2024-08-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han kunde gott ha skrivit något i GC-loggen innan han begick självmord.

Erkänt och berättat varför.

Bett hennes anhöriga om ursäkt

Bett sin fru och sina döttrar om ursäkt.

Om han ändå skulle dö.

Fråga Hanna, hon vet betydligt mera än hon säger i förhören, där är ju flertalet svar ”tror inte” eller ” minns inte”
Citera
2024-08-31, 09:31
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Fråga Hanna, hon vet betydligt mera än hon säger i förhören, där är ju flertalet svar ”tror inte” eller ” minns inte”
Mycket som är konstigt exempelvis att Hanna skulle gått någon specialkurs i att hantera autistiska personer för att kunna förstå Stefan.

Något annat är att Stefan gjort något traumatiskt som barn som resulterat SIS Hem?
Det skulle kunna förklara en del. Kommunikations problem typ.

Som sagt jag gissar bara.. alltså inte fakta.
Citera
2024-08-31, 10:50
Medlem
Ingen av de närmast inblandade var vid sina sinnens fulla bruk. Blev påmind om det på nytt igår när jag nu många år senare läste i fup återigen.

Den mixen av galenskap kunde många i deras omedelbara omkrets vittna om, då Lena varit så pass öppen och meddelsam om detta faktum. Dessutom hade Lena sparat massa information om saken i sitt moln. Så motivbilden var knappast ett frågetecken

Till och med Lena själv uttryckte till en person att de alla tre var sjuka ( Stefan, Lena och Hanna). Det kan jag instämma i. De var tre vuxna människor men ingen av dem uppträdde så. Varken i förhållande till varandra eller till polisen (Stefan och Hanna).

En del osunda, gränslösa och destruktiva människor både hotar varandra, likväl är beredda att mörda om de känner sig inträngda i ett hörn.
Citera
2024-08-31, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ingen av de närmast inblandade var vid sina sinnens fulla bruk. Blev påmind om det på nytt igår när jag nu många år senare läste i fup återigen.

Den mixen av galenskap kunde många i deras omedelbara omkrets vittna om, då Lena varit så pass öppen och meddelsam om detta faktum. Dessutom hade Lena sparat massa information om saken i sitt moln. Så motivbilden var knappast ett frågetecken

Till och med Lena själv uttryckte till en person att de alla tre var sjuka ( Stefan, Lena och Hanna). Det kan jag instämma i. De var tre vuxna människor men ingen av dem uppträdde så. Varken i förhållande till varandra eller till polisen (Stefan och Hanna).

En del osunda, gränslösa och destruktiva människor både hotar varandra, likväl är beredda att mörda om de känner sig inträngda i ett hörn.

Samt religiösa.
Citera
2024-08-31, 15:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Samt religiösa.

Den enda som var "religiös" var LW.

Det var inte pga det hon blev mördad.
Snarare tvärtom.
Hon levde inte som hon lärde.
Om hon hade gjort det så kunde hon fortfarande levt idag för då hade hon inte haft något med SD att göra.

Våra handlingar och val får konsekvenser.
Citera
2024-08-31, 15:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane

SD hade någon slags dialog med oss i tråden.
Han skrev i sin GC-logg inlägg med hintar och pikar till oss. Retades.

Han kunde gott ha avslutat med ett självmordsbrev i GC-loggen och gett sin version av vad som hände.
Citera
2024-08-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SD hade någon slags dialog med oss i tråden.
Han skrev i sin GC-logg inlägg med hintar och pikar till oss. Retades.

Han kunde gott ha avslutat med ett självmordsbrev i GC-loggen och gett sin version av vad som hände.

Det finns ju minst ett par st som vet precis vad som hände . Du kan väl be dem om en förklaring .
Citera
2024-08-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Det finns ju minst ett par st som vet precis vad som hände . Du kan väl be dem om en förklaring .

Fråga Hanna eller JG dom vet nog en hel del, JG vet säkert var domkraften är dessutom
Citera
2024-08-31, 21:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Såg programmet igår. Var lite otydligt men dröjde det så mycket som ett halvår innan polisen hittade blodet på tvättmaskinen?

Nu har jag tappat bort alla datum, men sekvensen där man såg poliser gå med krattor runt brottsplatsen var från oktober har jag för mig. (Och kanske rent av oktober året därpå.) Man såg iaf på träd att det var höst.
Så dags då…
Citera
2024-09-01, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Såg programmet igår. Var lite otydligt men dröjde det så mycket som ett halvår innan polisen hittade blodet på tvättmaskinen?

Otroligt att inte SD eller HD sett fläcken . Men HD flyttade därifrån va ?
Citera
2024-09-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är otroligt ovanligt tillvägagångssätt att skära halsen av sig som självmordsmetod. Finns studier på hur ovanligt det är: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2090536X16300077

Ni som vet mer om honom, är det en trolig metod han skulle ha valt?
Jag vet att han tog sig av daga på detta sätt.
Citera
2024-09-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag vet att han tog sig av daga på detta sätt.

Du skriver i dina inlägg att du vet att han tog livet av sig genom att skära halsen av sig med en morakniv.
Detta är inget som framkommit från något officiellt håll!
Vad har du på fötter att påstå ovanstående?

Däremot så är du, enl inlägg, osäker på var svärfars sommarhus ligger, detta har framkommit i tråden ett antal ggr inkl kartor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in