2024-08-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen kan gå med i FU , är bara en förening på papper så att det låter bra i kontakter med diverse myndigheter och inför folket

That makes sense i en galen förening.
”Vi har en förening, men ni kan inte gå med i den. Men vi vill gärna att så många som möjligt ansluter sig till den och är med på våra demonstrationer. ”Vi begär också en massa saker, men ingen får begära något av oss, för vi är bara en förening på papper. Vi har inga medlemmar…möjligtvis tre har vi, för det är vad man måste ha för att få vara en förening.
Vilka tre ingår i denna förening?
2024-08-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
That makes sense i en galen förening.
”Vi har en förening, men ni kan inte gå med i den. Men vi vill gärna att så många som möjligt ansluter sig till den och är med på våra demonstrationer. ”Vi begär också en massa saker, men ingen får begära något av oss, för vi är bara en förening på papper. Vi har inga medlemmar…möjligtvis tre har vi, för det är vad man måste ha för att få vara en förening.
Vilka tre ingår i denna förening?
F, S och kanske Fs mamma och styvfar ?
2024-08-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazy7
Oj! Nu är Fia riktigt knäpp (är hon väl iofs hela tiden) Vilken avskyvärd människa hon är. Tål ingen kritik alls. Och det värsta är när hon pratar med placerade barn och påverkar dem negativt. Hon tror på allt som barnen säger och verkar inte förstå att det kan finnas andra anledningar till att ett barn placeras än vad barnen säger.
Det är inte 1a gången
2024-08-29, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja men det är ju inte jämförbart med Munkfors. IVO grep in eftersom det var alldeles för många barn omhändertagna i den kommunen, eftersom en enskild socialsekreterare fått totalt psykbryt och omhändertog varenda unge hon kom över med rena rama lögnerna. Detta uppdagades senare och föräldrarna fick en mindre ersättning för att fått sina barn felaktigt omhändertagna. Hur länge vet jag inte exakt, men du vet ju själv hur länge ungefär barn är omhändertagna och hur svårt det är att få hem dem.

Nu har du nyanserat ditt svar, från en grov generalisering till att du konkretiserat det fetstilta. Idioter kommer alltid finnas, ingen arbetsplats kommer undan. Idioter gör mer eller mindre stor skada beroende på vad de arbetar med. Arbetsgivare behöver generellt vässa till sina rekryteringar och uppföljningen av anställdas arbete.

Citat:
Jaha men då kan väl alla som vill förtala folk göra på det sättet då. Vad ska vi då med lagen om förtal till, om det går att komma undan via tryckfrihetsförordningen?

Det är bara våra publicister med utgivningsbevis som kan använda sig av det förstärkta yttrandeskydd som kommer med TF och YGL. Det är en bra ordning som gör att medierna kan publicera djupgående detaljer om granskade personer, kriminella osv.

Citat:
Jaha så hur ska det gå till då tänkte du rent praktiskt? Är det någon form av brottsprovokation du tänker dig ska användas av polisen?

Det är vad som bland annat används av andra länder med hårdare barnskyddslagstiftning. Det hade även inneburit att gärningsmannens/groomarens motiv och intention hade varit straffbart, dvs männen hade dömts för att de raggat på Dumpens fejkbarn (männen vet ju inte att det är fejkbarn, de raggar för att de tror och hoppas att det ska vara barn).

Citat:
Ja men blir det mindre pedofiler i samhället för att dumpen finns tror du? De tar ju bara nya hela tiden och så kommer det att fortsätta hålla på.

Givetvis inte, pedofili/hebefil är medfödda sexuella störningar, de behöver hanteras rättsligt utifrån nolltolerans för att inkapacitera/oskadliggöra dem + skapa avskräckande effekt. Eftersom återfallsrisken är mycket hög för denna grupp behöver vi även en lagstiftning där dessa sexualbrottslingar står under rättsväsendets kontroll livet ut.
2024-08-29, 22:24
Medlem
Inanna-1921s avatar
Imorgon är det begravning och SN har köpt munskydd och säger att de som ska komma ska ha keps eller nåt samt dessa munskydd eftersom personerna som kommer på begravningen är hotade av NR & co och kan bli filmade och trakasserade.
Mannen som har partiet FDP ska komma från Norrköping med vakter också.

Nu är det ett bra tag sen jag kollade på nån live som har med "den andra sidan" att göra eftersom jag dels har svårt för NR som person och hon verkar mest prata på arabiska nuförtiden och min arabiska är lite rostig men det låter väldigt märkligt allt det där de påstår om att NR med vänner hotar dem, säger vidriga saker om hennes mamma, har varit på boendet och hälsat på mamman mm.
Varför i hela fridens namn skulle de göra det?
Det låter lika trovärdigt som att de skulle ha tänt eld på WTs hyreshus.

Mat för 30 personer beställt så vi får se hur många som orkar ta sig dit, de verkar ju ha svårt att ställa upp rent fysiskt för varandra i vanliga fall.
2024-08-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Imorgon är det begravning och SN har köpt munskydd och säger att de som ska komma ska ha keps eller nåt samt dessa munskydd eftersom personerna som kommer på begravningen är hotade av NR & co och kan bli filmade och trakasserade.
Mannen som har partiet FDP ska komma från Norrköping med vakter också.

Nu är det ett bra tag sen jag kollade på nån live som har med "den andra sidan" att göra eftersom jag dels har svårt för NR som person och hon verkar mest prata på arabiska nuförtiden och min arabiska är lite rostig men det låter väldigt märkligt allt det där de påstår om att NR med vänner hotar dem, säger vidriga saker om hennes mamma, har varit på boendet och hälsat på mamman mm.
Varför i hela fridens namn skulle de göra det?
Det låter lika trovärdigt som att de skulle ha tänt eld på WTs hyreshus.

Mat för 30 personer beställt så vi får se hur många som orkar ta sig dit, de verkar ju ha svårt att ställa upp rent fysiskt för varandra i vanliga fall.
S har fått för sig att N och nägra till ligger bakom att hon inte fått träffa sin mamma och har fantiserat ihop att mamman blivit mer eller mindre mördad på uppdrag av dessa för att S är något hot mot samhället .
Varför någon skulle vilja att dyka upp hos någon okänds minnesstund är mycket oklart och tro att det ska filmas
2024-08-29, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Någon som vet hur fia och sulle försörjer sig? De kan ju inte arbeta så mycket tid de lägger på stå utanför ställen och gapa

Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Gissa en gång!
Bidrag är hett tips

Har Sofia Palm nån form av sjukersättning vore det på sin plats med ett samtal till F-kassan då hon tydligen är fullt kapabel att vara aktiv i direktsändning hela dagarna, långt längre tider än en normal arbetstid, med både fysiskt och psykiskt påfrestande göromål. Har hon socialbidrag borde även dom fundera på hennes arbetsförhet. Gäller Marlene också i högsta grad.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-08-29 kl. 22:54.
2024-08-29, 22:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Nu har du nyanserat ditt svar, från en grov generalisering till att du konkretiserat det fetstilta. Idioter kommer alltid finnas, ingen arbetsplats kommer undan. Idioter gör mer eller mindre stor skada beroende på vad de arbetar med. Arbetsgivare behöver generellt vässa till sina rekryteringar och uppföljningen av anställdas arbete.
Reality check.

Hur ser du på skadorna som inträffat här med avseende på samhället, på barnen och föräldrarna?

Vad som hände i Munkfors visar precis det systemfel jag poängterat så många gånger. Om soc vill ha ett barn så TAR det ett barn och anpassar utredningen därefter, transparens=0.

Det fanns ingen anledning att LVU:a alla dessa barn överhuvudtaget från första början. Det är klart att det fanns någon anledning till oro, men barnen kunde lika gärna bo hemma visade det sig och historien fick ett lyckligt slut.

Men såren lär aldrig läka helt efter ett sådant ofattbart trauma att gå igenom för både barn och föräldrar.

Ständigt dessa kvinnor.... 86% kvinnor kan inte ha fel? Eller? Mästare på tyckande och skvaller.

https://www.lu.se/artikel/studie-visar-diskriminering-av-man-i-beslut-om-barns-boende-1

Citat:
– Den största delen av forskning om könsdiskriminering görs av kvinnor och fokuseras på hur kvinnor diskrimineras, därför blir det speciellt viktigt att titta på det omvända förhållandet, säger Sverker Sikström. Familjerättssekreterare, som till 86 procent består av kvinnor, har makten att göra riskbedömningar och rekommendationer i vårdnadstvister. Tingsrättens beslut brukar oftast grunda sig på deras rekommendationer.

Citat:
Det är bara våra publicister med utgivningsbevis som kan använda sig av det förstärkta yttrandeskydd som kommer med TF och YGL. Det är en bra ordning som gör att medierna kan publicera djupgående detaljer om granskade personer, kriminella osv.

Jo men det här är personer som inte dömda pedofiler ännu. Utom i dumpens folkdomstol förstås, där de agerar polis, åklagare och domare samtidigt.

Citat:
Det är vad som bland annat används av andra länder med hårdare barnskyddslagstiftning. Det hade även inneburit att gärningsmannens/groomarens motiv och intention hade varit straffbart, dvs männen hade dömts för att de raggat på Dumpens fejkbarn (männen vet ju inte att det är fejkbarn, de raggar för att de tror och hoppas att det ska vara barn).

Om du tycker det fattas en lag får du engagera dig politiskt och se till att det fixas fram. Inget mig emot. Så det är alltså brottsprovokation som ska användas av polisen tycker du?

Citat:
Givetvis inte, pedofili/hebefil är medfödda sexuella störningar, de behöver hanteras rättsligt utifrån nolltolerans för att inkapacitera/oskadliggöra dem + skapa avskräckande effekt. Eftersom återfallsrisken är mycket hög för denna grupp behöver vi även en lagstiftning där dessa sexualbrottslingar står under rättsväsendets kontroll livet ut.

Precis. Farliga människor för barn måste hållas inspärrade det håller jag helt med om. Men hobbypoliser ska inte få härja på våra gator och leta misstänkta pedofiler. Det är polisens jobb.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-29 kl. 23:18.
2024-08-29, 23:25
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Men hobbypoliser ska inte få härja på våra gator och leta misstänkta pedofiler. Det är polisens jobb.

Vad skulle du säga att en person som pratar med barn, skickar kukbilder och bestämmer träff med barn är för något?
2024-08-29, 23:47
Avslutad
Citat:
Om du tycker det fattas en lag får du engagera dig politiskt och se till att det fixas fram. Inget mig emot.

Jag har flertal åsikter om att svensk lagstiftning lämnar mycket att önska inom flera områden, och dessa åsikter har jag rätt att ha utan att minsta intresse av att engagera mig politiskt.

Citat:
Så det är alltså brottsprovokation som ska användas av polisen tycker du?

För att sätta dit pedofiler, absolut, det är kostnadseffektivt komplement och fungerar utmärkt i många andra länder.

Nu går du i vanlig ordning offt med råge. Varför diskuterar du inte trådens ämne? Är du obildbar?
2024-08-30, 00:45
Medlem
Såg nyss att Mahija nu spammar bilder på ”Mitt svar till Borås Tidning artikel”..
Hennes svar är ju lika verklighetsfrånvänt som alltid, men jag vart ju ändå nyfiken på om BT verkligen skrivit en artikel om henne
Och mycket riktigt finns där en artikel ur sonens perspektiv!
Citat:
Admir var nära att dö – ryktesspridningen efteråt jobbigast: ”Räcker nu”
Admir Šehović var 31 år gammal när han drabbades av ett plötsligt hjärtstopp. Han blev frisk – men hans liv förändrades i grunden.
Det här är en berättelse om ryktesspridning och hot, om hur påståenden får vingar på sociala medier, och om en lång och svår konflikt i en familj.
– Det räcker nu. Jag är en vuxen man och vill bara leva mitt liv ifred, säger Admir Šehović.

För att läsa vidare behöver man självklart inloggning med prenumeration Så finns det möjligtvis någon som sitter på en DN prenumeration och har lust att dela med sig av hela artikeln?
2024-08-30, 00:47
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack-pundaren
Såg nyss att Mahija nu spammar bilder på ”Mitt svar till Borås Tidning artikel”..
Hennes svar är ju lika verklighetsfrånvänt som alltid, men jag vart ju ändå nyfiken på om BT verkligen skrivit en artikel om henne
Och mycket riktigt finns där en artikel ur sonens perspektiv!

För att läsa vidare behöver man självklart inloggning med prenumeration Så finns det möjligtvis någon som sitter på en DN prenumeration och har lust att dela med sig av hela artikeln?

Om jag inte missminner mig har sen postats i tråden ungefär samtidigt som artikeln släpptes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in