2024-08-29, 20:55
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du inte är ung i dag så är det förmodligen så att det inte blev några anmälningar för att det inte var kriminaliserat då.
Lagarna har förändrats - och lagarna har i högre grad börjat tillgodose att kvinnans kropp är kvinnans och enbart hon äger rätten till den.
Så var det inte förr.
Det du säger är helt korrekt, och det är nästan skrattretande hur vissa resonerar i den här tråden och gapar om att allt beror på feminism!

Vi minns vilket liv det blev för 5 år sen när lagen om ovarsam våldtäkt infördes.
Då hette det ifrån vissa:
- Men va fan nu rå! Jag har alltid satt på brudar som aspackade somnat i min soffa fullt påklädda.
Va trodde dom när dom tacka ja till en fika!
- Okej då, de blev några glas och lite snacks ist, men man kan ju knulla en brud som somnat om man é kåt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Du behöver inte tycka synd om mig eller min dotter. Jag kommer nämligen uppfostra henne utan feminism och hon kommer klara livet så mycket bättre än er offerkoftor

Hur planerar du att uppfostra din dotter när det kommer till oönskat tafsande? Att bara tacka och ta emot, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Inte än. Det har nyligen väckts åtal.
Varför läste jag att hon fick 12,000kr i skadestånd då?
Citera
2024-08-29, 20:56
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Nej, vi vet egentligen inte mer än att han har blivit dömd för sexuellt ofredande för att ha hållit om och smekt en tjejs rumpa (vilket jag gissar på att majoriteten av killar/män har gjort), men du antar ju en massa saker. Då kan vi väl anta att det enda beviset var ord mot ord?

Vad har killen då för chans, om vi utgår från att han var oskyldig? Är det omöjligt att det trots detta leder till fällande dom som du anser vara avgörande för ifall han är skyldig eller oskyldig?

Han är inte dömd än.

Du har inget underlag för det antagandet. Att åklagaren väckt åtal indikerar att det finns bevisning som kan förväntas leda till en fällande dom, eftersom det annars inte är tillåtet för åklagare att väcka åtal.

Vad menar du med oskyldig? Du behöver hitta på ett scenario för att man ska kunna bedöma hur din fantasi om förloppet skulle kunna falla ut i domstol.
Citera
2024-08-29, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man måste fråga innan man smeker någon. Varje gång. Gäller även ens fru. Annars saknas det samtycke och det är våldtäkt eller ofredande. En av flera sinnesjuka förändringar som genomförts i landet utan någon reaktion från den lobotomerade befolkningen.
Så du tycker det är sinnessjukt att din fru skall ge samtycke?
Jag tycker det är sinnessjukt att man vill tvinga sig på någon som inte samtycker.
Citera
2024-08-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Hur planerar du att uppfostra din dotter när det kommer till oönskat tafsande? Att bara tacka och ta emot, eller?
Tydlig kommunikation och kampsport. Inget psykologiskt spel med killar och män, utan det ska vara kristallklart vad hon vill och inte vill.

Vad mer kan man göra? Jag kan ju inte följa med på hennes fester direkt.
Citera
2024-08-29, 20:58
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Det tror jag inte att du har gjort.
Citera
2024-08-29, 20:59
Avslutad
Citat:

I trådstarten står,
Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.
Citera
2024-08-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Han är inte dömd än.

Du har inget underlag för det antagandet. Att åklagaren väckt åtal indikerar att det finns bevisning som kan förväntas leda till en fällande dom, eftersom det annars inte är tillåtet för åklagare att väcka åtal.

Vad menar du med oskyldig? Du behöver hitta på ett scenario för att man ska kunna bedöma hur din fantasi om förloppet skulle kunna falla ut i domstol.
Och vad kan denna bevisföring handla om? Kan vi spekulera om varför det leder till åtal, så kan vi spekulera om vad för bevis det kan tänkas finnas.

Ord mot ord, ögonvittne (som kan vara partisk) eller video är väl det enda jag kan komma på. Vad tror du?
Citera
2024-08-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du tycker det är sinnessjukt att din fru skall ge samtycke?
Jag tycker det är sinnessjukt att man vill tvinga sig på någon som inte samtycker.
Kan man bli mer lättkränkt än dig?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Det du säger är helt korrekt, och det är nästan skrattretande hur vissa resonerar i den här tråden och gapar om att allt beror på feminism!

Vi minns vilket liv det blev för 5 år sen när lagen om ovarsam våldtäkt infördes.
Då hette det ifrån vissa:
- Men va fan nu rå! Jag har alltid satt på brudar som aspackade somnat i min soffa fullt påklädda.
Va trodde dom när dom tacka ja till en fika!
- Okej då, de blev några glas och lite snacks ist, men man kan ju knulla en brud som somnat om man é kåt!
Precis - jag är också uppväxt där kvinnan kunde få stryk och våldtas och vet hur det lät när lagstiftningen hann i kapp... "Sjukt, skall staten styra i äktenskapen nu" ...
Nej, den skulle däremot ge halva befolkningen rätten till sina egna liv, kroppar och hälsa - och den syftade till att förändra hur män och kvinnor såg på sina rättigheter.
Numer är det inte ett "familjeproblem och kvinnans sak" när misshandel förekommer - de flesta i omgivningen tycker det är förkastligt. Han gör fel och hon bör få hjälp.

Lagstiftning inte bara skyddar utan kan också förändra tankemönster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
I trådstarten står,
Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.
Ja, se på fan. Jag är för trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in