2024-08-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det vet vi inte.

Det förekommer. Mer vanligt är nog felaktigt dömda. En ökänd JK skrev en gång en rapport om det.
Så vi kan anta att det enda beviset var ord mot ord och vi kan vara överens om att kvinnans ord i rätten alltid väger tyngre än mannens när det gäller brott som detta?

Hur positivt ser detta ut för killens del då? Har han ens en chans om han är oskyldig?
Citera
2024-08-29, 20:47
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Så vi kan anta att det enda beviset var ord mot ord och vi kan vara överens om att kvinnans ord i rätten alltid väger tyngre än mannens när det gäller brott som detta?

Hur positivt ser detta ut för killens del då? Har han ens en chans?

Nej, vi vet ingenting om det, vilket jag påpekade för dig.

Däremot har åklagaren tagit det till åtal, vilket indikerar att det finns bevisning som kan förväntas leda till fällande dom.
Citera
2024-08-29, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Okej!

Klarar man inte att sätta gränser själv vid det minsta lilla som kan uppstå, då är det kanske bra att polisen avsätter både tid och resurser på det.
För inte ska man behöva lösa något själv?
Återigen så förringar du offren.

Citat:
Synd bara att det inte gäller riktiga övergrepp och våldtäkter.

Citat:
Men det är ju dumt att prioritera mer komplicerade fall när det finns lättare.
Med din retorik skall man bara utreda vissa svåra mord -- för det finns alltid mer komplicerade fall än det som anmäls.

Din retorik ger förövarna fritt fram och lägger ansvaret på offren - oavsett om du själv kan se det eller inte.
Citera
2024-08-29, 20:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Däremot har åklagaren tagit det till åtal, vilket indikerar att det finns bevisning som kan förväntas leda till fällande dom.
Och som ledde till fällande dom.
Citera
2024-08-29, 20:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det vet vi inte.

Det förekommer. Mer vanligt är nog felaktigt dömda. En ökänd JK skrev en gång en rapport om det.
Mer vanligt än falska anmälningar är felaktiga anmälningar -- inte domar.

Det innebär inte att vare sig falska anmälningar eller felaktiga anmälningar är "vanligt".

Undersökningen gjordes inte av Lambertz - men resultaten förvrängdes och användes av honom för bedriva sin kampanj för att fria våldtäktsmän.
Citera
2024-08-29, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Med din retorik skall man bara utreda vissa svåra mord -- för det finns alltid mer komplicerade fall än det som anmäls.

Din retorik ger förövarna fritt fram och lägger ansvaret på offren - oavsett om du själv kan se det eller inte.

-Du kan inte se det som sarkasm eller ?
Citera
2024-08-29, 20:53
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och som ledde till fällande dom.

Inte än. Det har nyligen väckts åtal.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Man måste fråga innan man smeker någon. Varje gång. Gäller även ens fru. Annars saknas det samtycke och det är våldtäkt eller ofredande. En av flera sinnesjuka förändringar som genomförts i landet utan någon reaktion från den lobotomerade befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Fyfan, jag smekte en kvinna på stjärten igår på krogen, vilken jävla kriminell jävel jag är!

Men det kanske är ok om man är snygg, så som jag är? För hon gav mig sitt nummer i slutändan.

Som någon skrev innan, detta är för att splittra folket.
Det ligger mycket i det, och att splittra könen! Snart är en blick tillräckligt för att bli åtalad. Sverige är extrema med allt.
Citera
2024-08-29, 20:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
-Du kan inte se det som sarkasm eller ?
Nej, eftersom det inte är det som det är frågan om.
Citera
2024-08-29, 20:54
Medlem
Citat:

Nej, vi vet egentligen inte mer än att han har blivit dömd för sexuellt ofredande för att ha hållit om och smekt en tjejs rumpa (vilket jag gissar på att majoriteten av killar/män har gjort), men du antar ju en massa saker. Då kan vi väl anta att det enda beviset var ord mot ord?

Vad har killen då för chans, om vi utgår från att han var oskyldig? Är det omöjligt att det trots detta leder till fällande dom som du anser vara avgörande för ifall han är skyldig eller oskyldig?
Citera
2024-08-29, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte än. Det har nyligen väckts åtal.
Ok, tack - missade det eftersom det pratades om skadestånd, så jag trodde det var avgjort.
Igen - tack för rättelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in