Citat:
Ursprungligen postat av
cherrybloom
Ja, som titeln säger. Vilka produkter tjänar matvarubutiker mest på, i förhållande till dess inköpspris? Det är ju inte konstigt att de tjänar mer på 1 kg oxfilé än 1 paket jäst, men vilka produkter som säljs tjänar matvarubutikerna mest på?
Gå in i en ICA Maxi och det enkla svaret blir.
Charkuteri och delikatess.
Egenproducerad mat och kallskänk.
Bröd, tårtor och bakverk.
Munkar, muffins och annat som man tinat upp och säljer svindyrt.
Och så har vi såklart frukt och grönt avdelningen.