2024-08-29, 15:35
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Lugna ner dig själv tomte
Du äger inte diskussionen och vem är du att säga åt mig att lugna ner mig. Jag är coollugn men tycker det är roligt att hugga idiotåsikter i bitar, för oftas är personer som du oförmögna att utveckla sina åsikter.
Hade du från början inte blivit så kränkt över att en annan person reagerar annorlunda än dig hade du enkelt levt vidare.
Snowflake...oj du kan ett modernt inneord.
Du hade aldrig lipat osv
(Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv.)
Bra för dig att du inte bryr dig om någon tar på dig, men det handlar väl inte om dig eller?
Dina åsikter är patetiska och visar bara på att du är känslomässigt tondöv.
Hahahaha Snowflake, man måste bara älska sådan här totalt förvirrade svar
Citera
2024-08-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Du är helt enkelt okunnig. Förr i tiden var det t.ex. vanligt att brevväxla och där uppvisa sin poetiska förmåga och inhämta respons på sina idéer.

Om du inte frågar eller avancerar försiktigt och inkännande vet du inte om det går utmärkt eller ej. Det kan mycket väl handla om att den andra personen står ut för att slippa tjafs, en situation du uppenbarligen skulle bedöma helt felaktigt.
Nu pratar vi om en smekning av en rumpa på en fest. Vi pratar om en händelse som sker mellan två olika kön där någon av dom är attraherade av den andre och de redan tagit kontakt med varandra.

Du föreslår att de ska smsa varandra om tillåtelse för beröring? Sådant sker utan konversation EFTER att man skapat rapport och redan haft en konversation. Du frågar säkert din gifta man om du får tillåtelse att gå ned och suga hans kuk, din sjuka jävel.
Citera
2024-08-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är rätt övertygad om att det i den absoluta majoriteten av fall sker en anmälan EFTER att brottet avbrutits/upphört .

Återigen - du behöver inte anmäla, men när du hävdar att den som väljer anmälan är en skör och vek människa så försvarar du förövarna.
När du hävdar att förövaren inte skall behöva få obehag eller axla konsekvenserna av sitt brott så försvarar du förövaren.

Det behöver du ju inte göra heller - men ditt totala sågande och förakt för kvinnor som väljer att anmäla innebär fortfarande att du tar ställning för förövarna.

Men du kan inte avgöra hur en annan människa uppfattar det, vad denna varit med om eller inte - och hur ett sådant angrepp ... för det är ett angrepp .. kan skada den utsattes självkänsla och tillit för andra.

Vill du inte anmäla - avstå - men så länge du tar ställning mot andras rätt att anmäla så argumenterar du för förvarnas rätt att tafsa.

Jag köper inte det.

Fortsätter det såhär så kommer en blick, eller att man inte håller armlängds avstånd också vara ett brott.

För de finns ju dem som inte fixar det och blir traumatiserade?

En klapp på röven är ingenting mot som egentligen händer och verkligen sätter spår.
Vilket i sin tur kräver resurser.

Jag föredrar att man lägger fokus där och att kvinnor får nåt stöd i att lära sig att säga ifrån och skydda sin kropp.

Det har fungerat förut, så varför inte idag?
Citera
2024-08-29, 15:51
Medlem
Citat:
Han hade inte fått tillstånd att smeka henne på baken - det borde väl ändå domen berätta för dig.
Så dom hade alltså börjat med en konversation som du fick det att framstå som att de inte hade gjort. Du fick det att framstå som att mannen från ingenstans närmade sig och smekte henne på röven.

Varför sa hon inte ifrån på direkten? Hur ska mannen veta om hon ville eller inte?

Är du också en sån där sjuk jävel som ber om tillåtelse för sex med din man/fru?

Inte undra på att det går dåligt för dejtandet hos de unga. De måste snart skriva brev med ”Ja/nej, kryssa här” där de frågar om de får starta en konversation, för att slippa bli dömda för våldtäkt.
Citera
2024-08-29, 15:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Ja, givetvis frågar man.

"Får jag lägga armen om dig?"

"Känns det här bra?"

"Är du okej med att jag kommer närmre?"

Det är inte speciellt svårt.

Jag tror att skälet till att det här provocerar dig är att du förväxlat sex med dominans och det du associerar med upphetsning är ett barnsligt gränstestande och spänningen i att agera mot någon utan att veta om du kommer att komma undan med det.

Herregud - och så finns det folk som undrar varför det föds så mycket färre barn, i dagens samhälle. Haha, "Är du okej med att jag kommer närmre?", En klassiker! Skulle vara kul att se dig på ett dansställe eller krogen, eller varför inte en trång buss eller T-banevagn. Kör du med samma stil där?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-08-29 kl. 16:03.
Citera
2024-08-29, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Fortsätter det såhär så kommer en blick, eller att man inte håller armlängds avstånd också vara ett brott.
Om det är priset för att kvinnors kroppar skall vara fredade - så får det bli så
Att anse att tafsande är okej för att killar har behov av att tafsa är ingen okej ursäkt för att kräva att kvinnor skall tåla det.

Citat:
För de finns ju dem som inte fixar det och blir traumatiserade?
Ja, det gör det absolut.

Citat:
En klapp på röven är ingenting mot som egentligen händer och verkligen sätter spår.
Vilket i sin tur kräver resurser.
Inte för dig kanske - för du tycker ju det är ganska okej.
För de som inte gör det så kan det visst innebära skadad självkänsla och skadad tillit för andra.

Citat:
Jag föredrar att man lägger fokus där och att kvinnor får nåt stöd i att lära sig att säga ifrån och skydda sin kropp.
Du föredrar att kvinnor tar ansvar för mäns beteende - vi är många som inte anser att det är en fungerande ordning. Och nu har vi lagstiftning som backar upp oss som anser att män måste kunna ta ansvar för sig själva.

Citat:
Det har fungerat förut, så varför inte idag?
Nej, på vilket sätt har det fungerat förut?
Att kvinnors kroppar inte var skyddade - anser du det vara ett fungerande koncept?

Förr fick de våldta sina fruar också - det var inte olagligt. Och det fungerade givetvis jättebra för männen .. det kanske vi borde återinföra så inga sura fruar kan göra livet surt för stackars våldtäktsmän.

Förr kunde man spöa skiten ur sin kvinna också. Det föll inte under allmänt åtal så det var bara att slå .. och anmälde hon kunde man slå tills hon tog tillbaka anmälan.
Det fungerade ju utmärkt för männen - så vi kanske skall återinföra det också.

För att kräva att män respekterar att kvinnors kroppar inte är allmän gods och enbart finns deras nöje och behag ... Det kan man ju inte. Då måste ju män ta ansvar för det de gör -- usch.
Citera
2024-08-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud - och så finns det folk som undrar varför det föds så mycket mindre barn, i dagens samhälle. Haha, "Är du okej med att jag kommer närmre?", En klassiker! Skulle vara kul att se dig på ett dansställe eller krogen, eller varför inte en trång buss eller T-banevagn. Kör du med samma stil där?
Exakt så. Haha! Det är helt bisarrt. Jag tror nästan att dessa personer är med i någon psy-op där målet är att få folk att sluta skaffa barn helt och hållet.
Citera
2024-08-29, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Så dom hade alltså börjat med en konversation som du fick det att framstå som att de inte hade gjort. Du fick det att framstå som att mannen från ingenstans närmade sig och smekte henne på röven.

Varför sa hon inte ifrån på direkten? Hur ska mannen veta om hon ville eller inte?

Är du också en sån där sjuk jävel som ber om tillåtelse för sex med din man/fru?

Inte undra på att det går dåligt för dejtandet hos de unga. De måste snart skriva brev med ”Ja/nej, kryssa här” där de frågar om de får starta en konversation, för att slippa bli dömda för våldtäkt.

Så du frågar inte din partner om den vill ha sex utan du kör bara på?
Visst har man varit tillsammans länge och har en fungerande kommunikation så brukar man oftast se på sin partner om det är läge för göka eller ej.
Men annars brukar normen vara att man frågar den andre om dom vill.
Citera
2024-08-29, 16:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo

Det framgår inte att de hade någon konversation - nej.
Det enda som framgår är att han upprepade gånger tagit runt henne midja och på hennes rumpa.

Det spelar inte heller någon roll -- att du pratar med en kvinna ger dig inte rätt att tafsa.

Nej, du tänker fel. Han skall veta att hon vill - han skall inte få tafsa först och sedan korrigera sitt beteende. Vet han inte att hon är mottaglig så är det bara att avstå.

Självklart skall man ha samtycke även inom ett äktenskap. Är du en sån där sjuk jävel som våldtar din fru?
Citera
2024-08-29, 16:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud - och så finns det folk som undrar varför det föds så mycket mindre barn, i dagens samhälle. Haha, "Är du okej med att jag kommer närmre?", En klassiker! Skulle vara kul att se dig på ett dansställe eller krogen, eller varför inte en trång buss eller T-banevagn. Kör du med samma stil där?
Få barn görs nog när mannen förgriper sig på kvinnan. De flesta har nog inhämtat samtycke i någon form faktiskt.
Citera
2024-08-29, 16:12
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Få barn görs nog när mannen förgriper sig på kvinnan. De flesta har nog inhämtat samtycke i någon form faktiskt.

Gör dig inte dummare än vad du är! Tror faktiskt inte det blir några barn av att smeka någon, med eller utan samtycke... Jag menade såklart att om man är så tafatt som denne soyaboy, när man närmar sig en möjlig sexpartner, så är det verkligen inte konstigt att det föds färre barn i Sverige...

Hahahahahahahahahahha - kan inte sluta skratta - "Är du okej med att jag kommer närmre?". Hahahahaahahahahahahahahah!!! Vilken kvinna blir inte våt i trosan av en slik invitation och spörsmål.
Citera
2024-08-29, 16:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du skämtar inte förstår jag.
Du är givetvis ok med att jag svarar upp på ditt tafsande med att slå av ditt näsben med boken jag håller i handen, istället för att gå iväg.

Det borde vara självklart för alla, men tydligen inte.
Lilla hjärtat, jag skulle inte drömma om att tafsa på någon. Om du tryckte upp ditt feta arsel mot mitt skrev skulle jag nog smeksamt flytta på din ladugårdsvägg. Det är inte sexuellt ofredande, det är självbevarelsedrift. Vilket sannolikt var det som hände i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in