Citat:
Ursprungligen postat av
Mirko.Kostelic
Kan det verkligen funka idag? Folk fattar väl att det är billiga Kina-kopior som säljs där? Mycket jobb för rätt lite pengar tror jag.
Tror absolut att det fungerar. Profilen/influencern Chrippa sägs ha ägnat sig åt det med viss framgång.
Annars så hemfaller dagens småkriminella inte sällan åt köttstölder, huvudsakligen oxfilé, och säljer därefter vidare till pizzerior och liknande. En ökänd pundare i Kungsbacka utanför Gbg gjorde sig känd i orten under öknamnet "köttjuven", då han länsade butikslagren av oxfile i kommunen för att därefter sälja köttet vidare på den svarta marknaden. Han sålde främst till ett par pizzerior i Åsa om jag inte missminner mig och håvade nog in iaf minst en miljon på den "affärsverksamheten" under årens lopp innan han avled som följd av en överdos. Lek med tanken att han sålde för halva butikspriset, som ofta ligger på runt 500 sek per kilo, och att han gjorde sig av med minst 30 kilo i veckan. Således bringade verksamheten en profit på runt 7500 sek per vecka. Betänk att det fortfarande finns många butiker utan larm vid kassorna och att få, om ens några, sitter med bemannad personal som övervakar konstant.