2024-08-28, 17:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det där är löst prat. Kemiska och biologiska vapen påträffades inte av FNs observatörer, inte i någon större skala i alla fall. USA drog till med en oändligt stor lögn för att kunna invadera olagligt.
Men faktum är att de hade funnits och används både mot Iran och inhemskt befolkning.

Saddam var liksom inte frisk även om du säkert älskade honom.

Citat:
Nej, det implicerar ju att USA och hela Nato är imbecill när det kommer till luftvärnssystem, eftersom de är dem som ständigt förser Ukraina med det.
Vi snackar om början av kriget fattar du väl. Hade Ryssland använt sitt flygvapen på rätt sätt så hade de kunnat slå Ukrainas luftförsvar innan de hade fått några vapen från väst.

Nu blev det inte så.

Citat:
Vilket försvar? Jag tycker ryska flygvapnet har lyckats bra på ställen som Aadvika, en befästning som Nato hade byggt upp i 8 år innan kriget 2022.
Absolut, de lyckades ta stället två år in i kriget fast det ligger några kilometer från fronten. Beundransvärt.

Citat:
Nej men du verkar vara det.

Sluta följ västerländsk massmediapropaganda så löser det sig.

Det är bra betyg när det kommer från dig, då vet jag att jag har rätt i allt och du fel i allt.

Nej, det är du som ljuger.

Hur vet du att det inte gör det?

Nej det gör jag inte.
Det blir nog bra för dig med en vacker dag.

EDIT: Ska förresten svara på varför jag vet att det inte finns några kärnvapen i Baltikum. Dels för att det är strikta regler inom Nato var dessa förs och allting ska redovisas för respektive land. Vi vet exakt var alla kärnvapen inom Europa finns.

Och nej, de kan inte hålla det hemligt. Det hade läckt ut förstår du. Allting kommer ut till slut och hade USA placerat kärnvapen i hemlighet i Baltikum så hade någon informerat om detta. Det är hur jag vet.

Du kan inte hålla en sådan sak hemlig.

Ta exemplet med kinesernas bas på Kuba. Det går inte att hålla saker hemlig som mer än 10 personer känner till. DET ÄR HELT JÄVLA OMÖJLIGT. Det är så världen fungerar.
Senast redigerad av Conception 2024-08-28 kl. 18:01.
Citera
2024-08-29, 09:46
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Det må vara hänt att jag är "betingad" att tycka att suveräna stater skall ha rätt till fred, frihet och självbestämmande, men det är inget jag skäms för?

Är du stolt över att du tycker tvärtom?

putain må inte lida av någon akut psykos, men hen är definitivt psykopat och skulle göra sig väl som "poster child" för "The Dark Triad", eller hur? https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad

Den psykotiske dvärgen i kreml anser som bekant anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturtillgångarnas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Hur menar du att Ukraina INTE var ett fredliga grannland till ryssland INNAN den psykotiske dvärgen i kreml invaderade, ockuperad, annekterade och började föra imperialistiskt anfallskrig mot landet?

Vad gäller putains ringa höjd över havet så verkar det väl mest vara hen själv som är "besväras" över detsamma, så till den milda grad att hen finner det nödvändigt att trippa runt i synnerligen obekväma, 15 cm högklackade skor. Napoleonkomplex kallas det visst, och det kan väl till viss del förklara hens vansinne och agressioner.
https://www.youtube.com/watch?v=lY6lHjZjYXE

Nu har du "missförstått" igen. Det är ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i krmel) som söker ta över ett annat land (Ukraina) medelst invasion, ockupation, annektering och imperialistiskt anfallskrig. USA, och resten av den civiliserade världen, hjälper Ukraina att försvara sig mot den vidrige angriparen.

Om fred i Ukraina önskas vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.

Tillbaka till rundgången, det eviga kretsloppet.

Ni är programmerade att skylla på Ryssland och för att stödja Slutsatsen så hittar ni på en historia, Premisserna. Premisserna är underordnade Slutsatsen, dess blida slav, och kampen mellan förnuftet och källkoden innebär att de behöver finnas där som Arkimedes fasta punkt. Att medge att USA har skuld i frågan går därmed inte.

Det är således inte meningsfullt att ställa frågan "Varför hatar ni ryssar och håller på Ukraina i kriget?", eftersom slutsatsen föregår anledningen, och anledningen måste finnas för att rationalisera slutsatsen. Slutsatsen förstärker premisserna, och premisserna förstärker slutsatsen, en symbios i ett orubbligt cirkelresonemang.
Citera
2024-08-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Hellre donerar jag allt än att ryssen lägger beslag på det.

Aa. Om du bojkottar allt som ryssarna har ett finger med i får du ännu mer att stötta energibombarna med, må väl röde broder o/
Citera
2024-08-29, 12:03
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Enligt massmediapropaganda ja. Tänk på att Ryssland avfyrar 10 gånger så mycket artillerigranater än ukraina, och det implicerar att dödstalen är ungefär 10 gånger högre hos Ukraina jmf med Ryssland. För ryssarna skjuter inte iväg artillerigranater på måfå.

Helt rätt, men ryssarna har artilleri utan precision, dom försöker träffa men missar sina mål med tiotal och ibland hundratals meter.
Ukraina har fått mängder med precisionsartilleri från väst.

You do the math
Citera
2024-08-29, 13:12
Medlem
Citat:
Det må vara hänt att jag är "betingad" att tycka att suveräna stater skall ha rätt till fred, frihet och självbestämmande, men det är inget jag skäms för?

Är du stolt över att du tycker tvärtom?

putain må inte lida av någon akut psykos, men hen är definitivt psykopat och skulle göra sig väl som "poster child" för "The Dark Triad", eller hur? https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad

Den psykotiske dvärgen i kreml anser som bekant anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturtillgångarnas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Hur menar du att Ukraina INTE var ett fredliga grannland till ryssland INNAN den psykotiske dvärgen i kreml invaderade, ockuperad, annekterade och började föra imperialistiskt anfallskrig mot landet?

Vad gäller putains ringa höjd över havet så verkar det väl mest vara hen själv som är "besväras" över detsamma, så till den milda grad att hen finner det nödvändigt att trippa runt i synnerligen obekväma, 15 cm högklackade skor. Napoleonkomplex kallas det visst, och det kan väl till viss del förklara hens vansinne och agressioner.
https://www.youtube.com/watch?v=lY6lHjZjYXE

Nu har du "missförstått" igen. Det är ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i krmel) som söker ta över ett annat land (Ukraina) medelst invasion, ockupation, annektering och imperialistiskt anfallskrig. USA, och resten av den civiliserade världen, hjälper Ukraina att försvara sig mot den vidrige angriparen.

Om fred i Ukraina önskas vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Tillbaka till rundgången, det eviga kretsloppet.

Ni är programmerade att skylla på Ryssland och för att stödja Slutsatsen så hittar ni på en historia, Premisserna. Premisserna är underordnade Slutsatsen, dess blida slav, och kampen mellan förnuftet och källkoden innebär att de behöver finnas där som Arkimedes fasta punkt. Att medge att USA har skuld i frågan går därmed inte.

Det är således inte meningsfullt att ställa frågan "Varför hatar ni ryssar och håller på Ukraina i kriget?", eftersom slutsatsen föregår anledningen, och anledningen måste finnas för att rationalisera slutsatsen. Slutsatsen förstärker premisserna, och premisserna förstärker slutsatsen, en symbios i ett orubbligt cirkelresonemang.

Vem menar du "hittar på" vad? Anser du, och har du belägg för, att NÅGONTING ÖVERHUVUDTAGET av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?

"Hitte på" är det ni som (av outgrundlig anledning) tillber den psykotiske dvärgen i krmel och hens diktatur som står för.
Citera
2024-08-29, 18:06
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag skulle inte säga att jag hatar ryssar utan tvärtom tycker de ryssar jag lärt känna i Sverige är sympatiska och vettiga. Däremot är den en annan sak med z-fascimen och z-ryssar.
Men jag avskyr isåfall z-ryssar/Ryssland för att:

- ryssar är patetiska. Höga på konspirationer och med tjock offerkofta.
- Ryssland försöker utplåna/erövra ett grannland.
- Ryssland ljuger så mycket att det blir komiskt. Tvärtomspråk och ett hysteriskt tonläge.
- Diktaturer likt Nordkorea och Ryssland är löjeväckande, och de förstår inte de själva när de framställer sig själva som Dr Evil och Bondskurkar.
- Alla idioter som försvarar Ryssland. Noll IQ, idiotiska argument och annat trams vilket gör att man känner en hopplöshet kring hela människosläktet.
Citera
2024-08-29, 18:16
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
.

Skitsnack till 100% igen. Du har ingenting som bevisar det du påstår.

Citat:
Fact check: Russian fake news targets Ukraine's Zelenskyy
https://www.dw.com/en/fact-check-russian-fake-news-targets-ukraines-zelenskyy/a-68346906

Citat:
The war in Ukraine has been accompanied by a ferocious battle of disinformation, waged in particular by pro-Russian agitators seeking to distort and shift the blame for many atrocities on the ground. They have sought to depict the Ukrainian side as Nazis or suggest that Western support for Kyiv is evaporating. Here are some of the main narratives, false or misleading, that have been fact-checked over the past year by AFP's digital verification teams.

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.339R4ZG

Citat:
The Kremlin has long spread disinformation and propaganda to achieve its objectives. It continues to disseminate lies to justify its unprovoked, unjustifiable invasion of Ukraine. Below, you will find a sample of the many lies by the Russian regime about its invasion of Ukraine, along with the truth. This information is based on Government of Canada intelligence.

https://www.international.gc.ca/world-monde/issues_development-enjeux_developpement/response_conflict-reponse_conflits/crisis-crises/ukraine-fact-fait.aspx?lang=eng

Gjorde ju en liten analys av vad du sprider för skit på Flashback och du är lite väl pro-ryssland för att vara neutral. Dina argument överallt är tagna mer eller mindre ordagrant från Rysslands desinformationskampanj.
Citera
2024-08-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ryssland har mer kärnvapen än någon annan i världen så det är knappast någon svag part.
Deras armé räknas som tredje starkast i världen efter USA och Kina.
Är det någon som är svaga parter i detta krig så är det Krim, Luhansk, Donetsk, Georgien, Moldavien och Ukraina.

Sen så samarbetar ju Ryssland med Nordkorea, Brasilien och Kina så du ska heller inte tro att det är någon svag part jämför med Nato eller EU, däremot låtsas Kina gärna vara svagt för att få in mer bidrag.

Men moraliskt tyder det på svaghet när man hotar med kärnvapen, USA och nato har aldrig hållit på som Putin och skrika om att skicka kärnvapen hit och dit, nej det är Putin som är svag.
Citera
2024-08-29, 22:18
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

För att återknyta till ämnet, varför hatar ni ryssar. Jag för tesen att det handlar om indoktrinering, det är åtminstone konstaterat att det inte är baserat på verklighetsförankring.

Förstår du vidden av det du hävdar, den s.k. alternativhypotesen? Den samlade intelligentian (bildligt talat) har fel medan YRKESPOLITIKER, JOURNALISTER och VANLIGT FOLK för första gången i mänsklighetens historia har rätt? Det går bara inte att tro på.

En mer intressant fråga är dock: Varför fortsätter man hata ryssar? Det är väl naturligt att bli lurad i krigets inledningsskede för att man har annat för sig i livet, och bara ser nyheter lite ytligt.

Men om man spenderat dagar eller t om veckor med att läsa om konflikten?

Jag tänker då att det krävs flera intressanta förutsättningar:
1) kulturrasism ligger kvar i samhället. Tesen att det finns en nationell kultur vars bärare man hatar ses som rimlig. Motsatsen ligger inte och gnager. Trots decennier av woke denazifiering av en kultur som säkerligen var rasistisk i det förindustriella samhället.
2) Hat ger någon form av positiv psykologisk gratifikation. Vissa går in på siter varje dag som matar dem med argument för att ryssarna och Putler är ännu värre än vad de är i verkligheten. Eller sitter med i sociala nätverk där man kan bekräfta varandra i sina känslor.
3) Låg egentlig förmåga till kritiskt tänkande. Men framför allt inte viljan.

Det finns säkert sociologer som gör intressanta studier i rashat nu mot ryssar. Guldläge.

Notera nu att detta inte gäller de som bara tycker det var fel av Putin, och tror det är i Sveriges säkerhets bästa och ukrainska folkets bästa att följa våra ledares politik. Utan de som sitter och verkligen hatar. Spännande människor.
Citera
2024-08-30, 08:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
En mer intressant fråga är dock: Varför fortsätter man hata ryssar? Det är väl naturligt att bli lurad i krigets inledningsskede för att man har annat för sig i livet, och bara ser nyheter lite ytligt.

Men om man spenderat dagar eller t om veckor med att läsa om konflikten?

Jag tänker då att det krävs flera intressanta förutsättningar:
1) kulturrasism ligger kvar i samhället. Tesen att det finns en nationell kultur vars bärare man hatar ses som rimlig. Motsatsen ligger inte och gnager. Trots decennier av woke denazifiering av en kultur som säkerligen var rasistisk i det förindustriella samhället.
2) Hat ger någon form av positiv psykologisk gratifikation. Vissa går in på siter varje dag som matar dem med argument för att ryssarna och Putler är ännu värre än vad de är i verkligheten. Eller sitter med i sociala nätverk där man kan bekräfta varandra i sina känslor.
3) Låg egentlig förmåga till kritiskt tänkande. Men framför allt inte viljan.

Det finns säkert sociologer som gör intressanta studier i rashat nu mot ryssar. Guldläge.

Notera nu att detta inte gäller de som bara tycker det var fel av Putin, och tror det är i Sveriges säkerhets bästa och ukrainska folkets bästa att följa våra ledares politik. Utan de som sitter och verkligen hatar. Spännande människor.
Jag svara väldigt rakt på den frågan.

Ibland är saker enklare än vad de ser ut. Det finns ingen konspiration bakom detta. Detta är ren och skär jävulsskap från ryssarna som lindas in i en massa propaganda för att lura de som snöat in på att man aldrig ska lita på västliga media. Detta arbete har pågått från Ryssland och likasinnade under lång tid. "Det dekadenta väst", "fake news". Allting är stöpt i samma kittel.

De som verkligen hatar i vårt samhälle det är de som är för Ryssland i den här konflikten. De är trötta på vårt egna samhälle och vill radikalt ändra det till något de själva kan hantera. De är livrädda för dessa förändringar som sker och därifrån väller deras hat upp. Detta är "spännande människor".

Så du har vänt på det helt och hållet. Jag är extremt nöjd med vårt samhälle som det ser ut nu. Jag hatar ingen på daglig basis men jag är emot ryska aggressioner.

Är du nöjd med vårt samhälle? Jag undrar vem det är som hatar ja.
Senast redigerad av Conception 2024-08-30 kl. 08:33.
Citera
2024-08-30, 08:33
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag svara väldigt rakt på den frågan.

Ibland är saker enklare än vad de ser ut. Det finns ingen konspiration bakom detta. Detta är ren och skär jävulsskap från ryssarna som lindas in i en massa propaganda för att lura de som snöat in på att man aldrig ska lita på västliga media. Detta arbete har pågått från Ryssland och likasinnade under lång tid. "Det dekadenta väst", "fake news". Allting är stöpt i samma kittel.

De som verkligen hatar i vårt samhälle det är de som är för Ryssland i den här konflikten. De är trötta på vårt egna samhälle och vill radikalt ändra det till något de själva kan hantera. De är livrädda för dessa förändringar som sker och därifrån väller deras hat upp. Detta är "spännande människor".

Så du har vänt på det helt och hållet.

Nu är ju trådens ämne "Varför hatar ni ryssar..."? Ska jag tolka ditt bidrag till debatten som att du påstår att det inte finns någon som hatar ryssar i Sverige?
Citera
2024-08-30, 08:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu är ju trådens ämne "Varför hatar ni ryssar..."? Ska jag tolka ditt bidrag till debatten som att du påstår att det inte finns någon som hatar ryssar i Sverige?
"hata ryssar" är väldigt svart eller vitt.

"hat" är ett starkt ord. Kan man inte bara säga att man ogillar ryssar och mena samma sak?

Men tillbaka till hatet nu. Vem är det som hatar i vårt samhälle egentligen?

Se mitt editerade svar i den förra posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in