2024-08-30, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
På dessa 3k tkr jag dock inte Ukraina behöver förhålla sig civiliserat... de kan väl skära kuken av samtliga för att sedan sätta på dem en slaktmask och avsluta deras lidande...
Så skulle man kunna göra om man inte är intresserad av fortsatt stöd från väst.
Citera
2024-08-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Förjävligt! Och sen sitter psykseglaren och andra äckliga varelser och försöker försvara och relativisera morden på civila.
Hur fan kan de se sig själva i spegeln?
Ja det är ju mycket värre att det kan bli en hypotetisk etnisk rensning av ryssar enligt honom.
Citera
2024-08-30, 19:10
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna fortsätter att mörda barn! Flicka bombad på lekplatsen.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1829509542436090354
Satans äckelryzzar, hoppas nån klipper blöjtzarens horunge så han får lära sig vad lida är
Citera
2024-08-30, 19:12
Medlem
Bertillas avatar
TV4 visar upp ryska krigsfångar och håller förhör i sändning.

Källa: TV4 Nyheter kl 19:11.
Senast redigerad av Bertilla 2024-08-30 kl. 19:26.
Citera
2024-08-30, 19:14
Avslutad
Varför får inte Ukraina tillstånd att med amerikanska vapen slå till hårt djupt inne i Ryssland? Det är allvar. Ingen jävla lek.
Citera
2024-08-30, 19:14
Medlem
Reimers avatar
Offensiven fortsätter i Kursk oblast, går långsammare men AFU tar mark fortfarande.

Citat:
A Ukrainian MiG-29 is using GBU-62 JDAM-ER bombs on bridge crossings in the Kursk region. The video was shown by the Air Force. The Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine stated that the Defense Forces have gained another 5 square kilometers in the Kursk region over the past day.

https://x.com/wartranslated/status/1829562548053561420
Citera
2024-08-30, 19:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fast det gör jag ju inte. Vems fel det delvis är, och diskussionen om det anser jag dock vara off-topic.

Du däremot sitter dagen lång och försvarar att skicka fler vapen och fortsätta kriget hur länge som helst, tills ryssen ger sig eller 1991 års gräns nås. Varje månad när ett antal barn ytterligare dött så tycker du inte att du har nån skuld, för du håller på dem som de identifierat som de goda.

You and me are not the same.
Menar du att det är "vårt" fel att Ryssland fortfarande anfaller.

Om ingen av parterna gerupp frivilligt tycker jag det är helt rätt att slå ihjäl ryssen som är i fel land.
Tycker du tvärtom?
Citera
2024-08-30, 19:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fast det gör jag ju inte. Vems fel det delvis är, och diskussionen om det anser jag dock vara off-topic.

Du däremot sitter dagen lång och försvarar att skicka fler vapen och fortsätta kriget hur länge som helst, tills ryssen ger sig eller 1991 års gräns nås. Varje månad när ett antal barn ytterligare dött så tycker du inte att du har nån skuld, för du håller på dem som de identifierat som de goda.

You and me are not the same.

Putin behöver bara dra sig tillbaka över gränserna från innan 2014, så upphör dödandet av barn, och för den delen vuxna, mer eller mindre över en natt, då det inte längre finns behov för ryssarna att döda dem.

Bra va?
Citera
2024-08-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Avdelningen sanktionerna fungerar inte och ryzzk ekonomi går som tåget. Länk snodd från Cornucopia.

https://x.com/secretsqrl123/status/1829486369737167344

För er som inte har twitter så är detta några bilder som visar utvecklingen på moskvabörsen. Och den är inte positiv. Men sanktionerna fungerar inte utan stärker ryzzk ekonomi och ska omedelbart tas bort. Så låter det ju vanligen.

Detta vinner naturligtvis inga strider och försvarar inga städer men betydelsen av den ekonomiska utvecklingen för kriget ska inte underskattas.
Det är en lysande anledning att behålla dem. Vi köper vår olja och gas från våra vänner och gynnar dem ekonomiskt. Samtidigt kan vi låta rysseriet bli hur stormrika de vill på egen hand, vem behöver en liten efterbliven ekonomi av afrikansk typ?
Citera
2024-08-30, 19:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Menar du att det är "vårt" fel att Ryssland fortfarande anfaller.

Om ingen av parterna gerupp frivilligt tycker jag det är helt rätt att slå ihjäl ryssen som är i fel land.
Tycker du tvärtom?

Jag ser det inte ur en rätt och fel-måttstock. Rätt och fel är bara en av många aspekter man kan lägga på att ett barn sprängdes. Det är inte helt ointressant. Men mycket kan inte sägas om det on-topic i denna tråd.

Jag föredrar dock att fundera och agera kring på hur vi minimerar risken att ett nytt barn sprängs i detta krig om ex 6 månader, 12 månader, osv. Och att evaluera på om vi 2022 i Sverige minimerade risken framgångsrikt för dagens tragiska dödsfall. Det tror jag inte tyvärr.
Citera
2024-08-30, 19:41
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Varför får inte Ukraina tillstånd att med amerikanska vapen slå till hårt djupt inne i Ryssland? Det är allvar. Ingen jävla lek.

Det är allvar. Men inte sånt allvar att det är brådska med att sätta igång tredje världskriget. Det är hög tid för besinning snarare. Det Ukraina som en gång fanns är slut. En hel generation decimerad, kanske lite drygt hälften av befolkningen kvar och staten skuldsatt till västländer i en sådan omfattning att det aldrig kan betalas tillbaka. Elsystemet paj.
Citera
2024-08-30, 19:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Putin behöver bara dra sig tillbaka över gränserna från innan 2014, så upphör dödandet av barn, och för den delen vuxna, mer eller mindre över en natt, då det inte längre finns behov för ryssarna att döda dem.

Bra va?

Det där har sagts 100 gånger. Och mitt svar är nej.
1) Risk för etnisk rensning av etniska ryssar och pro-ryssar. På det territorium som togs i Kharkov, och det som ryssarna lämnade efter Kiev har tusentals fängslats för "medhjälp till Ryska federationen". Där har varit "street justice" av armén där de slaktat pro-ryssar. Med mera, med mera.
2) Låt oss anta att fanns en väldigt låg risk för detta, eller som i alla fall var mindre än alternativscenariet. Om Putin drar tillbaka trupperna så kan vi ju sitta och titta på, och vara nöjda. Men det är ju någon slags tv-åskådarmentalitet. Putin drar dock itne tillbaka några trupper. Eftersom vi inte kan sitta och övertala Putin att göra detta, så väcks ju frågan: Vad gör vi då, när det bra inte händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in