2024-08-28, 12:05
Medlem
Hayezs avatar
Är hästhagar värda att leta i? Eller är det får- och kospåret man ska fokusera på? Fördelen med hästhagar är att de allt som oftast ligger lite längre ifrån bostäder och annat oönskat.
Citera
2024-08-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayez
Är hästhagar värda att leta i? Eller är det får- och kospåret man ska fokusera på? Fördelen med hästhagar är att de allt som oftast ligger lite längre ifrån bostäder och annat oönskat.
Mina bästa stället är hästhagar
Citera
2024-08-28, 14:28
Avslutad
Var ute idag och kollade läget, ganska tidigt på säsongen men hittade 9st och 3st igår. Förra året var jag ute några dagar i veckan i flera månader och var tvär tomt. Gräset och marken ser "full" ut och inte lika torr och tråkig som förra året, har höga förväntningar den kommande månaden!

Gbg/Borås ish
Senast redigerad av whothiswut 2024-08-28 kl. 14:34.
Citera
2024-08-28, 16:03
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Mina bästa stället är hästhagar

Bra att veta, tack!
Citera
2024-08-31, 19:02
Medlem
Någon som hittat i Norrbotten?
Citera
2024-08-31, 19:20
Medlem
Inget har kommit ut än i sthlm. Såg inte ens någon av dom andra svamparna som brukar växa tillsammans med dom, Helt tomt.
Citera
2024-08-31, 22:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whothiswut
Var ute idag och kollade läget, ganska tidigt på säsongen men hittade 9st och 3st igår. Förra året var jag ute några dagar i veckan i flera månader och var tvär tomt. Gräset och marken ser "full" ut och inte lika torr och tråkig som förra året, har höga förväntningar den kommande månaden!

Gbg/Borås ish
Fina fynd, gratulerar!
Citera
2024-09-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jangiz
Inget har kommit ut än i sthlm. Såg inte ens någon av dom andra svamparna som brukar växa tillsammans med dom, Helt tomt.
Jag har varit ute varje dag senaste veckan straxt norr om stockholm, har dragit noll några gånger och andra gånger fått med mig upp till ca 15 stycken, varav de flesta väldigt små.
Men det har varit för varmt än så länge och framförallt kruttorrt i marken, det dammar ju när man går genom hagar.
Citera
2024-09-01, 20:31
Medlem
Har också varit ute och kollat lite i Mellansverige. Har inte hittat något än. Dock så känns det som att det kan bli en väldigt bra säsong. Det behöver bara bli lite kallare först.
Citera
2024-09-01, 21:13
Bannlyst
Aldrig letat. Någon idé att försöka i sydvästra Skåne? Eller man ska längre uppåt landet?
Citera
2024-09-02, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TR808
Jag har varit ute varje dag senaste veckan straxt norr om stockholm, har dragit noll några gånger och andra gånger fått med mig upp till ca 15 stycken, varav de flesta väldigt små.
Men det har varit för varmt än så länge och framförallt kruttorrt i marken, det dammar ju när man går genom hagar.

ifall du plockar i norra sthlm, undrar jag hur det gick för dig förra året?
Citera
2024-09-02, 15:48
Medlem
Är det större chans att hitta svamp om man letar efter att det har regnat?
Det började regna idag så jag tänkte gå ut och leta senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in