2024-08-29, 22:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är tråkigt att du är ledsen, men du får nog ge mer förklaringar ifall folk utanför din feministbubbla ska förstå vad du menar.

Om en man kommer hem från jobbet, behöver han fråga sin fru om samtycke innan han ger henne en puss? Är det din uppfattning?
Normalt sett behöver man inte uttryckligen fråga utan man försöker (i god tro om allt är i sin ordning) pussa henne. Om hon inte vill så lär du märka det direkt, ofta innan du ens tryckt läpparna mot henne. Och i så fall är det nog bäst att gå och skrota med något annat, istället för att tjafsa om din rätt att få en puss efter en lång dag på jobbet.
Citera
2024-08-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ja, rent statistiskt och sannolikhetsmässigt så är mitt scenario en betydligt lämpligare utgångspunkt istället för att skuldbelägga kvinnan och förutsätta att det handlar om fabricering och lögner. Men jag kan inte påstå att jag är speciellt förvånad över ditt val av utgångspunkt, du har flera gånger i denna tråd visat med tydlighet vilken liten gris du är. Jag hoppas att din dotter slipper ditt kvinnoförakt i framtiden.
Jag hoppas att min dotter slipper människor som dig i framtiden.
Senast redigerad av Gamsahaeyo 2024-08-29 kl. 22:49.
Citera
2024-08-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att rätten kan bedöma hans version - det har inte ens hänt något.
Kan de inte göra detta nu? Han har varken erkänt eller förnekat. Han väljer att vara neutral och låta rättsprocessen ha sin gång. Det finns inget han kan göra åt situationen och att förneka anklagelsen förändrar inte faktumet att en rättegång kommer hållas.
Citera
2024-08-29, 22:50
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Nej, samtycke måste inte vara muntligt eller skriftligt - samspel ger samtycke.

Hahaha lycka till att säga det där i rätten när du som man står ankladad för våldtäkt.

"Samspelet ger samtycke". Gäller det händelsen i artikeln också? Han kanske tyckte samspelet gav samtycke.

Och du gör alltså återkommande sexuella övergrepp på din man och skryter om det på nätet. Fräscht. Faktum är att det spelar ingen roll ifall ni båda vill. Har ni inte frågat innan så är det övergrepp, oavsett vad ni själva tycker.
Citera
2024-08-29, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hahaha lycka till att säga det där i rätten när du som man står ankladad för våldtäkt.

"Samspelet ger samtycke". Gäller det händelsen i artikeln också? Han kanske tyckte samspelet gav samtycke.

Och du gör alltså återkommande sexuella övergrepp på din man och skryter om det på nätet. Fräscht. Faktum är att det spelar ingen roll ifall ni båda vill. Har ni inte frågat innan så är det övergrepp, oavsett vad ni själva tycker.
Om du kollar domar så se du att friande är just att det funnits samspel och det som kan uppfattas som samtycke.

Varifrån har du fått att det är jag som vill pussa min man och inte tvärtom?
Ingen av oss har däremot begått övergrepp eftersom vi alltid har koll på att den andra är med på noterna - och det behöver inte vara verbalt, gensvar räcker väldigt långt.
Citera
2024-08-29, 22:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Normalt sett behöver man inte uttryckligen fråga utan man försöker (i god tro om allt är i sin ordning) pussa henne. Om hon inte vill så lär du märka det direkt, ofta innan du ens tryckt läpparna mot henne. Och i så fall är det nog bäst att gå och skrota med något annat, istället för att tjafsa om din rätt att få en puss efter en lång dag på jobbet.

Du fattar väl att det där ALDRIG håller i rätten? "Men men.... jag hade väl märkt om hon inte ville... snälla lås inte in mig....klonk."

Går inte att dra den, när rätten frågar hur man tog reda på samtycke. "Jag märkte det". Hur bevisar man ens det? Tror du män vill riskera det och få sitt liv förstört.
Citera
2024-08-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
PissBuss besvarar tidigare inlägg från Gamsahaeyo:

Dina inlägg i tråden visar på både juridiska kunskaper, mänsklig empati, att du gillar fakta och har en aversion emot trams, vilket är egenskaper jag uppskattar högt!

Jag själv går t.o.m. steget längre och besvarar inte narcissistiska halmdockor, men visst tar det emot att behöva se deras tramsande när saker och ting inte rör sig om rätten till åsiktsfrihet.

Att som trollet nedan påstå det som jag har fetmarkerat tyder på noll insikt i hur rättsväsendet fungerar i Sverige.
Att tro att en åklagare måste ha varit närvarande på en brottsplats för att kunna leda ett fall i bevis, är ju så otroligt infantilt!

När åtalet hanteras i domstol så får vi svar på huruvida bevis vittnen m.m. finns i ärendet.
Som du säger så begår en åkl tjänstefel om man väcker åtal i ett ärende som denne inte anser sig kunna leda till en fällande dom.
Att åkl har för avsikt att föreslå ett bötesbelopp på 12.000 kr tänker jag inte spekulera i då även det kan ha många olika beroendefaktorer.

Ha det bra PissBuss!
// 💎

- - - - - - - - - -
Trådsvar på PissBuss inlägg ovan.
How to tell you’re a feminist without telling you’re a feminist ^.

Åklagaren måste bevisa att tjejen talar sanning och att ett brott har begåtts av killen. Jag frågar vilka bevis som kan tänka sig komma att ge en fällande dom och PissBuss duckar frågan genom att påpeka att det är spekulation - precis som allt annat i denna tråd, även det PissBuss har skrivit.

Om hon (åklagaren) inte personligen var där så finner jag det osannolikt att det finns starka bevis. Det handlar om ord mot ord eller att någon har filmat (varför man nu skulle göra det på en hemmafest, istället för att säga åt personen).
Citera
2024-08-29, 22:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du fattar väl att det där ALDRIG håller i rätten? "Men men.... jag hade väl märkt om hon inte ville... snälla lås inte in mig....klonk."

Går inte att dra den, när rätten frågar hur man tog reda på samtycke. "Jag märkte det". Hur bevisar man ens det? Tror du män vill riskera det och få sitt liv förstört.
Vadå finns det omvänd bevisbörda för att samtycke förelegat? Alltså att mannen måste BEVISA att samtycke fanns? Var står det i lagen? Annars är det väl bara att berätta som det var. -Jag sa hej och närmade mig henne för en puss som vanligt efter jobbet, hon drog sig inte undan utan plutade också med munnen. Frikänd.
Citera
2024-08-29, 23:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Om hon (åklagaren) inte personligen var där så finner jag det osannolikt att det finns starka bevis. Det handlar om ord mot ord eller att någon har filmat (varför man nu skulle göra det på en hemmafest, istället för att säga åt personen).
Åklagaren var naturligtvis inte på plats, gör dig inte löjlig. Men det är möjligt att fälla rumpsmekaren utan videobevisning om ett eller flera trovärdiga vittnen beskådat stjärttafsandet och kan redogöra redigt för detsamma. Om det enbart är rumpinnehavaren och smekarens ord som står emot varandra är han frikänd, med mindre än att tafsandet råkat filmas.
Citera
2024-08-29, 23:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Om du kollar domar så se du att friande är just att det funnits samspel och det som kan uppfattas som samtycke.

Varifrån har du fått att det är jag som vill pussa min man och inte tvärtom?
Ingen av oss har däremot begått övergrepp eftersom vi alltid har koll på att den andra är med på noterna - och det behöver inte vara verbalt, gensvar räcker väldigt långt.

Experter och även kvinnliga sådana varnar män från t.ex. one night stands. Logiskt är det helt godtyckligt huruvida samtycke kan bedömas existera ifall det inte ges uttryckligen. Det är det som är hela problemet. Det är totalt omöjligt att konkretisera eller förutse och därför livsfarligt - för män.

Jag utgick från att även du pussar på din man då det är min bild av en sund relation. Tar du aldrig initiativet? Hur tror du det har fått honom att känna sig? När det alltid är han som behöver inleda. Påflugen? Oönskad? Oälskad kanske till och med?
Citera
2024-08-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
För det är sååå jobbigt och sååå krävande att ge sin partner en puss när den kommer hem från jobbet. Nästan så att man borde göra det olagligt så slipper det bli en diskussion, det hade du väl velat?

Då slipper det kvinnliga könet utstå att behöva pussa sin man var dag. Vilken dröm.

Snacka om att jag tycker synd om era partners.
Citera
2024-08-29, 23:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tar du aldrig initiativet? Hur tror du det har fått honom att känna sig? När det alltid är han som behöver inleda.
Som de flesta män, man måste gör allt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in