2024-08-30, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Det gör det verkligen inte.
Va ju väldigt svårt för en viss person att förstå hur man kan skämmas för andra, men förstår själv vad du menar. Det kryper i hela kroppen.

Nu är förresten den videon jag prata om igår uppe på J’s instastory om ultraljudgrejen!
Hon som vet och kan allting borde ju veta att man kan skämmas oxå för andra

Titta nu på klippet vet inte jag ang ultraljudet?!
Förstår inte varför låter vissa saker så inövat för när hon berättar. Ska himla med ögonen och vifta med händerna använda mkt av kroppsspråk.

Är ju inget man behöver om.man talar sanning, vet inte tror N & J visste som jag skrev igår .

Och för att inte väcka misstankar så hittar man på en historia ang pcos

För hon har nu berättat 3 olika historier på hur hon fick reda på att hon hade denna sjukdom
Bara titta på YT då säger hon en version på IG Och en annan version i en intervju & podd

Och som jag skrev igår det som känner tecknar mest denna diagnos är hårväxten både i ansiktet som oftast ser ut som skägg då hårstråna är grova lika så på magen och benen är dom är mörka sällan ljusa och vad jag vet så har jag aldrig sett N ha det det skulle märkas
Och för att ställa denna diagnos måste detta symtom ingå

Man kan ha pcos och ej lida av dessa symtom men har man besvär så finns det hjälp att få

Du har nästan aldrig mens kanske en gång om året el inte alls hon sa att hennes mens var försenad först och kände att nått var konstigt så hon tog gravtest det är ju inte det första man tänker på om man aldrig nästan har mens

Hon säger även i Love Island i ett avsnitt till Frida & wilma att hon ej gärna vill bada pga mensen så då har hon alltså det fler ggr

Så nej jag tror ej på detta
Senast redigerad av Millan75 2024-08-30 kl. 22:23.
2024-08-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75

Förstår inte varför låter vissa saker så inövat för när hon berättar. Ska himla med ögonen och vifta med händerna använda mkt av kroppsspråk.
Sitter ni i ett rum å skäms för en person ni inte umgås med? 😳 Tja, varför inte, det kan väl vara kul kanske
2024-08-30, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Sitter ni i ett rum å skäms för en person ni inte umgås med? 😳 Tja, varför inte, det kan väl vara kul kanske
Ja det kan man väl göra , så du har aldrig skämts över person på ett tvpogram om person är pinsam el otroligt ohövlig. Och där är ju ingen man känner precis jag har då gjort det många ggr 😜
2024-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ja det kan man väl göra , så du har aldrig skämts över person på ett tvpogram om person är pinsam el otroligt ohövlig. Och där är ju ingen man känner precis jag har då gjort det många ggr 😜
Ja det kanske man kan🤔 Men nä, det har jag inte gjort.
2024-08-30, 22:24
Avstängd
Citat:
Ja det kanske man kan🤔 Men nä, det har jag inte gjort.
Då har du missat något 🙂
2024-08-30, 22:34
Medlem
Citat:
Då har du missat något 🙂
Skönt å slippa känna skam antar jag.
Men för det är det inte sagt att jag inte kan tycka att folk är pinsamma 🙂
2024-08-30, 22:47
Avstängd
Citat:
Skönt å slippa känna skam antar jag.
Men för det är det inte sagt att jag inte kan tycka att folk är pinsamma 🙂
Du som säger att du alltid har rätt i det du skriver .du vet väl om att skam och skäms är ej samma sak va ???

Skam är en känsla av att något är fel på dej att känna skam kommer i från att någon annan får dej att känna detta medas skämmas kommer ifrån något du gjort , sagt el tänkt el känt vilket får dej att känna att något är fel på dej
Senast redigerad av Molgan098 2024-08-30 kl. 22:51.
2024-08-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Du som säger att du alltid har rätt i det du skriver .du vet väl om att skam och skäms är ej samma sak va ???
Det har du faktiskt rätt i…men jag har inte skämts heller 🙂
2024-08-30, 22:54
Avstängd
Citat:

Är ju inget man behöver om.man talar sanning, vet inte tror N & J visste som jag skrev igår .

För hon har nu berättat 3 olika historier på hur hon fick reda på att hon hade denna sjukdom
Bara titta på YT då säger hon en version på IG Och en annan version i en intervju & podd

Och som jag skrev igår det som känner tecknar mest denna diagnos är hårväxten både i ansiktet som oftast ser ut som skägg då hårstråna är grova lika så på magen och benen är dom är mörka sällan ljusa och vad jag vet så har jag aldrig sett N ha det det skulle märkas

Man kan ha pcos och ej lida av dessa symtom men har man besvär så finns det hjälp att få

Du har nästan aldrig mens kanske en gång om året el inte alls hon sa att hennes mens var försenad först och kände att nått var konstigt så hon tog gravtest det är ju inte det första man tänker på om man aldrig nästan har mens

Hon säger även i Love Island i ett avsnitt till Frida & wilma att hon ej gärna vill bada pga mensen så då har hon alltså det fler ggr

Detta var mkt intressant att veta och bra att du upplyser igen vad pcos är och vilka symtom det är

Och Nej N verkar inte ha en enda så varför sitta och ljuga om en sån sak jag förstår det bara inte

Fullt mot dom som lider av denna sjukdom och respektlös mot A att göra en sån sak men inget förvånar mig längre som du själv har varit inne på så många ggr
Ja det är något dom båda gör J & N himla med ögonen sätter händerna för knät använder mkt händer och låter väldigt inövat vissa saker dom säger har inte tänkt så mkt på det du sa men du har nog förmodligen rätt el det låter rimligt det du säger varför behöva ta gravtest inte bara 1 utan flera om du vet att du har svårt att kunna bli gravid och behöver oftast IVF behandling
Då är väl inte gravtest & ultraljud det första du tänket på
Allt bara skitsnack och ljug när det kommer till N
Börjar väl bli jobbigt nu då vi har synat henne ett bra tag så är väl därför hon känner att hon vill flytta
Senast redigerad av Molgan098 2024-08-30 kl. 23:09.
2024-08-31, 00:16
Medlem
Citat:

Tror faktiskt inte heller på det. Va nog något dom kom på i samband med graviditeten. Dels för att lura A & för att få det att se ”speciellt” ut med att hon ”nästan inte skulle kunna få barn men lyckades ändå” om du förstår hur jag menar.
Tycker bara allt blir sjukare & sjukare för varje gång.
Ps skit i människan utan gränser. Vi andra delar ungefär likadana åsikter som dig. Karma kommer så småningom för dom som behöver det 😉
2024-08-31, 00:27
Medlem
Citat:

Först skriver du att man måste ha mörka grova hårstrån för att kunna ställa en pcos-diagnos, jag citerar:
"för att ställa denna diagnos måste detta symtom ingå"
Sen skriver du "Man kan ha pcos och ej lida av dessa symtom men har man besvär så finns det hjälp att få", jag kanske missförstår men begriper inte riktigt vad du menar och du har i tidigare inlägg skrivit att det är okej att ifrågasätta om man tycker något är oklart så det gör jag nu, måste det symtomet ingå eller ej? Hoppas du inte tar illa upp, det är inte min avsikt.

Vidare tycker jag att du tar i lite väl mycket, jag har själv pcos och har varken mörk eller grov hårväxt, inga finnar, kanske lite övervikt just nu pga inte kunnat träna på ett tag, men när man tränar har man oftare lättare att bygga muskler och det gör ju N ofta (d.v.s. man måste absolut inte vara överviktig om man har pcos). Visserligen är oregelbunden mens mycket vanligt, men du kan faktiskt ha pcos och vara hyfsat symtomfri. Och du behöver inte göra flera olika ultraljud, oftast räcker det med ett vaginalt ultraljud där man ofta kan se "pärlband" av omogna äggblåsor i äggstockarna och blodprov för att bekräfta hormonnivåer etc. Mycket möjligt att jag missförstått dina inlägg, men som legitimerad sjuksköterska samt kvinna med pcos kände jag att jag både ville förtydliga så att inte tråden fylls med oegentligheter samt som sagt höra med dig om jag missuppfattat dig.

Vill också tillägga att jag inte har någon koll på om N haft olika historier om när hon fått sin diagnos och om något skulle vara misstänksamt ang. det, men kände som sagt för att nyansera bilden vad gäller symtom etc. samt skriva att jag anser att man bör ha på fötterna om man ska insinuera att människor ljuger om sina diagnoser.
Senast redigerad av jotack 2024-08-31 kl. 00:45.
2024-08-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Först skriver du att man måste ha mörka grova hårstrån för att kunna ställa en pcos-diagnos, jag citerar:
"för att ställa denna diagnos måste detta symtom ingå"
Sen skriver du "Man kan ha pcos och ej lida av dessa symtom men har man besvär så finns det hjälp att få", jag kanske missförstår men begriper inte riktigt vad du menar och du har i tidigare inlägg skrivit att det är okej att ifrågasätta om man tycker något är oklart så det gör jag nu, måste det symtomet ingå eller ej? Hoppas du inte tar illa upp, det är inte min avsikt.

Vidare tycker jag att du tar i lite väl mycket, jag har själv pcos och har varken mörk eller grov hårväxt, inga finnar, kanske lite övervikt just nu pga inte kunnat träna på ett tag, men när man tränar har man oftare lättare att bygga muskler och det gör ju N ofta (d.v.s. man måste absolut inte vara överviktig om man har pcos). Visserligen är oregelbunden mens mycket vanligt, men du kan faktiskt ha pcos och vara hyfsat symtomfri. Och du behöver inte göra flera olika ultraljud, oftast räcker det med ett vaginalt ultraljud där man ofta kan se "pärlband" av omogna äggblåsor i äggstockarna och blodprov för att bekräfta hormonnivåer etc. Mycket möjligt att jag missförstått dina inlägg, men som legitimerad sjuksköterska samt kvinna med pcos kände jag att jag både ville förtydliga så att inte tråden fylls med oegentligheter samt som sagt höra med dig om jag missuppfattat dig.

Vill också tillägga att jag inte har någon koll på om N haft olika historier om när hon fått sin diagnos och om något skulle vara misstänksamt ang. det, men kände som sagt för att nyansera bilden vad gäller symtom etc. samt skriva att jag anser att man bör ha på fötterna om man ska insinuera att människor ljuger om sina diagnoser.
Tråkigt att du har diagnostiserats 😥
Äntligen någon mer än jag som lade märke till det du skriver i första stycket och berättar det 👍
Hade jag tagit upp den biten ikväll hade jag blivit halshuggen 😬

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in