2024-09-01, 12:05
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Snart?!!??? du sa ju alldeles nyligen att du inte accepterade förutsägelser och spådomar, nu använder du det själv.
Ha ha, okej Då nöjer jag mig att konstatera att Gazproms resultat har vänt till positiva siffror igen för första halvåret 2024:

Citat:
Gazprom Tripled Net Income on Higher Gas Flows, Sakhalin-2 Deal

August 29, 2024

Gazprom Group more than tripled its net income in the first half of the year thanks to higher pipeline gas exports, robust oil sales and its purchase of Shell Plc’s former stake in the Sakhalin-2 project.

The Russian energy giant posted a net income of 1.04 trillion rubles ($11.3 billion) in the first six months of 2024, compared with 296.2 billion rubles a year earlier, according to an earnings report published on Thursday.

“Efficient work of the oil business, higher gas exports, including the planned growth of supplies to China, and our active steps to reduce costs,” have all contributed to the positive financial results, Gazprom Deputy Chief Executive Officer Famil Sadygov said in a statement. The performance “was also influenced by the consolidation of Sakhalin Energy,” operator of the Sakhalin-2 oil and gas project, Sadygov said.
https://www.bloomberg.com/news/artic...akhalin-2-deal

Vilket alltså motbevisar de skadeglada förutsäglser hatarna kom med för några månader sedan, då de hånflinande och tvärsäkert meddelade att nu går minsann Gazprom snart i prutten.
Citera
2024-09-01, 12:14
Medlem
Ryktas om räntehöjning igen i september.
Det precis som sanktionerna stärker ryzk ekonomi.
Hur många punkter kommer den att höjas?
Citera
2024-09-01, 12:17
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Ryktas om räntehöjning igen i september.
Det precis som sanktionerna stärker ryzk ekonomi.
Hur många punkter kommer den att höjas?
hahaha....okej... " snart" ( 2048) kommer räntan i ryzzland att sänkas igen och att den är extremt hög är ju bara positivt..?
Citera
2024-09-01, 15:17
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Det var ett militärt transportplan. Har inget att göra med civil passagerartrafik.
.
Men sluta ljug för f-n!
Har du nåt syndrom som tvingar dig att blåljuga i varenda inlägg??

-----Helikoptern av modellen Mi-8 försvann strax efter att den lyft på lördagen med 19 turister------

Vet du vad turister är?, fattar du skillnaden mellan turist och militär?, men ni kallar väl era orchsoldater i Ukraina för turister?
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-01 kl. 15:20.
Citera
2024-09-01, 16:42
Medlem
Citat:
Som sagt, 0 döda passagerare på kommersiella flygningar i reguljärtrafik.

Men som sagt många döda när Rysslands reguljära trafikflygplan kraschat.
Citera
2024-09-01, 16:49
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Men sluta ljug för f-n!
Har du nåt syndrom som tvingar dig att blåljuga i varenda inlägg??

-----Helikoptern av modellen Mi-8 försvann strax efter att den lyft på lördagen med 19 turister------

Vet du vad turister är?, fattar du skillnaden mellan turist och militär?, men ni kallar väl era orchsoldater i Ukraina för turister?
Från inlägget jag kommenterade:

Citat:
On 12 March 2024, an Ilyushin Il-76 cargo plane crashed in Russia's Ivanovo Oblast.

Hur fan lyckas du översätta "Ilyushin Il-76 cargo plane" till "en helikopter"?

Att en helikopter med äventyrsturister på Kamtjatka kraschat är naturligtvis tragiskt, men vad har det med reguljär flygtrafik att göra? Och framför allt - vad har det att göra med det som förutsägelserna om rysk flygsäkerhet, dvs att Boeing- och Airbus-planen skulle börja ramla till marken pga brist på underhålla och reservdelar? MI-8 är för det första inget flygplan, för det andra är den rysktillverkad.
Citera
2024-09-01, 16:52
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Från inlägget jag kommenterade:

.

Jag kan ju bara konstatera faktum, du är genetiskt programmerad till att förneka verklighet och fakta.

Du sa så här
- har inget med civil passagerartrafik att göra---

Det var civil passagerartrafik.

Och det är hysteriskt komiskt att det händer samma dag som du försöker dig på dina propagandalögner om
" säker ryzk flygtrafik"😂
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-01 kl. 16:58.
Citera
2024-09-01, 17:07
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Jag kan ju bara konstatera faktum, du är genetiskt programmerad till att förneka verklighet och fakta.

Du sa så här
- har inget med civil passagerartrafik att göra---

Det var civil passagerartrafik.
Om du nu är så dum att man måste skriva exakt alla ord för att du skall förstå, så: "civil kommersiell passagertrafik med flygplan tillverkade av Boeing eller Airbus". För hela argumentationen om rysk flygsäkerhet handlade ju om att de här Boeing- och Airbusplanen skulle ramla ner ur luften i stora svärmar pga bristande underhåll och tillgång till reservdelar.

Så, hur många Boeing- eller Airbusplan har ramlat i backen (med 1 eller flera döda passagerare som följd) hittills? Mig veterligen, inte ett enda.

Att det händer en massa grejer i andra sammanhang, med helikoptrar, privatplan och transportplan, har liksom inte så mycket med saken att göra. Sådant händer hela tiden, över hela världen.

4 januari: "Actor Christian Oliver and 2 young daughters killed in Caribbean plane crash"
https://www.cbsnews.com/news/christi...n-plane-crash/

24 januari: "BAe Jetstream 32 crash claims several lives in Canada’s Northwest"
https://www.aerotime.aero/articles/c...tream-32-crash

6 februari: "Sebastián Piñera: Chile ex-president drowns after his helicopter crashes in lake"
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-68223520

9 februari: "2 dead after small plane crashes into car, creating fiery explosion on Florida highway"
https://eu.usatoday.com/story/news/n...a/72542835007/

10 februari: "Six killed in helicopter crash in San Bernardino County near Nevada border"
https://www.latimes.com/california/s...-nevada-border

Osv, osv, osv. Det är livsfarligt att flyga helikopter, eller med små privatplan, eller att vara ukrainsk krigsfånge ombord på ett ryskt militärflygplan, eller att öht flyga i militära sammanhang. Men att vara passagerare på ett vanligt passagerarflygplan i reguljärtrafik är hur säkert som helst, även i Ryssland och även efter åratal av sanktioner.
Citera
2024-09-01, 17:13
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Om du nu är så....
) fullständigt galet offtopic-svammel)

.
Alltså, du har inte:

A. Funderat på en paus i ditt lögnmaskineri?
helt ärligt du verkar ha ballat ur totalt.

B: Funderat på att försöka använda fakta och sanning om tillståndet i ryzzland(
fast då har du ju inget att skriva?)

C: erkänt att du hade fel, men det kan vi väl för alltid utesluta, då krävs det att du har moral och anständighet .
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-01 kl. 17:18.
Citera
2024-09-01, 17:18
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Alltså, du har inte:

A. Funderat på en paus i ditt lögnmaskineri?
helt ärligt du verkar ha ballat ur totalt.

B: Funderat på att försöka använda fakta och sanning om tillståndet i ryzzland(
fast då har du ju inget att skriva?)
Har du tid att ta en liten paus i propagandakarusellen och svara på en enkel fråga? Hur många ryskägda (eller leasade) Boeing- eller Airbusplan har ramlat i backen (med en eller flera döda passagerare som följd) hittills, sedan sanktionerna infördes?
Citera
2024-09-01, 17:22
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Har du tid att ta en liten paus i propagandakarusellen och svara på en enkel fråga? Hur många ryskägda (eller leasade) Boeing- eller Airbusplan har ramlat i backen (med en eller flera döda passagerare som följd) hittills, sedan sanktionerna infördes?
Att du försöker flytta målstolparna för diskussionen ställer dig inte i bättre dager,tvärtom, ditt hål blir bara djupare.

Jag har aldrig pratat om fabrikat på flygplan.

Det är sån här fakta jag stöder mig på, du har redan fått veta det så det är DU ensam som är propagandist...

-/--////////--------Totalt 196 flygincidenter har registrerats i ryskt luftrum under 2023, enligt den ideella organisationen Aviation Safety Networks databas. Det motsvarar en ökning med 25 procent jämfört med året innan, och 88 procent jämfört med 2019 innan pandemin-------

Ditt "svar" var att ni hade problem med toaletterna på era flygplan??
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-01 kl. 17:25.
Citera
2024-09-01, 17:26
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Att du försöker flytta målstolparna för diskussionen ställer dig inte i bättre dager,tvärtom, ditt hål blir bara djupare.

Jag har aldrig pratat om fabrikat på flygplan.
Det var exakt där målstolparna stod från början. Förutsägelsen var att sanktionerna skulle leda till att de flygplan Ryssland importerat från väst skulle börja krascha pga brist på reservdelar och underhåll.

Det är du som avviker från ämnet genom att börja prata om militära transportplan och helikoptrar som flyger med äventyrsturister över vulkanerna på Kamtjatka. Men jag förstår att du blir sur när jag synar dina patetiska försök att bluffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in