Citat:
Det finns ingenting kärleksfullt i något som man påtvingar någon annan.
Om du anser det kärleksfullt så är det du som har osund syn.
Vi har en sån där överjordisk förmåga att kunna läsa av varandra serru. Är man intresserad av hur den man är med känner så brukar det fungera ganska väl.
Om du inte kan avgöra om din partner är mottaglig för fysisk kontakt eller inte så föreslår jag att du använder dig av verbal kommunikation tills blixten slår ner i dig också och du kan börja se din partner som en annan människa och inte ett stycke som finns där för att ta emot fysisk kontakt när din lust faller på.
Om du anser det kärleksfullt så är det du som har osund syn.
Vi har en sån där överjordisk förmåga att kunna läsa av varandra serru. Är man intresserad av hur den man är med känner så brukar det fungera ganska väl.
Om du inte kan avgöra om din partner är mottaglig för fysisk kontakt eller inte så föreslår jag att du använder dig av verbal kommunikation tills blixten slår ner i dig också och du kan börja se din partner som en annan människa och inte ett stycke som finns där för att ta emot fysisk kontakt när din lust faller på.
Ja du måste vara utomjordisk om du kan läsa av ett gensvar (mottagande, respons, resonans, genklang, positiv reaktion, svar, sympati,) utan att ha gjort/sagt något.
Det du menar är att du förutsätter att det du tänker göra (ge en puss) är något som din man inte kommer att ha något emot. Du får vara lite mer noggrann i vad du skriver.
Jag vet att din taktik här är att förlöjliga och förminska de personer som argumenterar med dig. Men mig lyckas du inte med. Jag är fullkomligt övertygad om att jag har en bra förmåga att läsa av människor oavsett vad du skriver. Du är faktiskt ganska så barnslig när du håller på som du gör.
Jag förstår dig som att någonting kan inte vara kärleksfullt gjort (med kärleksfull avsikt) om det inte mottas på ett positivt sätt? Tänk om en gång till ifall det verkligen stämmer.
Pussandet var exemplet här. Kan inte jag ge min fru en puss av kärlek utan att jag har verbalt (medialt/känslomässigt) just denna gång inhämtat all information jag kan få innan jag ger henne pussen på kinden? Alla de gånger, när hon t.ex. sitter och läser och jag går in till henne, utan att ha pratat med henne, utan att ha haft ögonkontakt med henne och ger henne en puss på pannan/kinden/munnen så har jag enligt dig begått ett övergrepp?
Kan inte jag ge en present till min fru av kärlek utan att hon explicit har bett om det?