2025-08-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
tror inte Dana White kommer ta bort brottning från UFC inom den närmsta framtiden

tror du han lägger av nu? han började för pengarna och nu har han det. jag hoppas han försöker utmana fler viktklasser vilket var målet från början. ingen har väl tagit 3 viktklasser än?
Svår fråga han plockade just hem ett UFC bälte till Abu Dhabi och det finns en monetär anledning till att han representerar Abu Dhabi och inte Tjetjenien eller Ryssland om vi säger så så efter helgens gala så lär han vara ekonomiskt oberoende för livet.

Däremot så pratar han ju redan om nästa fight och vill ju försvara bältet mot DeRidder så jag tror inte han lägger av även om han typ aldrig lär behöva fightas eller ens jobba mer.
Citera
2025-08-20, 01:00
Medlem
murder4hires avatar
Men gud vad tråkig Cumshot är. Brottning i all ära, men att bögkramas och inte ens försöka avsluta fighten förutom några halvhjärtade subs där han ändå inte riskerade att ens förlora position är bara så chicken shit.

Vad hände med "KILL EVERYBODY ALLAHU AKBAR!!"? Pussy ass bitchhhh. Ny regel: inga subförsök eller sig. strikes eller reversals på marken efter 30 sek? Upp med dem.

Sämsta titelmatchen sedan Namajunas vs. Esparza
Citera
2025-08-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Men gud vad tråkig Cumshot är. Brottning i all ära, men att bögkramas och inte ens försöka avsluta fighten förutom några halvhjärtade subs där han ändå inte riskerade att ens förlora position är bara så chicken shit.

Vad hände med "KILL EVERYBODY ALLAHU AKBAR!!"? Pussy ass bitchhhh. Ny regel: inga subförsök eller sig. strikes eller reversals på marken efter 30 sek? Upp med dem.

Det är MMA, man kan inte tillfredsställa alla hela tiden, nu blev Khamzat 300 miljoner kr rikare, och erbjuds samma summa för att "brottas" igen. Hur ska du slå någon som ligger på alla fyra och försvarar? Ska du släppa greppet och stampa på bakhuvudet och bli DQuad? Eller bränna tanken bara för att få ner snubben som lägger sig i samma ställning igen? Det är inte nintendo utan en riktig fight där ena parten bör överväga en ny coach. Khamzats har 25 års erfarenhet av brottning på elitnivå, och här tror folket att det är något man kan förbereda sig på under ett "camp" på låt säga 16 veckor.

Folket tycker inte om Khamzat för han har 1. ryska rötter 2. muslim 3. har svart hår 4. en kombination av 1-3 eller alla 3. Hade han varit helsvensk eller amerikan så hade han hyllats som en superhjälte, det är sanningen. Du kan inte ändra regler bara för att du inte gillar utfallet och vill se Khamzat åka på stryk, då kan du byta kanal och titta på kick boxning eller BJJ VM eller något liknande.

Khamzat gjorde helt rätt från första till sista minut, varför ändra ett vinnande koncept och riskera ett bälte och "money" bara för någon som inte gillar kampsport i alla nyanser ska bli tillfredsställd? Hela världen hade garvat åt honom om han brände möjligheten på att börja växla sparkar och slag, han hade tagit hem bältet för idioti och förstört sitt arv och varumärke.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-08-21 kl. 01:11.
Citera
2025-08-21, 12:36
Medlem
Citat:

Brottning/grappling i all ära men wet blanket brottning med fis slag var bland det tråkigaste jag sett, men i en titel fight är det samtidigt smart att ta säkra före osäkra. Cumshot hänger med sin favorit terrorist idag med så han får smeka bältet lite.
Citera
2025-08-22, 15:33
Medlem
Citat:

Jag vet inte om man kan kallas tråkig efter två decissionkrig med Burns och Usman, avslutat John Philips på Sub, avslutat RhysMcKee på gnp, Meershaert på KO, Aliskerov pre UFC tiden på KO, The Leech på Sub, Kevin Holland på Sub, Whittaker på Sub och samtliga avslut i typ rond 1 plus ett par avslut innan UFC tiden tex Aliskerov och uppercuten ifrån helvetet.

Hur bra du än är så kan du inte avsluta varje match och någon match kommer att anses vara tråkig tom, det tillhör fightgamet och sett till antalet matcher så har Khamzat väldigt mycket avslut ändå och de flesta i rond 1.

Dessutom så är det ingen hittils som har lyckats att avsluta DDP han har bara decissionförluster, det är en extremt seg jäkel och otroligt tuff rent fysiskt.
Citera
2025-08-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är MMA, man kan inte tillfredsställa alla hela tiden, nu blev Khamzat 300 miljoner kr rikare, och erbjuds samma summa för att "brottas" igen. Hur ska du slå någon som ligger på alla fyra och försvarar? Ska du släppa greppet och stampa på bakhuvudet och bli DQuad? Eller bränna tanken bara för att få ner snubben som lägger sig i samma ställning igen? Det är inte nintendo utan en riktig fight där ena parten bör överväga en ny coach. Khamzats har 25 års erfarenhet av brottning på elitnivå, och här tror folket att det är något man kan förbereda sig på under ett "camp" på låt säga 16 veckor.

Folket tycker inte om Khamzat för han har 1. ryska rötter 2. muslim 3. har svart hår 4. en kombination av 1-3 eller alla 3. Hade han varit helsvensk eller amerikan så hade han hyllats som en superhjälte, det är sanningen. Du kan inte ändra regler bara för att du inte gillar utfallet och vill se Khamzat åka på stryk, då kan du byta kanal och titta på kick boxning eller BJJ VM eller något liknande.

Khamzat gjorde helt rätt från första till sista minut, varför ändra ett vinnande koncept och riskera ett bälte och "money" bara för någon som inte gillar kampsport i alla nyanser ska bli tillfredsställd? Hela världen hade garvat åt honom om han brände möjligheten på att börja växla sparkar och slag, han hade tagit hem bältet för idioti och förstört sitt arv och varumärke.
Nej det där var ren dominans ifrån början till slut och enda anledningen till att Dricus överlevde är att det är en sjukt seg och stark jäkel som aldrig har blivit avslutad någonsin utan bara förlorat via decission.

Khamzat är troligtvis den bästa brottaren i UFC. Jag tänkte säga Islam först men kom på att Dustin överlevde alla Islams nedtagningar samt markgrappling fram tills den modifierade ankle picken och subben i rond fem.

Möjligtvis så kan Merab och en oskadad Umar ligga på samma nivå speciellt Merab men annars så finns det ingen.

Khamzat är fostrad i brottning i en rysk delrepublik och har som bästa brottningsmerit kommit trea på det ryska juniormästerskapet (vilket i sig är sjukt svårt även efter Sovjets fall) och lyckats överföra den brottningstilen till MMA och kombinerat med riktigt fin graplling och gnp.

För någon insatt i brottning och grappling så var det ren dominans och sjukt fint minus avslut pga Dricus tuffhet och absolut inte tråkigt.

Khamzat gör i stort sett allt rätt under 25 min, kniper ett UFC bälte och är nu ekonomiskt oberoende.
Citera
2025-08-22, 20:44
Medlem
Brottargalnings avatar
Jag tycker inte heller matchen var särskilt rolig men det folk borde fatta är att det INTE är Khamzats fel.

Den som är den skyldige är DDP som såg helt jävla värdelös ut på marken. Finns vitbälten på klubben som skulle gjort bättre ifrån sig. Khamzat har grym brottning inget snack om saken men DDP hade verkligen ingenting att sätta emot och försökte inte ens.

DDP gjorde helt tvärtemot på marken än vad man ska göra. Han upprepade alla de vanligaste nybörjarmisstagen. T.ex. om man ligger under i side control ska man inte hålla fast motståndaren över sig. Han skulle istället sikta på en underhook som skulle skapa utrymme och ge honom möjlighet att antingen försöka ställa sig upp eller förbättra positionen genom att fånga Khamzat i hans guard.

Ett annat exempel, är man under i turtle måste han kontrollera handlederna och försöka bryta greppet FÖRE han ställer sig upp, annars ställer man sig upp samtidigt som man låter motståndaren ha ett av de bästa greppen. DDP greppade inte ens Khamzats handleder när han ställde sig upp och därför åkte han rakt ner i backen direkt.

Det Khamzat gjorde var inget unikt, tekniker han använde var inga speciella, helt vanliga grundtekniker som alla bör känna till och veta hur man kan hantera dom. Det betyder inte att det skulle vara lätt att besegra Khamzat på marken men matchen hade sett betydligt annorlunda ut och betydligt roligare att kolla på. Khamzat hade knappast klara av att göra samma sak mot RDR och Borralho.
Citera
2025-08-22, 21:54
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

Skiter i att han är muslim. Att majoriteten av dessa smygbögar som kramar motståndaren tills klockan ringer "råkar" vara muslimer lämnar jag därhän - bedöm själva...

Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Brottning/grappling i all ära men wet blanket brottning med fis slag var bland det tråkigaste jag sett, men i en titel fight är det samtidigt smart att ta säkra före osäkra. Cumshot hänger med sin favorit terrorist idag med så han får smeka bältet lite.

Håller med. Han gjorde det smartaste utifrån hans perspektiv. Han gjorde varken moozlimer eller grappling-fans någon större tjänst med det uppträdandet dock...

Hoppas han blir KTFO nästa fight. Gillar INTE Cumshot.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag vet inte om man kan kallas tråkig efter två decissionkrig med Burns och Usman, avslutat John Philips på Sub, avslutat RhysMcKee på gnp, Meershaert på KO, Aliskerov pre UFC tiden på KO, The Leech på Sub, Kevin Holland på Sub, Whittaker på Sub och samtliga avslut i typ rond 1 plus ett par avslut innan UFC tiden tex Aliskerov och uppercuten ifrån helvetet.

Hur bra du än är så kan du inte avsluta varje match och någon match kommer att anses vara tråkig tom, det tillhör fightgamet och sett till antalet matcher så har Khamzat väldigt mycket avslut ändå och de flesta i rond 1.

Dessutom så är det ingen hittils som har lyckats att avsluta DDP han har bara decissionförluster, det är en extremt seg jäkel och otroligt tuff rent fysiskt.

Usman vann, imo. Burns vs. Cumshot var en bra fight, men visade samtidigt hur mkt någon med bra BJJ hotar Cumshot. Inte som Islam M som "ignorerar" BJJ och vill bevisa att hans brottning är överlägsen.

Nä, jag gillar bara INTE Cumshot. Usch vilken jobbig kille!
Citera
2025-08-22, 22:12
Medlem
drinksareonmes avatar
Prelims klockan 9 imorgon 😁
Citera
2025-09-05, 10:21
Medlem
Memnoks avatar
Andreas "Bane" Gustavsson har en match på prelimkortet i Paris imorgon mot Rinat Fakhretdinov. Kan inte så mycket om motståndaren men kommer ihåg honom mot Niklas Dalby, har inte för mig att han tokimponerade.

Det blir brottare mot brottare men Gustavsson är mer grekisk-romersk och kommer nog vilja hålla det i clinchen medans Fakheretdinov är klassisk rysk freestyle/sambo. Vågar man hoppas att det avgörs med ett stående krig med vilda svingar som ett offer till just bleed-gudarna?

Vad tror ni?
Citera
2025-09-05, 14:20
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Andreas "Bane" Gustavsson har en match på prelimkortet i Paris imorgon mot Rinat Fakhretdinov. Kan inte så mycket om motståndaren men kommer ihåg honom mot Niklas Dalby, har inte för mig att han tokimponerade.

Det blir brottare mot brottare men Gustavsson är mer grekisk-romersk och kommer nog vilja hålla det i clinchen medans Fakheretdinov är klassisk rysk freestyle/sambo. Vågar man hoppas att det avgörs med ett stående krig med vilda svingar som ett offer till just bleed-gudarna?

Vad tror ni?

Jag tror Bane kommer torska. Han brukar alltid sätta hög press och jaga clinchen och varenda gång han tidigare mött en fristilsbrottare eller grappler som föredrar att dyka på benen så har Bane åkt i backen relativt enkelt.

Nu har jag inte sett jättemycket av Rinat, bara typ 3 matcher men han är också den fightern som använder sig främst av buren och clinchen för att ta ner motståndaren av vad jag har sett och det hade väl gynnat Bane lite mer stilmässigt.

Tror dock att Rinat kommer ta det genom att vara mer allround. Tror inte det kommer bli mycket vilt svingande men lär utspelas sig mycket mot väggen där slag växlar med nedtagningar.
Citera
2025-09-05, 14:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Jag tror Bane kommer torska. Han brukar alltid sätta hög press och jaga clinchen och varenda gång han tidigare mött en fristilsbrottare eller grappler som föredrar att dyka på benen så har Bane åkt i backen relativt enkelt.

Nu har jag inte sett jättemycket av Rinat, bara typ 3 matcher men han är också den fightern som använder sig främst av buren och clinchen för att ta ner motståndaren av vad jag har sett och det hade väl gynnat Bane lite mer stilmässigt.

Tror dock att Rinat kommer ta det genom att vara mer allround. Tror inte det kommer bli mycket vilt svingande men lär utspelas sig mycket mot väggen där slag växlar med nedtagningar.
Jag tror också att det kommer att bli mycket bökande mot buren från båda fighters. Bane har mer aggressiv stående och om någon avslutar matchen så är det han, annars tror jag på dirty boxing i tre ronder med oklar vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in