2024-08-30, 19:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
10-20 är netto. 23 miljoner brutto är absolut under 20 netto.
Ja, och €1.5M skulle absolut bli över 10M netto, med samma resonemang.

Men jag har redan sagt flera gånger att jag gissar att det handlar om €1.5 plus €0.5 i bonusar som kan slå ut, alternativt så som du föreslår. Skillnaden mellan är högst marginell åt ena eller andra hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Roligt att du anklagar AIK för att dölja siffror när de är ett av få lag som faktiskt rapporterar försäljningssiffror i kvartalsrapporter pga aktiebolag.
Vart anklagar jag Aik för att dölja siffror?
Jag menar att UEFA borde titta på att införa krav på transparens kring alla lags försäljningssiffror.
2024-08-30, 21:38
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
1 på miljonen att man träffar så rätt, till med säljande klubb undrade vad fan ni skulle med han till. Men snyggt!
Ahahah lite så va. Om ett år är Luton är uppe igen och då jävlar ska han ge Bergvall en match på mittfältet. Om han inte stuckit iväg till Real Madrid då dvs.
2024-08-30, 21:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Häcken tappar Valgeir Fridriksson till Tyskland.

Känns inte som något lag gick starkare ur detta fönster direkt? Eller har jag missat något?
2024-08-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Känns inte som något lag gick starkare ur detta fönster direkt? Eller har jag missat något?

Nej. Men starkare trupp så får DIF A+ på bredd. Spetts så nej ingenting.
2024-08-31, 00:18
Medlem
AIK Fotboll är överens med den engelska klubben Luton Town FC om en transfer av Lamine Fanne som gäller från och med den 1 januari 2025 – vilket innebär att Fanne kommer avsluta den allsvenska säsongen 2024 i AIK-tröjan. Den 20-årige mittfältaren anslöt till AIK inför säsongen 2023 och det har hittills blivit 14 tävlingsmatcher och en assist i den svartgula tröjan.

Transfern av Lamine Fanne till Luton Town FC hamnar i klass V (20-40 mkr), med möjlighet att förändras till klass VI (40-70 mkr) vid utfall av villkorsbaserade transfersummor.

https://aikfotboll.se/nyheter/lamine-fanne-till-luton-town-fc-2024-08-30

Enligt VD så hade ändå Berntsen nått sitt säljmål efter Rui. För bra deal för att säga nej?
https://open.spotify.com/episode/7bSpEMs21Z1n29Fy9B3efx?si=cmwm_HSIQoKghKNd1owdMA
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-08-31 kl. 00:24.
2024-08-31, 00:26
Medlem
Citat:
Hur menar du, som överskattad spelare som går utomlands?

För om du pratar spelare som inte är överskattade så har du ju betydligt större steg än allsvenskan till fucking Luton?
Jag förstår inte vad du skriver?
2024-08-31, 05:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är du inte ensam om
2024-08-31, 05:53
Medlem
Teus avatar
Citat:

Nu ska jag inte förminska Modestos betydelse för oss, hans stats talar för sig själv, men givet att vi får behålla Fanne ett tag till, och sett till vilka positioner som förstärka, tror jag nog faktiskt att vi går ur detta fönstret starkare.
2024-08-31, 07:45
Medlem
Så Aik fick iallafall behålla puttas, nåt gott.
2024-08-31, 08:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
?
Jag frågade bara hur du menade när du påstod ”Fanne slår historien om Eero till Real”?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-31 kl. 09:13.
2024-08-31, 08:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu ska jag inte förminska Modestos betydelse för oss, hans stats talar för sig själv, men givet att vi får behålla Fanne ett tag till, och sett till vilka positioner som förstärka, tror jag nog faktiskt att vi går ur detta fönstret starkare.
Tror du förminskar Modestos betydelse…
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-31 kl. 09:14.
2024-08-31, 09:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
AIK Fotboll är överens med den engelska klubben Luton Town FC om en transfer av Lamine Fanne som gäller från och med den 1 januari 2025 – vilket innebär att Fanne kommer avsluta den allsvenska säsongen 2024 i AIK-tröjan. Den 20-årige mittfältaren anslöt till AIK inför säsongen 2023 och det har hittills blivit 14 tävlingsmatcher och en assist i den svartgula tröjan.

Transfern av Lamine Fanne till Luton Town FC hamnar i klass V (20-40 mkr), med möjlighet att förändras till klass VI (40-70 mkr) vid utfall av villkorsbaserade transfersummor.

https://aikfotboll.se/nyheter/lamine-fanne-till-luton-town-fc-2024-08-30

Enligt VD så hade ändå Berntsen nått sitt säljmål efter Rui. För bra deal för att säga nej?
https://open.spotify.com/episode/7bSpEMs21Z1n29Fy9B3efx?si=cmwm_HSIQoKghKNd1owdMA

Det är ju en helt sjuk deal speciellt om man ser till spelarens status i början av säsongen, ligger i nivå med när Bosse lyckades kränga Danielsson till Kina för över 50 miljoner och ger antagligen Berntsen ett helt annat utrymme att agera till nästa säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in