2024-09-02, 10:01
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Detta är dels dravel, dels något som inte har med ämnet "chemtrails" att göra.

Om vi förutsätter att det är chemtrails, vem skulle ha ett syfte med att förgifta oss? Du är säkert lika naiv när det kommer til "vaccinen". Ingen konstigt i det nej, människan har levt i miljontals år, och plötsligt kan vi inte leva utan att bli besprutade med olika eksperimentelle kemikalier.
Citera
2024-09-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Om vi förutsätter att det är chemtrails, vem skulle ha ett syfte med att förgifta oss?

Det är väl något som du som tror på skiten kunna svara på? Vem, hur och varför måste ju ändå vara någon slags grund i en konspirationsteori.

Och för din kännedom så är ni foliehattar inte ens överens om att syftet är att "förgifta oss". De flesta tror att det handlar om någon form av vädermanipulation.

Citat:
förgifta oss?

Är inte chemtrails ett extremt dåligt sätt att förgifta mänskligheten? Det vore betydligt enklare att stoppa giftet i vatten eller livsmedel.

Citat:
Om vi förutsätter att det är chemtrails...

Låter inte så vettigt. Är det inte bättre att först visa att det verkligen är chemtrails?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 10:16.
Citera
2024-09-02, 11:09
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är väl något som du som tror på skiten kunna svara på? Vem, hur och varför måste ju ändå vara någon slags grund i en konspirationsteori.

Och för din kännedom så är ni foliehattar inte ens överens om att syftet är att "förgifta oss". De flesta tror att det handlar om någon form av vädermanipulation.

Är inte chemtrails ett extremt dåligt sätt att förgifta mänskligheten? Det vore betydligt enklare att stoppa giftet i vatten eller livsmedel.

Låter inte så vettigt. Är det inte bättre att först visa att det verkligen är chemtrails?
Jo ville man förgifta oss vore det mycket enklare att tillsätta giftet till kranvattnet. Skulle inte finnas någon vettig anledning att frakta upp giftet en mil upp i luften och släppa ut det.
Citera
2024-09-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Här uttalar sig andra piloter.

"Pilots, Doctors & Scientists Tell Truth about Chemtrails"
https://www.youtube.com/watch?v=DPnWaBsMYnY

Hearing i Shasta-county för nio år sedan. Vi har redan diskuterat dessa massor med gånger, är det något nytt du vill tillföra?

Piloten (Jeff Wilson) säger bland annat att contrails alltid försvinner på max en minut. Men det är ju bevisligen ett felaktigt påstående - kvardröjande contrails är väldokumenterat från långt innan chemtrails var påhittat.

Hur förklarar du t.ex nedan citat från boken "Clouds" från 1943:
Citat:
sometimes the trails are very slight and short lived, sometimes they are very persistant.
https://www.metabunk.org/threads/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.3201/
Citera
2024-09-02, 11:28
Medlem
Citat:
Om vi förutsätter att det är chemtrails, vem skulle ha ett syfte med att förgifta oss? Du är säkert lika naiv när det kommer til "vaccinen". Ingen konstigt i det nej, människan har levt i miljontals år, och plötsligt kan vi inte leva utan att bli besprutade med olika eksperimentelle kemikalier.
"Chemtrails" finns överhuvudtaget inte alls, så jag tänker inte förutsätta eller gissa på syften med dem. Det gör däremot många andra, det finns nära nog lika många gissningar om syften som det finns "chemtrails"-troende.

Naiv är jag inte alls, jag kan tänka kritiskt. En förmåga som de "chemtrails"-troende borde försöka skaffa sig.

Diskussioner om vacciner har inte i den här tråden att göra.
Citera
2024-09-02, 11:30
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
De samarbetar med dem, dessa aliens, vad de nu än är, från denna dimension eller en annan. Mänskligheten är under attack, och vem som är på rätt sida kan kun framtiden visa. Aldous Huxley och Georg Orwell beskrev en dystopisk värld, just den vi lever i nu.

Ja sanningsministeriet trumpetar ut åt folket vad det skall tycka och tänka.

Här får vi som lärt oss av klimatgreta att vi skall "lyssna på experterna" veta vad som är sanning redan i rubriken "Kolla myten".

"Kolla myten - vetenskapligt
Nätet rymmer en massa alarmistiska klipp, men hur vet man vad som är sant"?

"Är flygplansspåren på himlen kemikalier makthavare släpper ut för att droga oss? Om det är sant eller en myt kan du få reda på genom den vetenskapliga arbetsmetoden". https://urplay.se/program/206301-kolla-myten-vetenskapligt-chemtrails
Citera
2024-09-02, 11:58
Medlem
Citat:
Om du hade lagt ner 15 minuter av din tid på video klippet från YT, hade du hört att det rörde sig om aluminium.

Jag har lagt ned timmar på olika chemtrail-videos och jag har även sett klippet du refererar till.

Om jag sätter ihop en video om att strimmorna innehåller Ahlgrens bilar gör det inte till ett faktum att de innehåller Ahlgrens bilar. Det är bara ett löst påstående som det finns noll belägg för. Samma sak med påståendet att strimmorna innehåller aluminium - även det är ett löst påstående som det finns noll belägg för.

Ingen har någonsin tagit prov på en strimma och ingen har någonsin tagit prov på någon chemtrailsvätska. Det finns ju inte ens belägg för att strimmorna är "chemtrails".

Citat:
... Nonvaxer 420 på Rumble ...

Fel tråd. Har diskuterar vi strimmorna i skyn.
Citera
2024-09-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Den verkar störa dig väldigt mycket i din förnekelseverksamhet ... Andra kan väl få se filmen där piloter, doktorer och vetenskapsmän uttalar sig i lugn och ro.

Självklart bestämmer var och vad den vill titta på. Titta på strunt om du vill.
Jag har dock all rätt att säga att idiotier är idiotier, på samma sätt som jag har rätt att kalla en spade för en spade.
Citera
2024-09-02, 12:05
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Så länge vi kan vara överens om att det är en grej som regeringar håller på med och Thailand tog patent på ett sätt att skapa regnmoln genom att spraya torr is och salt på molnnivå.
Vilket ämne består "torr is" av?
Citera
2024-09-02, 12:07
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Självklart bestämmer var och vad den vill titta på. Titta på strunt om du vill.
Jag har dock all rätt att säga att idiotier är idiotier, på samma sätt som jag har rätt att kalla en spade för en spade.

Ärligt, jag hoppas såklart att du har rätt, att det är oskadliga ämnen som kommer ut ur planen. Men jag litar inte på myndigheter, de ljuger ju precis om allt.
Citera
2024-09-02, 12:17
Medlem
Citat:
Om du hade lagt ner 15 minuter av din tid på video klippet från YT, hade du hört att det rörde sig om aluminium. Aluminium är ett metall, vi har konstiga metaller i "vaccinen" mot fladdermöss influenzan, Graphene. Vad ska det i en människokropp? Jag har ingen svar, bara frågor.
Nonvaxer 420 på Rumble har researchet en del på ämnet. Inte för känsliga själar.
Jag har sett videon förut, och jag tittade genom den en gång till idag. Den är kraftigt redigerad, tre och en halv timme har skalats ner till 18 minuter.

Då är det avslöjande att en uppenbar lögn är så viktig att redigeraren tar med den.

Så om analyserna. Naturligtvis kan man inte bevisa "chemtrails" en mil upp I luften genom att analysera regnvatten från moln på några hundra meters höjd. Och inte genom att analysera snö heller. Alla sådana påståenden är nonsens.

Aluminium är den allra vanligaste metallen I jordskorpan. Inte alls konstigt att man kan hitta den i nederbörden. Motsatsen vore mycket konstigare.

Så videon är en sammanställning som bevisar absolut ingenting om "chemtrails".
Citera
2024-09-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ärligt, jag hoppas såklart att du har rätt, att det är oskadliga ämnen som kommer ut ur planen. Men jag litar inte på myndigheter, de ljuger ju precis om allt.

För det första ljuger de inte om "precis allt", det är en av de lögner som foliehattar tror på.
Sedan är det faktiskt vetenskapen, inte myndigheter som förklarar vad strimmorna innehåller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in