2024-08-29, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Någon tar saker som ofredande medan någon annan gillar samma sak. Blir det för det mesta fel så funkar man inte socialt och får göra något åt det. Men det måste kunna få bli fel någon gång också. Chilla!
Det är väl du som skall chilla.
Vad menar du med att det "måste kunna bli fel"?
Har offret en skyldig att att acceptera bara för att förövaren kanske inte gjort fel förut?
Eller vad menar du?
Och varför skall det ligga på den utsatta?

Det logiska när man gör fel är väl ändå att man får ta konsekvenserna av det.
Citera
2024-08-29, 15:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att oinbjudet tafsa är inte en komplimang. Vem har ens pratat om enstaka gånger? När du tafsar på en människa så har väl du inte en aning om hur många andra som gjort samma sak mot samma människa. Det är väl snarare så att klarar man inte kommunikationen så man vet att det är okej att ta på den andra, så får man hålla sig undan tills man råkar på någon som är så tydlig i signalerna att det inte går att ha fel. Att grabba och prova är inte okej helt enkelt.

Citat:
Ja, fast det är ju också där du går fel.Du hävdar att alla skall välja din strategi - annars är de veka och får skylla sig själva. Du försvarar tafsarna. Inte brottsoffren. För att tafsa är ett brott - men du anser inte att förövarna skall behöva ha obehag av sina handlingar, att det kan innebära starkt obehag och skada självkänslan hos den utsatte är egalt för dig. Så svaret på din fråga är att du försvarar förövarna när du hävdar att offret skall avstå från att agera - och därmed låta förövarna slippa axla obehaget och konsekvenserna av sitt brott.

Citat:
Någon tar saker som ofredande medan någon annan gillar samma sak. Blir det för det mesta fel så funkar man inte socialt och får göra något åt det. Men det måste kunna få bli fel någon gång också. Chilla!

Det måste vadå? Du är själva definitionen av en massiv hjärnblödning. Läs micros svar här ovan, repetera till det sitter. Om du inte får det att fastna, undvik andra människor, ta inte kontakt, vidrör ingen.
Citera
2024-08-29, 15:15
Medlem
Citat:
Känner mig kränkt nu. Mycket mer än om det skulle komma nån tafsande tjej. Skulle bli 0 kränkt av det förresten. Bara smickrad.

Det var ju synd för dig.
Citera
2024-08-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Kan du inte bärma dig någon utan en klapp på rumpan? Då är det stora fel på dig och din sociala kompetens. Ha ha.
Har du aldrig smekt en kvinna på rumpan? Du måste vara bög.
Citera
2024-08-29, 15:18
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Därför att de allra mest korkade männen, som inte förstår kvinnors avsky av att bli tafsade på av män, kan leva sig in i rollen som heterosexuell man som blir kladdad på av en bög. Då brukar det infinna sig en tydlig ovilja och upplevelse av kränkthet, äckel, ilska och övergrepp som hjälper kladdande män att förstå varför kvinnor inte vill bli kladdad på.

Ja du finner det säkert rimligt att om du tafsar på mig så tafsar jag bara tillbaka på dig, fast dubbelt så mycket, så är vi kvitt? Nej, idiot, gör du fel ska du räkna med ränta. Tillrättavisningar behöver svida för lärandets skull. Du fick en skön känsla när du smekte min rumpa, det är inte mer än rätt att jag får en skön stund när du ska tillrättavisas.

Varför är du så feg så att du gömmer dig bakom en man? Kan du inte "tillrättavisa" den slemmige förbrytaren själv genom att ge honom en örfil och ett skarpt, verbalt - "ge dig för i helvete"?
Citera
2024-08-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ja, fast det är ju också där du går fel.
Du hävdar att alla skall välja din strategi - annars är de veka och får skylla sig själva.

Du försvarar tafsarna. Inte brottsoffren. För att tafsa är ett brott - men du anser inte att förövarna skall behöva ha obehag av sina handlingar, att det kan innebära starkt obehag och skada självkänslan hos den utsatte är egalt för dig.

Så svaret på din fråga är att du försvarar förövarna när du hävdar att offret skall avstå från att agera - och därmed låta förövarna slippa axla obehaget och konsekvenserna av sitt brott.
Det är väl obehagligt att bli avvisad?
Det finns dessutom flera sätt att avvisa på, utan polisens inblandning.

Jag försvarar definitivt inte tafsare, men jag skulle inte gå till någon polis för att någon har tafsat mig på röven. Jag likställer inte heller det där med regelrätta övergrepp och fullbordade våldtäkter, vilket görs i tråden.

Jag kan inte se polisens inblandning i det, om det inte ligger mer därtill, än en smekning på röven.
Om personen som sysslar med det där inte ger sig, så är det väl frågan om nåt annat än det jag vill säga.
Citera
2024-08-29, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Har du aldrig smekt en kvinna på rumpan? Du måste vara bög.
Du inser att man kan närma sig först, etablera kontakt och när man vet att det är okej smeka tjejen på rumpan.
Eller är det helt okänt för dig att man inleda kontakt utan att börja med att sexuellt ofreda tjejen?
Citera
2024-08-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Om det är enda sättet du kan uttrycka dig och leva upp till vad lagen och moralen kräver så är det nog bäst att du är tyst.
Jag kan självklart använda min mun för att framkalla ord och därmed starta en konversation. Men nu handlar det om smekning av en rumpa, därför diskuterar jag just det.

Du tycker alltså att man ska fråga en kvinna om lov innan man smeker henne. Ingen kvinna tycker det är attraktivt.

Du är en feminist eller bög. Har jag rätt?
Citera
2024-08-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Det skulle absolut kunna skötas utanför rättsväsendet. Men då ska dråp i självförsvars syfte heller inte vara straffbart i dessa situationer.
Det finns mycket att önska med vårt rättsystem.
Det är jag den första att skriva under på.
Citera
2024-08-29, 15:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jag är en kvinna som finner tafsande fullständigt oacceptabelt. Ändå har jag belönats med en av de få män jag själv definierar som "bra man", jag kan även sträcka mig bortom "mycket bra man" till "den bäste mannen".

Vilka stjärnor ni är här ovan.

Vi befinner oss alltså i en tråd där flertal manliga forummedlemmar försvarar mäns rätt att få tafsa på kvinnor och tar rättsliga konsekvenser som exempel på att samhället håller på att gå under på grund av feminism.

I vanlig ordning är det MÄN som försvarar mäns rätt att anamma bedrägligt beteende gentemot kvinnor. Det spelar ingen roll om det gäller mäns rätt att tafsa på kvinnor eller mäns rätt att köpa sex av kvinnor - budskapet är att män ska ha rätt att ta för sig av kvinnor. Samtidigt saknar dessa manliga åsikter i princip helt representation bland kvinnor. Är det inte märkligt. Idioter.

Ja, straffen är för låga. Öga för öga eller kastration hade varit mer lämpligt. Den här sortens gener och värderingar bör ej föras vidare genom avkommor och uppfostran. Människorasen är redan alldeles för urvattnad och sjuklig.

Nej, jag försvarar inte någon som tafsar men jag anser att man kan stå upp för sig själv och inte gömma sig bakom sin partner eller lagboken. Ytterst fegt beteende som ligger helt rätt i tiden, tyvärr...
Citera
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Jag är en kvinna som finner tafsande fullständigt oacceptabelt. Ändå har jag belönats med en av de få män jag själv definierar som "bra man", jag kan även sträcka mig bortom "mycket bra man" till "den bäste mannen".
Grattis, ta väl hand om honom då.

Tror dock jag missade din poäng. Vill du utveckla?
Citera
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Mjukissamhälle idag, snöflingorna blir kränkta....

Sverige är sjukt.
Du verkar ju bli väldigt kränkt av att någon annan blir kränkt.
Rätt patetiskt egentligen...för varför stör det dig att någon ogillar att bli smekt på rumpan?

Handlar det om att du själv är sån, idiot, som anser dig ha rätten till att tafsa på andra kroppar utan att någon säger i från, och allra minst den du tafsar på?

Lås in dig !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in