2024-08-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du inser att man kan närma sig först, etablera kontakt och när man vet att det är okej smeka tjejen på rumpan.
Eller är det helt okänt för dig att man inleda kontakt utan att börja med att sexuellt ofreda tjejen?
Har denna man inte närmat sig och etablerat kontakt först?

Teleporterades han till hennes plats och helt plötsligt stod han där med henne omfamnad?
Citera
2024-08-29, 15:24
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Jag kan självklart använda min mun för att framkalla ord och därmed starta en konversation. Men nu handlar det om smekning av en rumpa, därför diskuterar jag just det.

Du tycker alltså att man ska fråga en kvinna om lov innan man smeker henne. Ingen kvinna tycker det är attraktivt.

Du är en feminist eller bög. Har jag rätt?

Ja, givetvis frågar man.

"Får jag lägga armen om dig?"

"Känns det här bra?"

"Är du okej med att jag kommer närmre?"

Det är inte speciellt svårt.

Jag tror att skälet till att det här provocerar dig är att du förväxlat sex med dominans och det du associerar med upphetsning är ett barnsligt gränstestande och spänningen i att agera mot någon utan att veta om du kommer att komma undan med det.
Citera
2024-08-29, 15:24
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Förmodligen något i den här stilen: för att det rättsligt är oviktigt om personen har snopp eller inte, och genom att sätta snopp på personen i det hypotetiska scenariot visar det sig om du eller vem det nu var som var tilltalad har dubbla måttstockar efter en sexistisk gränsdragning.

Snömos och semantik - det var vidare en klassisk halmgubbe hon drog...
Citera
2024-08-29, 15:25
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Känner mig kränkt nu. Mycket mer än om det skulle komma nån tafsande tjej. Skulle bli 0 kränkt av det förresten. Bara smickrad.
Fast det handlar ju inte om dig !

Hur fungerar ni ute i samhället?
Om någon annan än du tar illa vid sig, och du inte gör det om du hade blivit utsatt för det. Är det okej då menar du?
Bara narcissistiska personer fungera som du (Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv.)

tex du blir utsatt för något du inte gillar, men jag anser det är helt okej. Ska din uppfattning inte räknas då menar du?

Idioter finns det gott om
Citera
2024-08-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ja, givetvis frågar man.

"Får jag lägga armen om dig?"

"Känns det här bra?"

"Är du okej med att jag kommer närmre?"

Det är inte speciellt svårt.

Jag tror att skälet till att det här provocerar dig är att du förväxlat sex med dominans och det du associerar med upphetsning är ett barnsligt gränstestande och spänningen i att agera mot någon utan att veta om du kommer att komma undan med det.
Ingen höll på med sådant trams förr i tiden och det gick utmärkt med dejtandet. Till och med bättre än idag, galet va?!

”Nu kommer jag sträcka ned handen för att smeka din rumpa, då jag är attraherad av dig. Är det ok?”. Ni är tamejfan störda i huvudet. En sådan fråga hade fått mig att bli obekväm och dra mig undan. Vissa saker ska ske utan konversation, precis som i naturen. Vi är trots allt djur.

Du svarade inte på min fråga. Feminist eller bög?
Senast redigerad av Gamsahaeyo 2024-08-29 kl. 15:32.
Citera
2024-08-29, 15:26
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Snömos och semantik - det var vidare en klassisk halmgubbe hon drog...

Nej, den retoriska figuren halmdocka är när man tillskriver någon annan en uppfattning hen inte givit uttryck för och sedan argumenterar emot denna.
Citera
2024-08-29, 15:27
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Du verkar ju bli väldigt kränkt av att någon annan blir kränkt.
Rätt patetiskt egentligen...för varför stör det dig att någon ogillar att bli smekt på rumpan?

Handlar det om att du själv är sån, idiot, som anser dig ha rätten till att tafsa på andra kroppar utan att någon säger i från, och allra minst den du tafsar på?

Lås in dig !
Lugna ner dig snowflake. Är det verkligen att tafsa om man kramas, eller dansar tryckare och man smeker kvinnan lite lätt på hennes bakstjärt. Är det verkligen så farligt. Jag har aldrig lipat själv eller hört om någon man som lipat högt när fallet varit det motsatt, för visst tafsar grogghaggor som fasen på killarnas rumpor när det skall dansas tryckare klockan 03.30 på nattklubben.
Citera
2024-08-29, 15:30
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej, den retoriska figuren halmdocka är när man tillskriver någon annan en uppfattning hen inte givit uttryck för och sedan argumenterar emot denna.

Jag har utökat betydelsen med min tolkning - precis som HBTQ-vänstern gör...
Citera
2024-08-29, 15:30
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ingen höll på med sådant trams förr i tiden och det gick utmärkt med dejtandet. Till och med bättre än idag, galet va?!

Du svarade inte på min fråga. Feminist eller bög?

Du är helt enkelt okunnig. Förr i tiden var det t.ex. vanligt att brevväxla och där uppvisa sin poetiska förmåga och inhämta respons på sina idéer.

Om du inte frågar eller avancerar försiktigt och inkännande vet du inte om det går utmärkt eller ej. Det kan mycket väl handla om att den andra personen står ut för att slippa tjafs, en situation du uppenbarligen skulle bedöma helt felaktigt.
Citera
2024-08-29, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är väl obehagligt att bli avvisad?
Det finns dessutom flera sätt att avvisa på, utan polisens inblandning.
Jag är rätt övertygad om att det i den absoluta majoriteten av fall sker en anmälan EFTER att brottet avbrutits/upphört .

Återigen - du behöver inte anmäla, men när du hävdar att den som väljer anmälan är en skör och vek människa så försvarar du förövarna.
När du hävdar att förövaren inte skall behöva få obehag eller axla konsekvenserna av sitt brott så försvarar du förövaren.

Citat:
Jag försvarar definitivt inte tafsare, men jag skulle inte gå till någon polis för att någon har tafsat mig på röven. Jag likställer inte heller det där med regelrätta övergrepp och fullbordade våldtäkter, vilket görs i tråden.
Det behöver du ju inte göra heller - men ditt totala sågande och förakt för kvinnor som väljer att anmäla innebär fortfarande att du tar ställning för förövarna.

Citat:
Jag kan inte se polisens inblandning i det, om det inte ligger mer därtill, än en smekning på röven.
Om personen som sysslar med det där inte ger sig, så är det väl frågan om nåt annat än det jag vill säga.
Men du kan inte avgöra hur en annan människa uppfattar det, vad denna varit med om eller inte - och hur ett sådant angrepp ... för det är ett angrepp .. kan skada den utsattes självkänsla och tillit för andra.

Vill du inte anmäla - avstå - men så länge du tar ställning mot andras rätt att anmäla så argumenterar du för förvarnas rätt att tafsa.

Jag köper inte det.
Citera
2024-08-29, 15:32
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Lugna ner dig snowflake. Är det verkligen att tafsa om man kramas, eller dansar tryckare och man smeker kvinnan lite lätt på hennes bakstjärt. Är det verkligen så farligt. Jag har aldrig lipat själv eller hört om någon man som lipat högt när fallet varit det motsatt, för visst tafsar grogghaggor som fasen på killarnas rumpor när det skall dansas tryckare klockan 03.30 på nattklubben.
Lugna ner dig själv tomte
Du äger inte diskussionen och vem är du att säga åt mig att lugna ner mig. Jag är coollugn men tycker det är roligt att hugga idiotåsikter i bitar, för oftas är personer som du oförmögna att utveckla sina åsikter.
Hade du från början inte blivit så kränkt över att en annan person reagerar annorlunda än dig hade du enkelt levt vidare.
Snowflake...oj du kan ett modernt inneord.
Du hade aldrig lipat osv
(Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv.)
Bra för dig att du inte bryr dig om någon tar på dig, men det handlar väl inte om dig eller?
Dina åsikter är patetiska och visar bara på att du är känslomässigt tondöv.
Citera
2024-08-29, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har denna man inte närmat sig och etablerat kontakt först?

Teleporterades han till hennes plats och helt plötsligt stod han där med henne omfamnad?
Han hade inte fått tillstånd att smeka henne på baken - det borde väl ändå domen berätta för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in