2024-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är tydligen den ordningen som främst män efterfrågar. Ordningen går igen i:

1) "Jag har inget emot om kvinnor tafsar på mig, tvärtom ser jag det som smickrande, det är ju rent av en invit till att ligga".
Problematik: Kvinnor ofredar män sexuellt i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför. Kan det vara så att kvinnor inte tafsar eftersom de själva inte gillar att bli tafsade på?

2) "Jag skickar dickpicks eftersom jag hade älskat att kvinnor skickade fittbilder till mig".
Problematik: Kvinnor skickar underlivsbilder till män i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför? Kan det vara så att kvinnor inte skickar könsbilder eftersom de inte gillar att få dem?

Tack.

Jag tror klasskillnader kan utgöra en generell förklaring till det grottlika tölpbeteende som manifesteras i tråden.

Utmärkt inlägg från början till slut.

Utan sexuella övergrepp föds alltså inga barn.
Ni feminister gillar att misstolka det man skriver märker jag.
Citera
2024-08-29, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Han ska få ”tafsa” om han har fått gå så långt att han kan hålla om henne utan att hon säger ifrån med ord eller kroppen.
Nej, definitivt inte.
Det var troligen inte det som hände i detta fall heller - eftersom han upprepade gånger tar om hennes midja och tafsar.

Citat:
Säger hon då nej, så får han sluta. Ingen orkar med era lekar som går ut på att man ska fråga om allt först eller på något sätt läsa kvinnors tankar. Det är som att gå på ett minfält och det är också anledningen till att unga inte dejtar eller har sex längre. Allt tack vare människor som du.
Nej, har han inte fått samtycke så skall han låta bli att tafsa - det är ingen rättighet att göra det och sen få nej. Det är en rättighet att få ha sin kropp ifred.

Citat:
Så fungerar den riktiga världen som ni håller på att förstöra med era sjuka idéer.
Nej, så fungerar det med människor som inte vet var gränserna går och som saknar respekt för den andra.

Citat:
Jag är en sån där normal människa som har spontant sex då och då och inte behöver fråga min partner ”om jag får lov att stoppa in den”. Det brukar börja med lätt beröring, precis som i fallet vi diskuterar. Om hon säger nej, så slutar jag. Om hon knuffar ifrån mig lätt, så förstår jag att hon inte vill.
Om du har spontan sex mot hennes vilja så är det våldtäkt - om du har hennes samtycke så är det helt okej att vara "spontan" - annars inte.

Citat:
Magiskt det där med kommunikation, eller hur? Man kan kommunicera med kroppen också!
Ja, man kan kommunicera med kroppen också - alltså finns det ingen ursäkt för den som trampar på och börjar tafsa innan det finns ett samtycke.
Citera
2024-08-29, 18:00
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Bra exempel på varför din, tyvärr vanliga, strategi är åt helvete. Kvinnan du tafsar på kan mycket väl tycka att det du gör är att gå för långt men hon låter det bero så där lite lagom obekväm. Jag skulle hävda att det uppmålade scenariot är mycket vanligt, dvs mannen passerar gränserna och kvinnan låter det gå för långt trots att hon redan från början kände att en gräns passerats. Bara för att hon inte FÖRSTÅR att hon behöver göra en tydlig markering gentemot dig så tolkar du det som att hon tycker det är ok att gå längre - vilket du och många andra män gör - stoppet kommer när det gått alldeles för långt.
Men hur skall ni ha det då, å ena stunden så talar kvinnan om för oss svenska män att vi är för mesiga och inte vågar ta för oss. Det vill visst kvinnor att man skall göra. Det är just därför som de väljer farliga killar som inte tar någon skit (gärna araber och negrer), utan tar det dom vill ha. - Det eggar tydligen kvinnor enligt flera kvinnliga skribenter. - Sedan så kommer ni kvinnor i den här tråden och menar att vi är för framfusiga och sturska. Tror vi är casanovor med mera. Hur skall ni ha det, och hur skall vi män med sådan lätthet kunna läsa in hur kvinnor vill ha det när ni är så tvetydiga
Citera
2024-08-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Om avsaknad av våldtäkt och sexuella övergrepp är ett tråkigt sexliv så får det väl vara tråkigt då.
Är det våldtäkt att ha spontant sex med någon man är i förhållande med nu? Jisses, ni är inte kloka. Inte undra på varför de unga killarna vägrar röra dagens tjejer

Dessutom, hur ska mannen ha vetat om hon ville bli smekt eller ej om hon aldrig sa eller på något sätt visade att hon inte uppskattade det?
Citera
2024-08-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar alltså de som utsatts skall bara ta det - för att förövarna är socialt handikappade.

Du försvarar förövarna och du framhåller någon form av rätt att tafsa (och rätt att ta för sig sexuellt mot den andras vilja) i ditt resonemang - du kanske inte ser det själv, men det gör du.

Nej, det är inte offrens sak att styra upp mäns (eller kvinnors) beteende. Ofredar man någon sexuellt så för man köpa att man blir anmäld och i bästa fall fälld för det brott man begår.

Jag påstår att det fungerar alldeles utmärkt att säga ifrån (på det sätt som man nu vill göra det på).
Vid det fall det inte fungerar får man väl tillämpa andra åtgärder.
Men att i första andetaget springa till polisen är (enligt mig) överdrivet.

Och NEJ, jag har ingenstans påstått att någon har rätt att tafsa, varken direkt eller indirekt.

Jag har sagt, att det inte bör bli en polissak av ett tafs på röven, utan kan skötas genom att säga ifrån (på det sättet man väljer att göra det på).
Inte ’att man bara ska ta det’.

Vid det fall det inte fungerar är det isf en annan sak.

Jag undanber att bli tillskriven något jag varken har skrivit eller menar.
Citera
2024-08-29, 18:03
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, man kan kommunicera med kroppen också - alltså finns det ingen ursäkt för den som trampar på och börjar tafsa innan det finns ett samtycke.

Frågan är om ett lätt smek ned på stjärten som möts med ett liknande tillbaka är ett kommunicerat tyst samtycke eller ej. I min värld så är det så.
Citera
2024-08-29, 18:05
Avslutad
Citat:
Är det våldtäkt att ha spontant sex med någon man är i förhållande med nu? Jisses, ni är inte kloka. Inte undra på varför de unga killarna vägrar röra dagens tjejer

Dessutom, hur ska mannen ha vetat om hon ville bli smekt eller ej om hon aldrig sa eller på något sätt visade att hon inte uppskattade det?

Förhållanden ja. Har ni den dealen från början så är det ju givetvis en annan sak. Men vi snackar om krogmiljö med folk man inte känner eller bara känt en kort tid.

Precis här är problemet- han visste inte alltså skulle han gett fan i det. Och det är intressant att du belägger ansvaret på henne för han inte kan behärska sig.
Citera
2024-08-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Kanske är det bara som så att du är en liten ung och dum feminazi som tror sig veta allt. Är det som så lilla gumman?

Gubbeliten får förstå att jag tyvärr inte är ett fruntimmer. Jag är en karl som vet att bete mig bland människor. Och under mina år har jag aldrig behövt våldgästa kvinnors integritet för att få till vare sig ligg, eller relationer. Och jag tycker lite synd om dina offer.

Citat:
Hoppsan. Här misstolkar vi helt vilt! Du råkar inte vara en ful feminist som ingen vill ta i med tång?

Nja en summering av skrämmande idéer som uttrycks här i tråden. Ful vet jag inte, min mamma tycker inte det, jag har frågat. Min sambo brukar kunna ha åsikter emellanåt dock.
Feminist är jag inte heller. Jag tycker inte riktigt feminism och att inte sexuellt ofreda människor har så mycket med varandra att göra.
Men, det är ju tyvärr så att många karlar lever under förtryck av sin reptilhjärna, en förklaring till oönskade sociala beteenden även om det inte ursäktar dem.
Citera
2024-08-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Men hur skall ni ha det då, å ena stunden så talar kvinnan om för oss svenska män att vi är för mesiga och inte vågar ta för oss. Det vill visst kvinnor att man skall göra. Det är just därför som de väljer farliga killar som inte tar någon skit (gärna araber och negrer), utan tar det dom vill ha. - Det eggar tydligen kvinnor enligt flera kvinnliga skribenter. - Sedan så kommer ni kvinnor i den här tråden och menar att vi är för framfusiga och sturska. Tror vi är casanovor med mera. Hur skall ni ha det, och hur skall vi män med sådan lätthet kunna läsa in hur kvinnor vill ha det när ni är så tvetydiga

Har gubbe-lilla blivit utredd för sina sociala svårigheter?
Citera
2024-08-29, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Gubbeliten får förstå att jag tyvärr inte är ett fruntimmer. Jag är en karl som vet att bete mig bland människor. Och under mina år har jag aldrig behövt våldgästa kvinnors integritet för att få till vare sig ligg, eller relationer. Och jag tycker lite synd om dina offer.

Nja en summering av skrämmande idéer som uttrycks här i tråden. Ful vet jag inte, min mamma tycker inte det, jag har frågat. Min sambo brukar kunna ha åsikter emellanåt dock.
Feminist är jag inte heller. Jag tycker inte riktigt feminism och att inte sexuellt ofreda människor har så mycket med varandra att göra.
Men, det är ju tyvärr så att många karlar lever under förtryck av sin reptilhjärna, en förklaring till oönskade sociala beteenden även om det inte ursäktar dem.

Håller med, vanligt jävla sunt förnuft kallar jag det för.
Citera
2024-08-29, 18:10
Medlem
Citat:

Det beror ju helt på vilka överenskommelser man har med sin partner? Är det uttryck okej, så kör på.

Genom att ge fan i att kladda förrän han vetat om hon vill. Det är lite det samtyckeslagen går ut på. Finns inget samtycke så har dina fingrar inget där att göra. Hur kan det vara så svårt att förstå?
Citera
2024-08-29, 18:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag påstår att det fungerar alldeles utmärkt att säga ifrån (på det sätt som man nu vill göra det på).
Vid det fall det inte fungerar får man väl tillämpa andra åtgärder.
Men att i första andetaget springa till polisen är (enligt mig) överdrivet.
Du kan bara avgöra det för din egen del.
Känner sig någon utsatt så skall denne givetvis anmäla. Det är brott.

Citat:
Och NEJ, jag har ingenstans påstått att någon har rätt att tafsa, varken direkt eller indirekt.
Jo, i ditt resonemang är det precis vad du säger - både tidigare och i det du skriver här ovanför.

Citat:
Jag har sagt, att det inte bör bli en polissak av ett tafs på röven, utan kan skötas genom att säga ifrån (på det sättet man väljer att göra det på).
Inte ’att man bara ska ta det’.
Återigen - du kan säga hur andra skall agera eller veta vad de känt och upplever.

Citat:
Vid det fall det inte fungerar är det isf en annan sak.
Vem skall avgöra det då menar du?

Skall vi haft fritt tafsande tills offret värjer sig - och sen kanske kanske man kan anmäla om inte åtta tillsägelser till räcker?
Gränsen går när brottet begås - första tafsningen. Ett offer skall inte behöva utsättas upprepat för att det skall bli legitimt att anmäla.

Det är förövarna som skall lära sig att låta bli att tafsa.

Citat:
Jag undanber att bli tillskriven något jag varken har skrivit eller menar.
Problemet där är ju att du skriver en sak sen påstår att du menar något annat - bara för att hela tiden upprepa det du skrev tidigare.
Och det du skriver - ditt resonemang- säger att det är offret ansvar först tåla att bli utsatt och sedan att styra upp förövarnas beteende

Det ansvaret skall inte finnas. Förövarna begår brott och bör lära sig att det kan bli konsekvenser som de får axla -- tyvärr sker det alltför sällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in