2024-08-28, 00:42
Medlem
Någon som lyssnat på den här podden om henne/hennes bok?

https://poddtoppen.se/podcast/122747...na-bladh-del-1
Citera
2024-08-28, 09:06
Medlem
Ja, de sågar boken fullständigt.
Citera
2024-08-28, 13:03
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon

Ja efter att jag såg din fråga o jag delar deras åsikter!
Har inte läst el lyssnat på boken o kommer inte göra det heller.. det räcker lixom med att råka se henne på Instagram för att jag ska bli förbannad…
Citera
2024-08-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon

Japp, de är bra på att sätta ord på det skeva med henne. Så behöver man inte läsa boken själv
Citera
2024-08-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
För alla som missat. Hon gråter IGEN! Hur många ggr lägger jag upp video när jag gråter?! 0! Klart som fan jag gråter men det behöver jag inte dela med alla andra. Det är nog det alla stör sig på...

Eller syftade ni kanske på bilden om att ngn delat hennes gråtvideo och skrivit "En singelmamma. Bli inte som henne"?

Nej men hon e ju så jävla pinsam. Verkar typ inte helt frisk i skallen
Citera
2024-08-30, 07:03
Medlem
Jag förstår inte hur det inte har kunnat bli en het diskussion om hennes bok! Nu har jag bara lyssnat på två avsnitt av haveristernas 3 avsnitt. Men herregud vilken jäkla skitbok. Så mkt motsägelser så jag undrar vad det är för ja sägare som har varit hennes förläggare. Jösses. Skulle vara intressant att se hur många böcker det sålts.
Citera
2024-08-30, 10:44
Medlem
Ni som känner hennes ex i tråden, visst stämmer det att det är HON som gjort slut? Jag har hört det från flera håll. Trodde först inte på det för VEM är så knäpp att man då gör content på ”krossade drömmar om en familj” osv ifall man själv dumpat. Men slog mig att hon aldrig skriver just att hon blivit dumpad (men låter folk tro det).

Tycker ett annat fenomen är kul, när hon skriver att hon ”går på mammapenning” och försöker lajva fattig samtidigt som hon tjänar miljoner som influencer. Hon skulle ju inte behöva jobba på sitt vanliga jobb (marknadsavdelningen på Aller).
Citera
2024-08-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisa85
Jag förstår inte hur det inte har kunnat bli en het diskussion om hennes bok! Nu har jag bara lyssnat på två avsnitt av haveristernas 3 avsnitt. Men herregud vilken jäkla skitbok. Så mkt motsägelser så jag undrar vad det är för ja sägare som har varit hennes förläggare. Jösses. Skulle vara intressant att se hur många böcker det sålts.
Hybrisen att boken heter "Tjejbibeln" också. Vad jag vet har ingen feministprofil kritiserat den? Om jag var en sådan hade jag inte uppskattat hennes talan för kvinnor.
Citera
2024-08-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Hybrisen att boken heter "Tjejbibeln" också. Vad jag vet har ingen feministprofil kritiserat den? Om jag var en sådan hade jag inte uppskattat hennes talan för kvinnor.

Den fick svidande kritik i Dagens Etc åtminstone.

Citat:
Boken är ett hopkok av de senaste 20 årens egoboostande liberalfeminism där alla kvinnor förtjänar att hitta ”sin inre Beyoncé” och bli en ”bosslady” som ”tar sig för vad helst hon än önskar i livet”.

Allt roligt i vuxenlivet bygger på att du har en fet inkomst, slår Bladh fast: ”Vill du känna dig fri som en fågel och resa jorden runt varenda vinter? Då bör du tjäna massa cash resten av året.”
Citera
2024-09-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Den fick svidande kritik i Dagens Etc åtminstone.
Ah, tack för tips! Blir intressant att se om det bemöts på något vis.

Som en tidigare författare i tråden skrev är även jag nyfiken på om hon blev dumpad eller var den som dumpade? Jag har också noterat att hon aldrig skriver uttryckligen att hon blev dumpad, bara att det tog slut. Så jag har också en känsla att hon var den som gjorde slut, då blir det så extra patetiskt med dessa inlägg där hon gråter in i kameran
Citera
2024-09-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Ah, tack för tips! Blir intressant att se om det bemöts på något vis.

Som en tidigare författare i tråden skrev är även jag nyfiken på om hon blev dumpad eller var den som dumpade? Jag har också noterat att hon aldrig skriver uttryckligen att hon blev dumpad, bara att det tog slut. Så jag har också en känsla att hon var den som gjorde slut, då blir det så extra patetiskt med dessa inlägg där hon gråter in i kameran

Det har ju gått flera månader sedan boken släpptes och det är kutym för författare att aldrig bemöta en recension så det tror jag inte.

Var även jag som skrev att jag har uppgifter att hon blivit dumpad. Hoppas någon mer nära källa här i tråden kan reda ut saken.
Citera
2024-09-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Det har ju gått flera månader sedan boken släpptes och det är kutym för författare att aldrig bemöta en recension så det tror jag inte.

Var även jag som skrev att jag har uppgifter att hon blivit dumpad. Hoppas någon mer nära källa här i tråden kan reda ut saken.
Ok, då vet jag! Det verkar även vara kutym bland instagram-feminister att aldrig ifrågasätta en annan tjej, vilket kanske förklarar hur hennes narrativ aldrig kommenteras. Samma sak som med Linnea Claesson, det blir liksom en helt bisarr värld där ingen påtalar elefanten i rummet - vi låter en galning hållas och den blir rik på uppmärksamheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in