Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Inget körsbärsplockande, du får helt enkelt nyansera dina uttalanden om du inte vill äta upp dem. Du hänvisade till att barnen fick komma hem = föräldrarna hade rätt i sin kritik. Onyanserad och därmed felaktig generalisering. För att förtydliga detta tog jag upp Esmeralda och Tintin.
Ja men det är ju inte jämförbart med Munkfors. IVO grep in eftersom det var alldeles för många barn omhändertagna i den kommunen, eftersom en enskild socialsekreterare fått totalt psykbryt och omhändertog varenda unge hon kom över med rena rama lögnerna. Detta uppdagades senare och föräldrarna fick en mindre ersättning för att fått sina barn felaktigt omhändertagna. Hur länge vet jag inte exakt, men du vet ju själv hur länge ungefär barn är omhändertagna och hur svårt det är att få hem dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Kammarrätten i Jönköping.
ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Det är inte ett kryphål, det är tryckfrihetsförordningen. Grundlagens möjligheten används av alla medier och uthängningar/namngiveri görs regelbundet med stöd i lagen. Dumpen gör det systematiskt inom ett känsligt ämne. De vill att bristerna i lagen ska uppmärksammas, vilket de lyckas med.
Jaha men då kan väl alla som vill förtala folk göra på det sättet då. Vad ska vi då med lagen om förtal till, om det går att komma undan via tryckfrihetsförordningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Det som ska göras är att svensk lagstiftning behöver reformeras genom att formuleras preventivt och polisen behöver tillåtas använda verktyg för att lagföra utifrån preventivt syfte.
Jaha så hur ska det gå till då tänkte du rent praktiskt? Är det någon form av brottsprovokation du tänker dig ska användas av polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Dumpens nytta är att de gör att juridikens brister uppmärksammats + att vuxna mäns/gubbars sug efter barn/unga troligen är vanligare än vad många förstått. Jag gillar inte anarki så jag hoppas svenska politiker inte fortsätter vara passiva runt den skärpta lagstiftning som behövs inom området.
Ja men blir det mindre pedofiler i samhället för att dumpen finns tror du? De tar ju bara nya hela tiden och så kommer det att fortsätta hålla på.