2024-08-06, 18:53
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Det bör ha förflutit en längre tid från brotten tills man KAN beviljas skuldsanering för skadestånd. Skulle tippa på 10 år i Adalis fall.
Sen tar skuldsaneringen ju 5 år..
Så skuldfri tills 2040?
Det låter rimligt som du skriver. Det betyder att Anders är ca 60år då. Hua jag tror att Anders ångrar sig. Det som är konstigt, jag såg en intervju med Anders och han var oberörd! Jag hade varit knäckt.
Citera
2024-08-06, 19:24
Medlem
Är inte hovrättsförhandlingen avklarad?
Citera
2024-08-25, 13:33
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyDipity
Fungerande FUP-länk: https://www.upload.ee/files/17014718...76-22.zip.html
Tack snälla.
Citera
2024-08-25, 17:47
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det låter rimligt som du skriver. Det betyder att Anders är ca 60år då. Hua jag tror att Anders ångrar sig. Det som är konstigt, jag såg en intervju med Anders och han var oberörd! Jag hade varit knäckt.

Han är ett skolboksexempel av antisocial personlighetsstörning.
Han är oberörd av sig som person gällande det mesta.
Det är så en person med den personlighetsstörningen dissocierar sig från allt som kan tänkas vara jobbigt eller ge ångest.
Dom stänger av och kör en ”äsch nu tar vi nya tag och blickar framåt” approach gällande exakt allt.
Väldigt obehagligt och gränslöst beteende. Därav hans återkommande brottslighet. Han saknar spärrar för han har ingen rädsla för att åka dit som en normal människa har.
Citera
2024-08-30, 18:56
Medlem
Tortellis avatar
Anders är efterlyst och nu är han i direktsändning på en podd tillsammans med sin advokat. Det finns inte så mycket mer att säga om det.
Citera
2024-08-30, 19:14
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Anders är efterlyst och nu är han i direktsändning på en podd tillsammans med sin advokat. Det finns inte så mycket mer att säga om det.
Här är länken om det finns andra som är intresserade. https://www.youtube.com/watch?v=XeYOCzSdRzU
Citera
2024-08-31, 09:27
Medlem
bellesbluess avatar
Är det någon som orkat kolla på hela intervjun? Framgår det vad han tänker göra nu? Leva på rymmen resten av livet?
Citera
2024-08-31, 10:47
Medlem
Tortellis avatar
Hur kunde Anders gå med på detta från början? Han säger att han kke har tjänat max 60k på det här. Låna ut sitt bolag på det här sättet är ju inte klokt. Jävligt korkat. Bluffar han? Är Anders svagbegåvad!
Citera
2024-08-31, 14:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Hur kunde Anders gå med på detta från början? Han säger att han kke har tjänat max 60k på det här. Låna ut sitt bolag på det här sättet är ju inte klokt. Jävligt korkat. Bluffar han? Är Anders svagbegåvad!

Läs tråden, Anders är med på upplägget sedan start.
Citera
2024-08-31, 16:17
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läs tråden, Anders är med på upplägget sedan start.
Han har noll koll på det här. Läst tråden och nej han är inte med på det här. Men han blir självklart skyldig när hans personnummer och enskilda företag är samma sak. Men skit samma, det är kört för honom.
Citera
2024-08-31, 18:54
Medlem
lunarluddes avatar
På något konstigt sätt tycker jag faktiskt synd om honom att han blivit åtalad, verkar vara en schysst kille och dessutom jävligt driftig.

Hoppas han kommer på fötterna tillslut, helt sjukt att han måste betala 378 miljoner i skadestånd, känns bara onödigt då dom aldrig kommer få in den summan utan bara "förstöra" en människas liv.

Sverige har generellt hårda straff för småbrott och lätta straff för tunga brott så som mord.
Senast redigerad av lunarludde 2024-08-31 kl. 19:23.
Citera
2024-08-31, 20:05
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Sverige har generellt hårda straff för småbrott och lätta straff för tunga brott så som mord.

Nej, det har vi inte. Det finns absolut anomalier där bedömt grövre brott fått lägre straff än väntat och bedömt mindre grova brott fått proportionerligt sett hårdare straff. Det är dock just anomalier, avvikelser, inte norm.

Skadestånd är dessutom inte ett straff men det kanske du visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in