Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Nicci kan flytta till Marbella oavsett om det pågår en polis utredning finns inget som hindrar det inom EU iom det finns ingen tvist om vårdnaden ännu så vitt jag vet, Finns folk som bor utomlands även om den process pågår rättsligen eller utredning polisiärt så enkelt är det!
Enda som kan hindra är om hon får ett reseförbud då är hon låst till Sverige men annars finns inget hinder överhuvudtaget!
Då tycker jag du ska gå in och läsa på ! Var nyss inne vet inte hur jag länkar sidan .
Det står för att flytta utomlands måste båda föräldrarna vara övrens och ha en underskrift om bara ena föräldern har vårdnaden måste den andre föräldern skriva på .
Är det en vårdnadstvist så får inte föräldern flytta med barnet förrän tvisten är över står klart och tydligt .
Och jag har hört något helt annat att det är en pågående tvist både om vårdnaden och annat
Och om det var som du säger då skulle varenda kvinna kunna ta barnet från maken och åka utomlands
Denna lag tillkom då en man åkte med sin dotter till Tunisien för att bosätta sig där utan mammans samtycke
Fast ska hon flytta utomlands el var det bara något dom tog upp i podden nån som vet lyssna ej klart då det ej går pga att flamsar och tramsar som 2 fjortisar