2024-08-30, 15:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns ingenting kärleksfullt i något som man påtvingar någon annan.
Om du anser det kärleksfullt så är det du som har osund syn.

Vi har en sån där överjordisk förmåga att kunna läsa av varandra serru. Är man intresserad av hur den man är med känner så brukar det fungera ganska väl.

Om du inte kan avgöra om din partner är mottaglig för fysisk kontakt eller inte så föreslår jag att du använder dig av verbal kommunikation tills blixten slår ner i dig också och du kan börja se din partner som en annan människa och inte ett stycke som finns där för att ta emot fysisk kontakt när din lust faller på.

Ja du måste vara utomjordisk om du kan läsa av ett gensvar (mottagande, respons, resonans, genklang, positiv reaktion, svar, sympati,) utan att ha gjort/sagt något.
Det du menar är att du förutsätter att det du tänker göra (ge en puss) är något som din man inte kommer att ha något emot. Du får vara lite mer noggrann i vad du skriver.

Jag vet att din taktik här är att förlöjliga och förminska de personer som argumenterar med dig. Men mig lyckas du inte med. Jag är fullkomligt övertygad om att jag har en bra förmåga att läsa av människor oavsett vad du skriver. Du är faktiskt ganska så barnslig när du håller på som du gör.

Jag förstår dig som att någonting kan inte vara kärleksfullt gjort (med kärleksfull avsikt) om det inte mottas på ett positivt sätt? Tänk om en gång till ifall det verkligen stämmer.
Pussandet var exemplet här. Kan inte jag ge min fru en puss av kärlek utan att jag har verbalt (medialt/känslomässigt) just denna gång inhämtat all information jag kan få innan jag ger henne pussen på kinden? Alla de gånger, när hon t.ex. sitter och läser och jag går in till henne, utan att ha pratat med henne, utan att ha haft ögonkontakt med henne och ger henne en puss på pannan/kinden/munnen så har jag enligt dig begått ett övergrepp?
Kan inte jag ge en present till min fru av kärlek utan att hon explicit har bett om det?
Citera
2024-08-30, 15:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Fast männen i den här tråden har inte åsikter om huruvida tafsandet skedde i samspel eller ej, de har åsikter om deras rätt att tafsa utan konsekvenser och kvinnor som blir tafsande på ska bara acceptera det. De ser deras tafsande som en rättighet, och tar noll hänsyn till hur den andra människan känner.

Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt inte att de tycker det. Det kan säkert finnas någon enstaka men jag tror verkligen inte att de är många.
Det jag tror att många tror (inklusive jag själv) är att män har en högre tröskel än kvinnor när det gäller vad man kanske får lov att "stå ut med" innan det gått så långt att det bör bli en polis/rättssak.
Som sagts av många i tråden och det är självupplevt från min egen tid i utelivsvärlden så kläms och känns det nog även en hel del på killarna fast det ska nog väldigt mycket till innan en kille polisanmäler något sådant. Hoppas att du fortfarande kan hålla i huvudet att jag inte tycker det är okej att random gå omkring och känna på folks kroppar.
Citera
2024-08-30, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja du måste vara utomjordisk om du kan läsa av ett gensvar (mottagande, respons, resonans, genklang, positiv reaktion, svar, sympati,) utan att ha gjort/sagt något.
Det du menar är att du förutsätter att det du tänker göra (ge en puss) är något som din man inte kommer att ha något emot. Du får vara lite mer noggrann i vad du skriver.
Vem har sagt att man inte sagt eller gjort något?

Nej, jag behöver inte vara det faktiskt.

Citat:
Jag vet att din taktik här är att förlöjliga och förminska de personer som argumenterar med dig. Men mig lyckas du inte med. Jag är fullkomligt övertygad om att jag har en bra förmåga att läsa av människor oavsett vad du skriver. Du är faktiskt ganska så barnslig när du håller på som du gör.
Om du inte lyckas läsa av människor innan du påtvingat dem fysisk kontakt så har du inte en bra förmåga och bör fråga verbalt.

Citat:
Jag förstår dig som att någonting kan inte vara kärleksfullt gjort (med kärleksfull avsikt) om det inte mottas på ett positivt sätt? Tänk om en gång till ifall det verkligen stämmer.
Att påtvinga någon oönskad fysisk kontakt är inte kärleksfullt - nej.

Citat:
Pussandet var exemplet här. Kan inte jag ge min fru en puss av kärlek utan att jag har verbalt (medialt/känslomässigt) just denna gång inhämtat all information jag kan få innan jag ger henne pussen på kinden? Alla de gånger, när hon t.ex. sitter och läser och jag går in till henne, utan att ha pratat med henne, utan att ha haft ögonkontakt med henne och ger henne en puss på pannan/kinden/munnen så har jag enligt dig begått ett övergrepp?
Du får väl fråga din fru om den saken.

Citat:
Kan inte jag ge en present till min fru av kärlek utan att hon explicit har bett om det?
Vad har det för relevans för ämnet?
Är det en present du skall köra upp i henne eller ner i halsen på henne - då bör du försäkra dig om att hon samtycker. Är det inte det så är det väl inte relevant för två öre.
Citera
2024-08-30, 15:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vem har sagt att man inte sagt eller gjort något?

Nej, jag behöver inte vara det faktiskt.

Om du inte lyckas läsa av människor innan du påtvingat dem fysisk kontakt så har du inte en bra förmåga och bör fråga verbalt.

Att påtvinga någon oönskad fysisk kontakt är inte kärleksfullt - nej.

Du får väl fråga din fru om den saken.

Vad har det för relevans för ämnet?
Är det en present du skall köra upp i henne eller ner i halsen på henne - då bör du försäkra dig om att hon samtycker. Är det inte det så är det väl inte relevant för två öre.

Vad är det här för typ av svar från dig? Det sista t.ex? Jag skrev ju i inlägget tidigare att din taktik att förlöjliga och förminska är uppenbar.
Det är väl visst relevant? Det är ju en kärleksgest från mig som är påtvingad eftersom hon inte har bett om att få någon present. Och om jag ska tolka dig rätt tycker du att det är ett övergrepp.

Det som är otäckt med dig är att jag faktiskt inte vet om du trollar eller om du är fullt allvarlig.
Citera
2024-08-30, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad är det här för typ av svar från dig? Det sista t.ex? Jag skrev ju i inlägget tidigare att din taktik att förlöjliga och förminska är uppenbar.
Det är väl visst relevant? Det är ju en kärleksgest från mig som är påtvingad eftersom hon inte har bett om att få någon present. Och om jag ska tolka dig rätt tycker du att det är ett övergrepp.

Det som är otäckt med dig är att jag faktiskt inte vet om du trollar eller om du är fullt allvarlig.
Nej, presenter är inte relevant för ämnet.

Inte att åka tunnelbana heller.
Citera
2024-08-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Om det var emot hennes vilja så ska han väll självklart straffas?
Ja, 12000 lättförtjänade kronor. Då behöver hon inte gå och städa en månad. Plus, som lök på laxen, honom åtalad och lagförd dvs ruinerat hans liv. Nu har han lärt sig en läxa.

Skulle bra gärna vilja veta namnet på de inblandade.
Citera
2024-08-30, 17:34
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?
En kväll när jag var i 20-årsåldern så tappade jag en sak på bussen och när jag böjde mig fram för att plocka upp det så kände jag att någon nöp mig i rumpan. Vände mig om för att se vem det var och såg tre tjejer fnissa en bit bort. Minns inte hur de såg ut för det spelade ingen roll, men jag antar att de inte var några fotomodeller.

Tog jag illa upp? Nej. Behövde jag terapi och medicinering? Nej. Grät jag ut i Aftonbladet? Nej. Kände jag ett behov att ringa polisen och kräva skadestånd? Nej.
Citera
2024-08-30, 17:34
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Tänkte på det förut angående rumpsmek på damerna i ungdomen . Många av dom man utsatte för det har jag fortfarande kontakt med idag och ingen har någonsin tagit upp det ämnet så det är väl ett kvitto på att ingen tog skada av detta . Var bara det som slog mig förut.
Citera
2024-08-30, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
En kväll när jag var i 20-årsåldern så tappade jag en sak på bussen och när jag böjde mig fram för att plocka upp det så kände jag att någon nöp mig i rumpan. Vände mig om för att se vem det var och såg tre tjejer fnissa en bit bort. Minns inte hur de såg ut för det spelade ingen roll, men jag antar att de inte var några fotomodeller.

Tog jag illa upp? Nej. Behövde jag terapi och medicinering? Nej. Grät jag ut i Aftonbladet? Nej. Kände jag ett behov att ringa polisen och kräva skadestånd? Nej.
Ok, du gillade det tydligen - alla gör inte det.
Citera
2024-08-30, 17:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Nä det är skillnad på att göra så på någon random person på en buss än en klassfest eller liknande. Fattar inte folk skillnaden ?
Citera
2024-08-30, 17:47
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Hur vet du det? Det är inget jag har sagt för jag varken gillade eller ogillade det. Jag hade förresten tjej så det fanns inget behov av att bli sedd eller nypt av främmande personer.

Det verkar vara på modet i Sverige att ta illa upp för struntsaker. Där jag bor nu är standard att man pussar kvinnor när man hälsar på dem och ingen spelar offer för det.
Citera
2024-08-30, 17:49
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nä det är skillnad på att göra så på någon random person på en buss än en klassfest eller liknande. Fattar inte folk skillnaden ?
Och det är också skillnad på om händer på ett bibliotek, bensinmack eller H&M.

Hoppas du var ironisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in