2024-09-01, 21:40
Medlem
Gerhardts avatar
Otroligt hur streck efter flygplan inte har legat kvar i luften i timmar, före 2000, men från och med då håller det i sig i timmar och till och med blir ett dis som täcker himlen.

"The Mysterious Sky Phenomena"
https://www.youtube.com/watch?v=7ZSSQBMqRg4
Citera
2024-09-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Otroligt hur streck efter flygplan inte har legat kvar i luften i timmar, före 2000, men från och med då håller det i sig i timmar och till och med blir ett dis som täcker himlen.

Fast det är ju inte sant. Kvardröjande strimmor är ett välkänt fenomen från så tidigt som 1940-talet. Finns massiva bevis i form av ögonvittnet, fotografier, filmer och böcker. Vill du att jag för 99 gången ska länka till gamla böcker?

Vem tror du att du övertygar genom att sprida uppenbara osanningar? Vill du verkligen bara attrahera begåvningsreserven som är för korkade får att kolla upp något själv?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-01 kl. 21:54.
Citera
2024-09-01, 21:57
Medlem
Citat:
Visst är det sant.

Vem fan tror du att du kommer att övertyga genom att skriva smörja som vem som helst kan kontollera?

https://www.metabunk.org/threads/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.3201/

1969: Clouds and Weather. Page 28
Citat:
They sometimes disappere quickly but on other occasions they persist.

Vem fan tror du att du kommer övertyga med så uppenbart felaktiga argumentet att kvardröjande contrails är ett nytt fenomen? Vänder du dig enbart till samhällets idioter eller vad är din plan? Tror du seriöst att du kan väcka någon slags opinion med den typen av idiotargument?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-01 kl. 22:09.
Citera
2024-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jasså men är den här tråden om när kemikaliespår sprayas ut eller är det en tråd om när kondens spår bildas?

Det är väl både och. Det finns en handfull idioter som tror att det handlar om rymdödlor och att cirrusmoln släpps ut från flygplan. Och så finns det dom som argumenterar mot alla vansinigheter ni pratar om

Citat:
Du hävdar att flygplan inte spayar,

Det är väl ingen som påstår att flygplan inte sprejar. Vi diskuterar snarast om det handlar om vatten eller något slags gift från rymdödlor.

Citat:
... och jag tar då fram fakta och helt offentlig kunskap om att chemtrails har erkänts länge av olika regeringar.

Nopp. Du har inte presenterat någon som helst fakta som ger stöd för att strimmorna vi ser är chemtrailsjuice.
Citera
2024-09-01, 22:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Atmosfären blev mätt då runt sekelskiftet, det har en förnekare här i tråden förklarat.

Contrails låg aldrig kvar på 90 talet, som vi som är speciella.. kommer ihåg.
Men enligt förnekarna så har atmosfären dagar då den är tillräckligt mätt för att hålla is svävandes på 1 mils höjd, men i vanliga fall så ser vi bara moln under 1 kilometers höjd.

Ibland är det fuktigt som fan på 1 mils höjd tydligen, och då är det riskfritt att bestiga Mount Everest bland annat då, för lufttrycket är bra och luftfuktigheten hög vissa dagar på 1 mils höjd, det är dom dagarna som alla plan tycks lämna kvarliggande spår på absolut högsta höjd.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-01 kl. 22:11.
Citera
2024-09-01, 22:10
Medlem
Citat:
Contrails låg aldrig kvar på 90 talet, som vi som är speciella.. kommer ihåg.

Nog fan är du speciell. Vi andra - som är lite mindre speciella än vad du är - kan kolla efter fakta i gamla böcker.

Och för en gångs skull har du rätt. Man måste vara väldigt "speciell" för att tro på något så urbota dumt som chemtrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-01 kl. 22:17.
Citera
2024-09-01, 22:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är väl ingen som påstår att flygplan inte sprejar.

Vad trevligt att vi kan vara överens om det.

Då är du bara en som förnekar att global cloudseeding pågår utan att din regering informerade om det?
Citera
2024-09-01, 22:20
Medlem
Citat:
Vad trevligt att vi kan vara överens om det.

Då är du bara en som förnekar att global cloudseeding pågår utan att din regering informerade om det?

Nä. Vi är inte överens om 99,99999% av det du yrar om. Och för att hålla oss till topic så är vi definitivt inte översens om att strimmorna vi alla ser är chemtrails.
Citera
2024-09-01, 22:21
Medlem
SodaFointains avatar
Bara fake det sa min moster då min halv kusin är pilot
Citera
2024-09-01, 22:24
Medlem
Citat:

Jag jobbar på söndagar, har alltså inte kunnat kommentera de dumheter som har skrivits tidigare idag. Nu är jag tillbaka.

Ditt påstående här ovan är inte sant. Kvarliggande kondensstrimmor minns jag sedan min barndom, och det var flera decennier före 2000. Fotografier, filmer och meteorologiböcker visar att kvarliggande kondensstrimmor har funnits sedan flygets barndom.
Citera
2024-09-01, 22:30
Medlem
Citat:
Visst är det sant.

Vad menar du är sant? OM du menar påståendet att inga kvarliggande kondensstrimmor fanns för år 2000 så är det INTE sant. Utan uppenbar lögn så in i helvete!
Citera
2024-09-01, 22:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nä. Vi är inte överens om 99,99999% av det du yrar om. Och för att hålla oss till topic så är vi definitivt inte översens om att strimmorna vi alla ser är chemtrails.

Så länge vi kan vara överens om att det är en grej som regeringar håller på med och Thailand tog patent på ett sätt att skapa regnmoln genom att spraya torr is och salt på molnnivå.

Sen kan vi vara överens om att vi tror olika gällande alla de kvarliggande strecken nu för tiden, och vad dom består av.

Du hävdar is, jag hävdar is försvinner i contrails på mycket lägre höjd än de kvarliggande som måste bestå av metallpartiklar i nanostorlek, om dom ens ska kunna stanna på så hög höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in