2024-08-30, 17:49
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men vad bra - vad sitter ni då och tjuter om?
Det är ju riskfritt att ofreda och trakassera era partners.

Blickar kan utgöra sexuella trakasserier - det var vad jag besvarade.
Nej, du tycks däremot ha svårt för att respektera och förstå gränser.

Vill du att jag skall applådera och tycka du är duktig nu?
Eller vad har detta babbel för relevans?

Vad du anser är sexuellt ofredande, trakasserier och övergrepp är ovidkommande för du har en helt snedvriden syn på detta och vad som är lagstiftarens åsikt. Ingen samsyn där inte... Har dessutom heller ALDRIG hört talas om att en kärleksfull puss på kinden skulle falla under sexuellt ofredande och/eller övergrepp, eller ens trakasserier. Du lever i en dystopisk och "översexualiserad" bubbla...

Nej, återigen - om jag tittar med dig med normal blick så kan detta ALDRIG utgöra sexuella trakasserier. Du har en sjuklig tillnärmning till vad som är normalt och vad som kan anses vara sexuellt ofredande och/eller övergrepp. Ett par blickar åt ditt håll (det var det jag skrev från början) kan aldrig vara sexuella trakasserier, ofredande och/eller sexuella övergrepp - försök förstå detta... Att du inte ens får medhåll av andra rabiata galningar i tråden säger väl allt om ditt synsätt, eller hur? Dina åsikter trumfar inte lagstiftningen...
Citera
2024-08-30, 17:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Hur vet du det? Det är inget jag har sagt för jag varken gillade eller ogillade det. Jag hade förresten tjej så det fanns inget behov av att bli sedd eller nypt av främmande personer.

Det verkar vara på modet i Sverige att ta illa upp för struntsaker. Där jag bor nu är standard att man pussar kvinnor när man hälsar på dem och ingen spelar offer för det.
Om det är standard och ingår i det normala beteenden så är det väl inte konstigt om ingen tar illa upp - i så fall är det som att skaka hand här i Sverige. Något som förväntas.

Jag undrar mest - var i världen hälsar man på andra kvinnor genom att pussa dem på munnen?
Citera
2024-08-30, 17:51
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Och det är också skillnad på om händer på ett bibliotek, bensinmack eller H&M.

Hoppas du var ironisk.

Ja självklart är det skillnad. Man klämmer ju inte på baken på någon man inte känner . Då är det ju stört .

Men om man klämde Fia på rumpan lite under en dans på en klassfest det är ju en annan sak .
Citera
2024-08-30, 17:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad du anser är sexuellt ofredande, trakasserier och övergrepp är ovidkommande för du har en helt snedvriden syn på detta och vad som är lagstiftarens åsikt. Ingen samsyn där inte... Har dessutom heller ALDRIG hört talas om att en kärleksfull puss på kinden skulle falla under sexuellt ofredande och/eller övergrepp, eller ens trakasserier. Du lever i en dystopisk och "översexualiserad" bubbla...
En påtvingad puss kan givetvis falla under sexuella trakasserier eller ofredande.

Citat:
Nej, återigen - om jag tittar med dig med normal blick så kan detta ALDRIG utgöra sexuella trakasserier. Du har en sjuklig tillnärmning till vad som är normalt och vad som kan anses vara sexuellt ofredande och/eller övergrepp. Ett par blickar åt ditt håll (det var det jag skrev från början) kan aldrig vara sexuella trakasserier, ofredande och/eller sexuella övergrepp - försök förstå detta... Att du inte ens får medhåll av andra rabiata galningar i tråden säger väl allt om ditt synsätt, eller hur? Dina åsikter trumfar inte lagstiftningen.
..
Frågan handlade inte om "normala" blickar - utan om blickar kan utgöra sexuella trakasserier.
Citera
2024-08-30, 18:01
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
En påtvingad puss kan givetvis falla under sexuella trakasserier eller ofredande.

..
Frågan handlade inte om "normala" blickar - utan om blickar kan utgöra sexuella trakasserier.

Det är inget "påtvingat" om en man eller hustru kommer hem och ger den andre en kärleksfull puss på kinden och därmed kan det ej heller falla under åtal. Det är en annan sak om någon med fysisk kraft tilltvingar sig en puss som den andre uppenbart inte vill ha, men det är inte vad vi snackar om. Om du nu är så säker i ditt påstående så må det finnas någon dom på detta. Kan du påvisa mig en källa till denna/dessa domar, är du snäll?

Jo, jag har i alla fall inte skrivit om något annat. Kan du förklara för mig hur dessa blickar skulle vara "utförda" för att kunna vara sexuella trakasserier, så vi har en måttstock att gå efter. Betänk att jag hela tiden skrivit normala blickar som inte innebär ett intensivt stirrande varken i den andres ögon och/eller rumpa, ben eller bröst...
Citera
2024-08-30, 18:03
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Om det är standard och ingår i det normala beteenden så är det väl inte konstigt om ingen tar illa upp - i så fall är det som att skaka hand här i Sverige. Något som förväntas.

Jag undrar mest - var i världen hälsar man på andra kvinnor genom att pussa dem på munnen?
Skaka hand? Trodde ni hade slutat med pga risken för att smittas av Covid ifall man inte har tagit sin booster på sistone.

Jag sa aldrig att man pussar okända kvinnor på munnen här utan män och kvinnor, samt kvinnor och kvinnor ger varandra en lätt puss på varje kinderna när de hälsar på varandra. Var i världen?

Frankrike, Spanien, Italien, Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Grekland, Brasilien, Colombia, Argentina där jag bor, för att nämna några platser.
Citera
2024-08-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Tänkte på det förut angående rumpsmek på damerna i ungdomen . Många av dom man utsatte för det har jag fortfarande kontakt med idag och ingen har någonsin tagit upp det ämnet så det är väl ett kvitto på att ingen tog skada av detta . Var bara det som slog mig förut.

Om ni fortfarande har kontakt är du säkert en hygglig och även lyhörd man som fattar när det är läge eller inte. Då är det ju inga problem. Det enda problemet är att du lägger på tjejens ansvar att ge en rak höger när en oväntad hand är där. Så funkar det sällan tyvärr. Vill testa mer realistiskt kommer jag och klämmer på dig! Se bara till att vara bakbunden först på offentlig plats med en skylt på huvudet där du intygar att du vill det här! ;-)
Citera
2024-08-30, 18:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så en kärleksfull puss på kinden i ett äktenskap förväntas inte?
Påtvingad kontakt är inte kärleksfullt.

Citat:
Det är inget "påtvingat" om en man eller hustru kommer hem och ger den andre en kärleksfull puss på kinden och därmed kan det ej heller falla under åtal. Det är en annan sak om någon med fysisk kraft tilltvingar sig en puss som den andre uppenbart inte vill ha, men det är inte vad vi snackar om. Om du nu är så säker i ditt påstående så må det finnas någon dom på detta. Kan du påvisa mig en källa till denna/dessa domar, är du snäll?

Jo, jag har i alla fall inte skrivit om något annat. Kan du förklara för mig hur dessa blickar skulle vara "utförda" för att kunna vara sexuella trakasserier, så vi har en måttstock att gå efter. Betänk att jag hela tiden skrivit normala blickar som inte innebär ett intensivt stirrande varken i den andres ögon och/eller rumpa, ben eller bröst...
Det är klart att det kan vara påtvingat om det är oönskad. Är du dum eller?
Att något är oönskat och påtvingat är inte synonymt med att det är åtalbart.
Men eftersom du anser att det krävs att det är åtalbart så är det ju väldigt bra att vi har krav på samtycke numer.
Citera
2024-08-30, 18:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Skaka hand? Trodde ni hade slutat med pga risken för att smittas av Covid ifall man inte har tagit sin booster på sistone.

Jag sa aldrig att man pussar okända kvinnor på munnen här utan män och kvinnor, samt kvinnor och kvinnor ger varandra en lätt puss på varje kinderna när de hälsar på varandra. Var i världen?

Frankrike, Spanien, Italien, Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Grekland, Brasilien, Colombia, Argentina där jag bor, för att nämna några platser.

Det är fortfarande kutym att skaka hand.
Citera
2024-08-30, 20:31
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Om det var emot hennes vilja så ska han väll självklart straffas?

Borde väl räcka med social skamlighet i fall som detta. Återinföra tjära och fjädrar kanske.

I Spanien kan man tydligen hyra en clown som förföljer personen under hela dagen när en person betett sig socialt fel men inte tillräckligt fel för att det ska anses som brottsligt eller värt att anmäla. Till exempel vid otrohet, gjort helikoptern på parmiddagen eller liknande.
Citera
2024-08-30, 22:38
Medlem
Turbaas avatar
Stackars kvinna, hon har nog fått men för livet.

Killen skall buras in!

Hur i hela h kan det bli så här fel i en lagstiftning.

Kränkta generationen. 🤦‍♂️🤦‍♂️
Citera
2024-08-31, 04:56
Medlem
Fantastiskt, sådana här trådar visar verkligen varför Flashback nu allmänt kallas för Arabenland numera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in