2024-08-30, 02:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Ibland när man går in å läser så ser man heltokiga saker som skrivs och en å annan som sväljer saker med hull å hår !! Då känner iallafall jag att man får berätta hur det är. Har inget med någon försvarsställning att göra, den lagen gäller ju oavsett om man heter Nicci, Karin, Ulla eller Leif.

Jo du har ställt frågan förut och jag har svarat på frågan förut. Hur vet du själv vad som pågår och inte pågår? 🙂

Du skrev inte att Putte vakna till liv trots att hen verkar ha bra koll på lagen också 🤔😉
Och åter igen titta vad jag skrev N kan flytta om det inte finns en pågående vårdnadstvist & utredning som det gör nu och jag skrev att jag vet det av personliga skäl
Medans du kringgår frågorna . Ja skrev det pga du har varit tyst ett tag men så fort det kom till det här så vakna du just till och gick in i nån slags försvarställning hade inget med lagen att göra
2024-08-30, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Och åter igen titta vad jag skrev N kan flytta om det inte finns en pågående vårdnadstvist & utredning som det gör nu och jag skrev att jag vet det av personliga skäl
Medans du kringgår frågorna . Ja skrev det pga du har varit tyst ett tag men så fort det kom till det här så vakna du just till och gick in i nån slags försvarställning hade inget med lagen att göra

I det inlägget jag svarade dig i har du inte skrivit att hon kan flytta. Men det kan hon och alla andra som har ensam vårdnad. Vart dom vill. Behövs absolut inget godkännande från den andra föräldern som det skrivs här å där.
Nix, det är ingen pågående vårdnadstvist. Det vet jag. Men säger du att det är det så är det okej för mig också, jag vet ju bara vad jag själv vet. Båda kan ju dock inte ha rätt 😉

Jag kringgår ingenting, jag talar alltid om hur det är eller inte är. Sen att du och andra är nyfikna på hur jag vet det ena eller andra är ju egentligen inte relevant. Du får väl ta reda på det eller låta det komma till dig så att säga.

Kul att du har saknat mig 😉 men att jag är som du kallar det tyst ett tag beror på att jag har ett arbete att sköta och hinner inte titta in här periodvis.

Som jag skrev så försvarade jag inte någon, hur du nu kunde få det till det🤔 Jag berättade bara hur och vad lagen säger och då blev du grinig på mig för att hon faktiskt kan flytta idag om hon vill det.
2024-08-30, 07:19
Avstängd
Citat:
I det inlägget jag svarade dig i har du inte skrivit att hon kan flytta. Men det kan hon och alla andra som har ensam vårdnad. Vart dom vill. Behövs absolut inget godkännande från den andra föräldern som det skrivs här å där.
Nix, det är ingen pågående vårdnadstvist. Det vet jag. Men säger du att det är det så är det okej för mig också, jag vet ju bara vad jag själv vet. Båda kan ju dock inte ha rätt 😉

Jag kringgår ingenting, jag talar alltid om hur det är eller inte är. Sen att du och andra är nyfikna på hur jag vet det ena eller andra är ju egentligen inte relevant. Du får väl ta reda på det eller låta det komma till dig så att säga.

Kul att du har saknat mig 😉 men att jag är som du kallar det tyst ett tag beror på att jag har ett arbete att sköta och hinner inte titta in här periodvis.

Som jag skrev så försvarade jag inte någon, hur du nu kunde få det till det🤔 Jag berättade bara hur och vad lagen säger och då blev du grinig på mig för att hon faktiskt kan flytta idag om hon vill det.
Det står ord mot ord du säger att du vet oh jag håller fast i vad jag vet .
2024-08-30, 07:53
Avstängd
Vad är det egentligen jag nyss har lyssnat på !!!

Säger som DonotGetTwisted varför heter podden "Alla kort på bordet "

Snacka om att bli blåst om man nu vill lyssna på det . På sätt & viss blir det fel marknadsföring

Och det var som jag trodde flyttar N ner så är det med hennes mamma & plastpappa .
Och det är inte aktuellt I dagsläget
Men inom snar framtid

Kan hon verkligen inte göra någonting utan sin mamma .

Och här kommer den ena lögnen efter den andra fram i detta avsnitt.

Dom pratar åter igen om Davide vilken gentleman han och den italienska Hingsten . Och allt kretsa kring henne & Davide i alla tidningar och allt blev så stort mm

Var det inte hon som satt och sa att hon aldrig kunde vara med en kille som varit med så många tjejer för ett tag sen bla hängt ut A och påstått det så ni tjejer kan ta över mm

Hon sitter och säger att hon bara var i Spanien 2 dar inte i 2 v . Men plötsligt så när dom ska hem så blir hennes bror sjuk och hamnar på sjukhus så dom får stanna längre .

Men vänta sek innan säger du att det är 2 där sen går mamma J åter in igen oh försvarar N varför resan blev längre mm

Och här kommer Ns rätta sida fram igen det är bara pengar som styr hela tiden
Senast redigerad av Millan75 2024-08-30 kl. 08:11.
2024-08-30, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
För det första är jag väldigt skeptiskt till att hon har det pga symtomen som ges

1 Man har ökad hårväxt i ansikte mage & lår
Och det är ofta mkt hår

Det är det första vi tittar på och är ett av dom som känner tecknar pcos . Och ingår i symtom skalan pga hormoner

Tittar vi på Nicci så har hon absolut inte det av dom bikini bilder vi ser

2 utebliven mens

3 Man har finnar i ansiktet och på rygg
Oftast

4 oftast ökad vikt överviktig ( inget vi ser på N )

5 nedstämdhet

6 svårt att bli gravid

7 har ingen sexlust

Så jag skulle gärna vilja veta vart hon har gjort den utredning som ställt denna diagnos .
Och som kan ha missat att hon är gravid då dom kör med ultraljud både vaginalt och utanpå magen och ibland måste man även göra en röntgen

Nånstans går inte denna historia i hop att först ställa en diagnos var A med över huvudtaget så han har hört detta med egna öron el vad det mamma J som var med och dom ljög ihop en historia för dom fick reda på då att hon var gravid när dom var i väg ??

Och dom visste kanske vad A kände och tyckte just då att han ville vänta

För i podden sa hon väl att han körde bil när han fick reda på det

Bara en teori jag har och en fundering

Det har jag oxå tänkt på. Tror inte att A vart med på utredningen utan att det vart N & J.
Men hon pratade om detta att hon fick reda på de när hon va i tonåren & nu helt plötsligt fick hon reda på de efter LI? Mycket som absolut inte stämmer & omger man sig med lögner kommer man tillslut att snubbla på orden mer än en gång.

Angående de med att flytta till marbella (orkade inte citera alla) man får flytta om man är ensam vårdnadshavare, MEN inte när det pågår en vårdnadstvist. Inte heller om man har gemensam vårdnad tillsammans med den andre föräldern & föräldern inte godkänner det.

Sen har dom bjudit in Ben till att va med i podden för att reda ut va HAN tyckte han gjorde fel i deras breakup eftersom N fick ”Sveriges största hatstorm”. Kommentarerna på den tiktoken är allt annat än positiva, för där kan inte N rensa då någon skärmfilmat & lagt ut via sin sida.
2024-08-30, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Det har jag oxå tänkt på. Tror inte att A vart med på utredningen utan att det vart N & J.
Men hon pratade om detta att hon fick reda på de när hon va i tonåren & nu helt plötsligt fick hon reda på de efter LI? Mycket som absolut inte stämmer & omger man sig med lögner kommer man tillslut att snubbla på orden mer än en gång.

Angående de med att flytta till marbella (orkade inte citera alla) man får flytta om man är ensam vårdnadshavare, MEN inte när det pågår en vårdnadstvist. Inte heller om man har gemensam vårdnad tillsammans med den andre föräldern & föräldern inte godkänner det.

Sen har dom bjudit in Ben till att va med i podden för att reda ut va HAN tyckte han gjorde fel i deras breakup eftersom N fick ”Sveriges största hatstorm”. Kommentarerna på den tiktoken är allt annat än positiva, för där kan inte N rensa då någon skärmfilmat & lagt ut via sin sida.
Tack exakt vad det är jag försöker säga i går! Tur att nån förstår hur det går till gällande att Flytta .

Och hade det inte pågått nån vårdnadstvist kunde ju Nicci flytta nu på ek gång men nej hon ska vänta ett tag varför då om man nu så gärna vill flytta och har kontakter där nere som hon skryter om

Nä har för mig att dom säger i andra podd avsnittet att han satt och körde runt i en bil när han fick reda på det och det störde sig bodde N & J på .

Ja du vet inte vad som är sant el inte när det kommer till den bruden .

Vad lever hon i för fantasi värld , nä Sveriges största hatstorm blev väl ändå L & C då det satt över 200000 tusen på TT & YT för att se vad L skulle lägga ut ..

Varför kan hon inte bara släppa allt och gå vidare för från alla sina ex
Senast redigerad av Millan75 2024-08-30 kl. 09:53.
2024-08-30, 09:53
Medlem
Citat:
Vad är det egentligen jag nyss har lyssnat på !!!

Säger som DonotGetTwisted varför heter podden "Alla kort på bordet "

Snacka om att bli blåst om man nu vill lyssna på det . På sätt & viss blir det fel marknadsföring

Och det var som jag trodde flyttar N ner så är det med hennes mamma & plastpappa .
Och det är inte aktuellt I dagsläget
Men inom snar framtid

Kan hon verkligen inte göra någonting utan sin mamma .

Och här kommer den ena lögnen efter den andra fram i detta avsnitt.

Dom pratar åter igen om Davide vilken gentleman han och den italienska Hingsten . Och allt kretsa kring henne & Davide i alla tidningar och allt blev så stort mm

Var det inte hon som satt och sa att hon aldrig kunde vara med en kille som varit med så många tjejer för ett tag sen bla hängt ut A och påstått det så ni tjejer kan ta över mm

Hon sitter och säger att hon bara var i Spanien 2 dar inte i 2 v . Men plötsligt så när dom ska hem så blir hennes bror sjuk och hamnar på sjukhus så dom får stanna längre .

Men vänta sek innan säger du att det är 2 där sen går mamma J åter in igen oh försvarar N varför resan blev längre mm

Och här kommer Ns rätta sida fram igen det är bara pengar som styr hela tiden

Brutit mitt löfte & tvingat mig själv att lyssna på den senaste podden.
Förlåt..men herregud vad är det man lyssnar på???
Vilket flams & raljerande.....
Blir så lågt & Sååå pinsamt.
Man känner att N vill ha ordet hela tiden och detta eviga självfösvar från J sida.

Inte mycket att lyssna på.... Ren och skär smörja om någon frågar mig. Men det finns ju uppenbarligen de som gillar det med och som sagt, ingen tvingar ju en att lyssna till dessa ytliga juveler.

Förstår bara inte:
Hur kan människor tycka att dessa fnittrande ladies, svävandes högt upp i det blå som konstant förskönar, försvarar och talar emot sig själva öppet är förtroendegivande och fyller någon som helst funktion?

*N spanade ogenerat via burken in & "raggade" upp Davide på SM. Sitter nu och skryter om den dejten i sin podd som om hon vore det mest perfekta "ragget" , en världsstjärna av högsta rang och typ jagad av paparazzi.🙄🤣🤮
Och så "mamma" J som mer än gärna hakar på "glamoursnacket" med signaler som kan likställas med citatet:
"Hi Guys, come and pick me".

* En Marbella-snackis där klimat, killar & "jobbresor" ploppar upp mitt i dejtingdjungeln & hur fantastiskt det är att leva och bo i Spanien. Men framförallt hur "attraktiva" Spanjorer (Sydeuropeiska män) är i förhållande till Svenskar. Det är även helt ok. och absolut inte något fel i att åka bort i två veckor
när man har en bebis hemma och en "mormor" som kan vara barnvakt. Det har människor inget med att göra.
N är sugen på stt flytta till Marbella om hon får med sig familjen.🫣

Skulle vara intressant att få uppleva dessa två "mega🌟🌟 flyga ner och rota fötterna på jordytan för en stund och öppna den dörr som leder dem till det verkliga livet istället för att ägna dyrbar tid till att tro sig leva i en värld som inte finns.

Visst. Drömmar är till för att drömmas, om och om igen, men för lilla C skull så bör det rimligen finnas en värd för henne och i hennes direkta närhet som är rotad, trygg och verklig. I nuläget finns nog bara den välden hos hennes pappa (A).

JÖSSES!!!
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-30 kl. 10:01.
2024-08-30, 10:25
Medlem
Citat:
Tack exakt vad det är jag försöker säga i går! Tur att nån förstår hur det går till gällande att Flytta .

Och hade det inte pågått nån vårdnadstvist kunde ju Nicci flytta nu på ek gång men nej hon ska vänta ett tag varför då om man nu så gärna vill flytta och har kontakter där nere som hon skryter om

Nä har för mig att dom säger i andra podd avsnittet att han satt och körde runt i en bil när han fick reda på det och det störde sig bodde N & J på .

Ja du vet inte vad som är sant el inte när det kommer till den bruden .

Vad lever hon i för fantasi värld , nä Sveriges största hatstorm blev väl ändå L & C då det satt över 200000 tusen på TT & YT för att se vad L skulle lägga ut ..

Varför kan hon inte bara släppa allt och gå vidare för från alla sina ex

👌
Bara en teori:
Kan det möjligen vara så att N har För många hundar begravna från sina tidigare relationer & att hennes ryggsäck är fylld med obearbetade outredda konflikter som alstrats över tid.
Om så är fallet kan det vara en av anledningarna till varför hon ältar i all oändlighet och inte släpper taget om det som tidigare skett.
N är en konfliktskapare som aldrig kan ha fel och då löser man heller inga sk. problem, vardagliga som allvarliga med sin motpart.
2024-08-30, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Brutit mitt löfte & tvingat mig själv att lyssna på den senaste podden.
Förlåt..men herregud vad är det man lyssnar på???
Vilket flams & raljerande.....
Blir så lågt & Sååå pinsamt.
Man känner att N vill ha ordet hela tiden och detta eviga självfösvar från J sida.

Inte mycket att lyssna på.... Ren och skär smörja om någon frågar mig. Men det finns ju uppenbarligen de som gillar det med och som sagt, ingen tvingar ju en att lyssna till dessa ytliga juveler.

Förstår bara inte:
Hur kan människor tycka att dessa fnittrande ladies, svävandes högt upp i det blå som konstant förskönar, försvarar och talar emot sig själva öppet är förtroendegivande och fyller någon som helst funktion?

*N spanade ogenerat via burken in & "raggade" upp Davide på SM. Sitter nu och skryter om den dejten i sin podd som om hon vore det mest perfekta "ragget" , en världsstjärna av högsta rang och typ jagad av paparazzi.🙄🤣🤮
Och så "mamma" J som mer än gärna hakar på "glamoursnacket" med signaler som kan likställas med citatet:
"Hi Guys, come and pick me".

* En Marbella-snackis där klimat, killar & "jobbresor" ploppar upp mitt i dejtingdjungeln & hur fantastiskt det är att leva och bo i Spanien. Men framförallt hur "attraktiva" Spanjorer (Sydeuropeiska män) är i förhållande till Svenskar. Det är även helt ok. och absolut inte något fel i att åka bort i två veckor
när man har en bebis hemma och en "mormor" som kan vara barnvakt. Det har människor inget med att göra.
N är sugen på stt flytta till Marbella om hon får med sig familjen.🫣

Skulle vara intressant att få uppleva dessa två "mega🌟🌟 flyga ner och rota fötterna på jordytan för en stund och öppna den dörr som leder dem till det verkliga livet istället för att ägna dyrbar tid till att tro sig leva i en värld som inte finns.

Visst. Drömmar är till för att drömmas, om och om igen, men för lilla C skull så bör det rimligen finnas en värd för henne och i hennes direkta närhet som är rotad, trygg och verklig. I nuläget finns nog bara den välden hos hennes pappa (A).

JÖSSES!!!
Tack du satte orden i mun på mig 🫶 och tusen tack för att du sammanfattat så bra alltihopa . Tappar dock tråden ibland pga dyslexi men försöker oh jag hoppas folk förstår vad jag skriver & menar

Jag undrar oxå vilken fantasivärld dom lever i och om dom har någon som helst uppfattning om det själva
2024-08-30, 10:56
Medlem
Citat:
var så lite så 🫶 samma här bär mig emot. Var in och läste lite står även om hon har ensam vårdnad så måste båda föräldrarna gå med på det . Vet dock inte hur det blir när det inte finns skrivet på papper att A är pappan och det pågår en fadersutredning .
Enligt rykten är det mkt därför hon vill ha sin anmälan igenom så att det finns på papper att A är hot för C & N

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee

🤔
2024-08-30, 11:03
Medlem
Citat:
🤔

….fick inte med detta inlägget i mitt inlägg innan.
2024-08-30, 12:16
Avstängd
Citat:
Tror det är båda då han tydligen har varit med i annat företag som lura av pengar .

Nej du får inte det om du ligger i en vårdnadstvist ! Sen spelar det ingen roll om hon just nu står som ensamstående om A har lagt in om att han oxå vill ha vårdnaden el om det pågår en så kallad fadersutredning mellan dom .

Men finns det ingen vårdnadstvist så kan hon göra nästan vad hon vill .

Men det pågår ju även en polisutredning säger hon mot A så då kan hon ej flytta ditt permanent ännu

Vem vet kanske var hennes plan från början
Dom ska tydligen prata om det i podden i morgon

Hon kan då åka dit på detta

Citat:

….fick inte med detta inlägget i mitt inlägg innan.
skrev det här igår om du missat det .
Att finns det ingen vårdnadstvist kan hon i princip göra vad hon vill 🤔🫣

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in