare än medvedev tömmer en vodkaflaska, så nej, även om kanske hämndlusten är stark, så har Ukraina hittills agerat utifrån krigets regler så som det stadgas i bl.a. Geneve-konventionerna.
Citera
2024-09-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det kan ju också vara så att ryssarna fortsätter att mala ned de ukrainska stridskrafterna och när detta är klart så kan man ta det man vill ha, alltså att Kharkov, Odessa, Nikolaiev och några områden till hamnar i ryska händer utan strider. Kanske, kanske inte.

Det kan ju också vara så att ryssarna tar västeuropa fram till Portugal utan strid. Kanske, kanske inte.
Senast redigerad av BothSidesNow 2024-09-02 kl. 11:40. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-09-02, 11:51
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Den dagen Ukraina börjar göra samma avsiktliga terrorbombningar som ryssen, så kommer stödet ryka fortare än medvedev tömmer en vodkaflaska, så nej, även om kanske hämndlusten är stark, så har Ukraina hittills agerat utifrån krigets regler så som det stadgas i bl.a. Geneve-konventionerna.

Krigshetsarna från Belgorod fick smaka på samma medicin denna morgon. Rätt eller fel i detta läge är väldigt svårt att säga då jag är emot terror mot civila så jag får nog säga fel i detta läge.

This morning, Belgorod got a response from Ukraine after the missile attacks in the capital.

https://t.me/noel_reports/16908?single
Citera
2024-09-02, 11:53
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Problemet är att Putin ju också nöter ner sin egen befolkning. Stod igår i en tidning att Rysslands befolkning minskar med 600 000 människor per år och att man från myndigheternas sida nu börjar oroa sig för att det enorma territoriet man har på sikt kan bli omöjligt att försvara. Vissa prognoser talar om att befolkning kan halveras till nästa sekelskifte. Någon rysk forskare uttalade till och med åsikten att Ryssland behöver ökad invandring för att överleva.

Just den artikeln kan jag inte återfinna tyvärr, men länkar till en artikel på samma tema om Rysslands risk för demografisk kollaps.
https://www.realtid.se/ryssland-riskerar-demografisk-kollaps-befolkningen-kan-halveras/

Demografiska bekymmer är det inte bara Ryssland som står inför utan något som gäller generellt. Men det är som vanligt i denna tråd alltså att man slänger vilken skit som helst om kring sig. Hur ser den demografiska situationen för Ukraina ut om vi nu ska hålla oss till kombattanterna? Stora förluster och en massa lemlästade personer, samtidigt som många lämnat landet antagligen för gott. De var väl uppemot 40 miljoner för tiotalet år sedan och idag strax över 20 miljoner.
Senast redigerad av Arnstad 2024-09-02 kl. 12:18.
Citera
2024-09-02, 11:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Krigshetsarna från Belgorod fick smaka på samma medicin denna morgon. Rätt eller fel i detta läge är väldigt svårt att säga då jag är emot terror mot civila så jag får nog säga fel i detta läge.

This morning, Belgorod got a response from Ukraine after the missile attacks in the capital.

https://t.me/noel_reports/16908?single

Det är endast ryssen som hävdar att det är Ukraina som bombade. Kan lika gärna ha varit ryssen själva. Passar mer deras M.O. Detta med tanke på att ryssen skjuter från Belgorod mot Ukraina.
Citera
2024-09-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Nu har ju ukraina terrorbombat t.ex Belgorod ett flertal gånger med massor av civila offer.
Citera
2024-09-02, 12:08
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Nu har ju ukraina terrorbombat t.ex Belgorod ett flertal gånger med massor av civila offer.

Upp till bevis att det var Ukraina och inte en rysk skrotmissil från Belgorod som träffade. Dessutom så kan du hålla käft med tanke på ryssens terrorbombning av ukrainska civila, äckel.
Citera
2024-09-02, 12:12
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det är endast ryssen som hävdar att det är Ukraina som bombade. Kan lika gärna ha varit ryssen själva. Passar mer deras M.O. Detta med tanke på att ryssen skjuter från Belgorod mot Ukraina.

Fast nu är det en ukrainsk kanal som hävdar detta så då måste man nog tro det är så.
Citera
2024-09-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Det kan ju också vara så att ryssarna tar västeuropa fram till Portugal utan strid. Kanske, kanske inte.

Det kan också vara så att hela västvärlden viker ned sig och accepterar att aggressiva u-länder attackerar fredliga grannar för att ta deras land. Kanske, kanske inte.
Citera
2024-09-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Demografiska bekymmer är det inte bara Ryssland som står inför utan något som gäller generellt. Men det är som vanligt i denna tråd alltså att man slänger vilken skit som helst om kring sig. Hur ser den demografiska situationen för Ukraina om vi nu ska hålla oss till kombattanterna? Stora förluster och en massa lemlästade personer, samtidigt som många lämnat landet antagligen för gott. De var väl uppemot 40 miljoner för tiotalet år sedan och idag strax över 20 miljoner.

Nu sitter du som vanligt och blåljuger, alternativa nyheter passar bättre för dig.

Såhär ser det ut:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine
Citera
2024-09-02, 12:22
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Fast nu är det en ukrainsk kanal som hävdar detta så då måste man nog tro det är så.

Vem vet, kanske det var ett vapenlager, truppansamling eller rysk-koreanska-belarusiska-iranska-syriska-kinesiska generaler som var samlade och lekte dadda-hink-och-spade i sandlådan (ryssvänners logiska tankevurpa).
Oavsett vad, så är det dags för gemene ryss att veta att putte brutit mot sitt löfte att kriget inte skulle drabba den ryska civilbefolkningen, även om terrorbombning av civila är inte det bästa sättet att bryta motståndarens stridsvilja.
Om det var en medveten handling och inte t.ex nedskjutna objekt eller rysk false flag/friendly fire, så fördömer jag handlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in