2023-07-19, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Ibland glömmer man köpa glass... 😀 Och kommer på att det vore bra att ha när man hör glassbilen. Händer inte ofta men kanske 1ggr var tredje år.

Ja jag vet. Men snälla bojkotta. Främst för det äckliga störande ljudet.
Ibland tar jag liten napp time en halvtimma. Och hänt flera gånger jag blivit väckt direkt
på grund av dessa jävla fittbilar. Konstigt att jag lyckats tima det så illa med.

Gör som jag. Låt bli fast suget är stort. Hänt jag varit sugen med par gånger fötut när jag åt sockerglass. Men vägrade. Och kände mig stolt efter faktiskt. För dom stör och låter.
Värt vänta 2dagar och köpa till rätt pris när man väl handlar annat i riktig butik.
Allt för slippa dom i framtiden helt.
LJUDET måste bort först och främst så vi får fred. Om dom tar bort ljudet, då får alla köpa som
går med på bli ockrade. Det kan jag inte påverka. Men fan sluta köp så vi får bort ljudet snälla.

Borde vara olagligt med företag som gör så sjuka läten idag. Folk som jobbar natt kan inte sova
heller. Det måste bli olagligt nu.
Citera
2023-11-09, 17:04
Medlem
jymdjakets avatar
Gäckande att den funnits där hela livet men man aldrig handlat från den. Vad rekommenderas om man provar?
Citera
2023-11-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PistaFerrari
Ja jag vet. Men snälla bojkotta. Främst för det äckliga störande ljudet.
Ibland tar jag liten napp time en halvtimma. Och hänt flera gånger jag blivit väckt direkt
på grund av dessa jävla fittbilar. Konstigt att jag lyckats tima det så illa med.

Gör som jag. Låt bli fast suget är stort. Hänt jag varit sugen med par gånger fötut när jag åt sockerglass. Men vägrade. Och kände mig stolt efter faktiskt. För dom stör och låter.
Värt vänta 2dagar och köpa till rätt pris när man väl handlar annat i riktig butik.
Allt för slippa dom i framtiden helt.
LJUDET måste bort först och främst så vi får fred. Om dom tar bort ljudet, då får alla köpa som
går med på bli ockrade. Det kan jag inte påverka. Men fan sluta köp så vi får bort ljudet snälla.

Borde vara olagligt med företag som gör så sjuka läten idag. Folk som jobbar natt kan inte sova
heller. Det måste bli olagligt nu.
Jag handlar själv inte från glassbilen men jag älskar ljudet. Vaknar gärna upp till det då det väcker glada minnen från förr. Tänk vad olika man kan vara
Citera
2023-11-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Gäckande att den funnits där hela livet men man aldrig handlat från den. Vad rekommenderas om man provar?

SUNBORN Punch och
Glassbåt
för att nämna två klassiker.
Citera
2023-11-09, 17:25
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
SUNBORN Punch och
Glassbåt
för att nämna två klassiker.

Var superfascinerad av glassbåt som liten. Såg så jäkla god ut. Den skulle jag definitivt prova.
Citera
2024-08-14, 18:28
Medlem
Ingen tydligen.
Glassbilen tjuter, stannar en lång stund på området och åker vidare, ingen jävel handlade, den drog till och med en extra trudelutt
Senast redigerad av Adjutanten 2024-08-14 kl. 18:33.
Citera
2024-08-14, 18:32
Medlem
villaområde på ca 150 st....brukar va en liten kö till glassbilen...ca 3km till butiken.
Citera
2024-08-15, 07:05
Glassen är dyr vad jag kan minnas men det beror väl också på att antalet glassar i förpackningarna är fler? Passar bra för barnfamiljer.
Citera
2024-08-21, 19:50
Medlem
Jordgubbes avatar
De säljer för en kvarts miljard, så en och annan i alla fall.
Fast hur är det möjligt, det betyder ju nån miljon om dan?

https://www.allabolag.se/5569554693/...s-i-sverige-ab
Citera
2024-09-01, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
De säljer för en kvarts miljard, så en och annan i alla fall.
Fast hur är det möjligt, det betyder ju nån miljon om dan?

https://www.allabolag.se/5569554693/...s-i-sverige-ab
För att det är dyrt
Citera
2024-09-01, 22:11
Medlem
Jag tycker man hör bilen lite då och då men man hittar aldrig den haha
Citera
2024-09-01, 22:21
Medlem
SodaFointains avatar
Rika personer
Citera