Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Det är väl obehagligt att bli avvisad?
Det finns dessutom flera sätt att avvisa på, utan polisens inblandning.
Jag är rätt övertygad om att det i den absoluta majoriteten av fall sker en anmälan EFTER att brottet avbrutits/upphört .
Återigen - du behöver inte anmäla, men när du hävdar att den som väljer anmälan är en skör och vek människa så försvarar du förövarna.
När du hävdar att förövaren inte skall behöva få obehag eller axla konsekvenserna av sitt brott så försvarar du förövaren.
Citat:
Jag försvarar definitivt inte tafsare, men jag skulle inte gå till någon polis för att någon har tafsat mig på röven. Jag likställer inte heller det där med regelrätta övergrepp och fullbordade våldtäkter, vilket görs i tråden.
Det behöver du ju inte göra heller - men ditt totala sågande och förakt för kvinnor som väljer att anmäla innebär fortfarande att du tar ställning för förövarna.
Citat:
Jag kan inte se polisens inblandning i det, om det inte ligger mer därtill, än en smekning på röven.
Om personen som sysslar med det där inte ger sig, så är det väl frågan om nåt annat än det jag vill säga.
Men du kan inte avgöra hur en annan människa uppfattar det, vad denna varit med om eller inte - och hur ett sådant angrepp ... för det är ett angrepp .. kan skada den utsattes självkänsla och tillit för andra.
Vill du inte anmäla - avstå - men så länge du tar ställning mot andras rätt att anmäla så argumenterar du
för förvarnas rätt att tafsa.
Jag köper inte det.