2024-08-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Lättkränkta människor kan lida hela livet av allt möjligt. Då är det bra att söka hjälp innan livet är slut.

Inte så kul för dom som aldrig någon har tagit på heller. Då kan känslan av att man är oattraktiv komma fram.

Men det är en svår balans. Får ju inte gå till överdrift heller. Men där är vi verkligen inte idag. Snarare törs det inte raggas ens nästan. Fel ord så kan det bli ofredande medans andra kan gilla det.

Man lär också kunna visa att man inte vill, samtidigt som det ska finnas respekt när någon visar det. Klarar man inte av någon interaktion överhuvudtaget får man försöka hålla sig undan. Sluta vara så lätt kränkt, och de som klämmer på allt och alla lär ju också lägga ner. Men enstaka gånger det blir fel lär man tåla. Herregud!! Polisen lär ha annat att göra än att tjafsa med människor som försöker närma sig varandra.

Sen blir ju allt lite lättare om tafsaren är snygg och attraktiv va? Man lär förstå om man är ful och inte har samma charm.

Nu har det ju iofs mest att göra med social kompetens. Kan du inte ragga utan att gå fram och ofreda ditt offer så kanske du inte har så mycket att göra på fri fot i samhället.
Citera
2024-08-29, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Lättkränkta människor kan lida hela livet av allt möjligt. Då är det bra att söka hjälp innan livet är slut.

Inte så kul för dom som aldrig någon har tagit på heller. Då kan känslan av att man är oattraktiv komma fram.

Men det är en svår balans. Får ju inte gå till överdrift heller. Men där är vi verkligen inte idag. Snarare törs det inte raggas ens nästan. Fel ord så kan det bli ofredande medans andra kan gilla det.

Man lär också kunna visa att man inte vill, samtidigt som det ska finnas respekt när någon visar det. Klarar man inte av någon interaktion överhuvudtaget får man försöka hålla sig undan. Sluta vara så lätt kränkt, och de som klämmer på allt och alla lär ju också lägga ner. Men enstaka gånger det blir fel lär man tåla. Herregud!! Polisen lär ha annat att göra än att tjafsa med människor som försöker närma sig varandra.

Sen blir ju allt lite lättare om tafsaren är snygg och attraktiv va? Man lär förstå om man är ful och inte har samma charm.
Att oinbjudet tafsa är inte en komplimang.

Vem har ens pratat om enstaka gånger? När du tafsar på en människa så har väl du inte en aning om hur många andra som gjort samma sak mot samma människa.

Det är väl snarare så att klarar man inte kommunikationen så man vet att det är okej att ta på den andra, så får man hålla sig undan tills man råkar på någon som är så tydlig i signalerna att det inte går att ha fel.
Att grabba och prova är inte okej helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag beklagar de saker du råkat ut för som ung. Det är synd att en liten klick män påverkar hela befolkningen. Jag själv har en kvinnlig kollega som väldigt ofta lägger sin hand på lår, axlar, lägger sin arm om ryggen/nacken. Tycker du att jag ska anmäla beteendet?

Du och jag verkar inte ha samma verklighetsuppfattning om varför unga tjejer/kvinnor går på gym och koncentrerar sig till att träna vissa delar av kroppen. Jag har i alla fall inte hört någon säga eller sett någon i sina posts på t.ex. sociala medier som beskriver vilka hälsofördelar de får av sin träning. Däremot hur de nu efter träningspasset är redo för utekväll gärna tillsammans med en rumpbild :-)

Såklart att du inte har en aning om varför kvinnor lägger sig under kniven hos plastikkirurgen :-)
Har du aldrig funderat på varför de gör det?

Kände en man som gjort gastic bypass-operation. I förhoppning om att slippa smärtor som hans tunga kropp drabbades av. (det gick inte bra alls i hans fall). I min umgängeskrets, ganska stor, är vi överens om att "oskuret är bäst". Och de som lägger ut en och annan bild från segling, pole dance, slalomåkning, ridning, karate etc gör det inte som förberedelse för utekväll. (poledanserskan råkar ha två potenta män hemma).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det ser faktiskt ut som det.
Jag vet inte hur man annars skall tolka den där "tåla" retoriken.
Nä, jag påstår inte att man ska tåla att bli tafsad på. Jag påstår att det där är något som kan skötas utan polis och hela rättsväsendet.
Citera
2024-08-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nä, jag påstår inte att man ska tåla att bli tafsad på. Jag påstår att det där är något som kan skötas utan polis och hela rättsväsendet.

Det skulle absolut kunna skötas utanför rättsväsendet. Men då ska dråp i självförsvars syfte heller inte vara straffbart i dessa situationer.
Citera
2024-08-29, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag beklagar de saker du råkat ut för som ung. Det är synd att en liten klick män påverkar hela befolkningen. Jag själv har en kvinnlig kollega som väldigt ofta lägger sin hand på lår, axlar, lägger sin arm om ryggen/nacken. Tycker du att jag ska anmäla beteendet?

Du och jag verkar inte ha samma verklighetsuppfattning om varför unga tjejer/kvinnor går på gym och koncentrerar sig till att träna vissa delar av kroppen. Jag har i alla fall inte hört någon säga eller sett någon i sina posts på t.ex. sociala medier som beskriver vilka hälsofördelar de får av sin träning. Däremot hur de nu efter träningspasset är redo för utekväll gärna tillsammans med en rumpbild :-)

Såklart att du inte har en aning om varför kvinnor lägger sig under kniven hos plastikkirurgen :-)
Har du aldrig funderat på varför de gör det?
Då kan du börja följa henne - och vill du kan jag hitta otaliga exempel på kvinnor som tränar för hälsans skull.
https://www.instagram.com/breakitandyouwillmakeit/

Jag vet få som hävdar att de tränar för att vara tafsbara för främlingar -- ingen faktiskt.
Citera
2024-08-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Nu har det ju iofs mest att göra med social kompetens. Kan du inte ragga utan att gå fram och ofreda ditt offer så kanske du inte har så mycket att göra på fri fot i samhället.

Någon tar saker som ofredande medan någon annan gillar samma sak. Blir det för det mesta fel så funkar man inte socialt och får göra något åt det. Men det måste kunna få bli fel någon gång också. Chilla!
Citera
2024-08-29, 15:00
Medlem
Citat:
Någon tar saker som ofredande medan någon annan gillar samma sak. Blir det för det mesta fel så funkar man inte socialt och får göra något åt det. Men det måste kunna få bli fel någon gång också. Chilla!

Nej det ska väl absolut inte vara accepterat att antasta någon för att "det blir lite fel ibland".
Kan du inte skillnad på flirtande och sexuellt ofredande så bör du låsas in, antingen självmant eller tvingat.

Men jag förstår att detta är en sjukdom som sitter djupt i många människor (f.f.a. i män), därav är jag förespråkare för hårda straff när det gäller detta, som ett sorts vaccin för framtidens människors gagn, där sjukdomen förhoppningsvis är utraderad ur genpoolen.
Citera
2024-08-29, 15:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja, fast det är ju också där du går fel.
Du hävdar att alla skall välja din strategi - annars är de veka och får skylla sig själva.

Du försvarar tafsarna. Inte brottsoffren. För att tafsa är ett brott - men du anser inte att förövarna skall behöva ha obehag av sina handlingar, att det kan innebära starkt obehag och skada självkänslan hos den utsatte är egalt för dig.

Så svaret på din fråga är att du försvarar förövarna när du hävdar att offret skall avstå från att agera - och därmed låta förövarna slippa axla obehaget och konsekvenserna av sitt brott.
Citera
2024-08-29, 15:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Gud nåde den man som visar intresse (eller ointresse) för svenska kvinnor och kvinnan uppfattar som oattraktiv. Klart han ska anmälas. Vad tänkte han med egentligen?
Hade han däremot varit snygg och inflytelserik, så hade hon skrutit om det för sina vänner nu. "Var är alla bra män? "

Jag är en kvinna som finner tafsande fullständigt oacceptabelt. Ändå har jag belönats med en av de få män jag själv definierar som "bra man", jag kan även sträcka mig bortom "mycket bra man" till "den bäste mannen".

Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Kvinnan som anmälde skrämmer borta alla män. Även för sina vänner.
Tänk vad år av manshatar-hjärntvätt kan göra med ett samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, se bara på Ted Bundy som väl mördade 15 unga kvinnor men fick ändå en fanskara av, *trumvirvel*, kvinnor som tyckte han var så förbannat snygg och sexig - att han var en seriemördare var sekundärt för dessa kåtslynor...

Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Kan inte folk lösa saker själva längre? Måste de dra in polisen och pappa staten i allt som händer i deras tråkiga liv? Hon ska väl vara glad att hon har en fin rumpa som folk vill tafsa på. Om 20 år är den hängig och sladdrig, då skulle hon bli helt till sig i trosan om någon kom fram och grabbade tag.

Vilka stjärnor ni är här ovan.

Citat:
Det är sjukt att så många människor år 2024 fortfarande inte har fått in att man inte pillar på folk utan tillåtelse. Hur pantad måste man vara för att inte kunna förstå detta simpla axiom. Och att det även sitter snuskgubbar här och försvarar detta är minst lika tragiskt. Troligen är det mest troll, men en och annan miserabel incel tror ju på riktigt att det är oproblematiskt och naturligt att oinbjudet peta på till exempel damer bara för att det rycker lite i kalsongen. Det är fantastiskt att detta beteende bestraffas när det uppdagas, synd bara att straffen är alldeles för låga.

Vi befinner oss alltså i en tråd där flertal manliga forummedlemmar försvarar mäns rätt att få tafsa på kvinnor och tar rättsliga konsekvenser som exempel på att samhället håller på att gå under på grund av feminism.

I vanlig ordning är det MÄN som försvarar mäns rätt att anamma bedrägligt beteende gentemot kvinnor. Det spelar ingen roll om det gäller mäns rätt att tafsa på kvinnor eller mäns rätt att köpa sex av kvinnor - budskapet är att män ska ha rätt att ta för sig av kvinnor. Samtidigt saknar dessa manliga åsikter i princip helt representation bland kvinnor. Är det inte märkligt. Idioter.

Ja, straffen är för låga. Öga för öga eller kastration hade varit mer lämpligt. Den här sortens gener och värderingar bör ej föras vidare genom avkommor och uppfostran. Människorasen är redan alldeles för urvattnad och sjuklig.

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Förmodligen något i den här stilen: för att det rättsligt är oviktigt om personen har snopp eller inte, och genom att sätta snopp på personen i det hypotetiska scenariot visar det sig om du eller vem det nu var som var tilltalad har dubbla måttstockar efter en sexistisk gränsdragning.

Utmärkt förtydligande.
Citera
2024-08-29, 15:06
Medlem
Citat:
Nej det ska väl absolut inte vara accepterat att antasta någon för att "det blir lite fel ibland".
Kan du inte skillnad på flirtande och sexuellt ofredande så bör du låsas in, antingen självmant eller tvingat.

Men jag förstår att detta är en sjukdom som sitter djupt i många människor (f.f.a. i män), därav är jag förespråkare för hårda straff när det gäller detta, som ett sorts vaccin för framtidens människors gagn, där sjukdomen förhoppningsvis är utraderad ur genpoolen.

Känner mig kränkt nu. Mycket mer än om det skulle komma nån tafsande tjej. Skulle bli 0 kränkt av det förresten. Bara smickrad.
Citera
2024-08-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Vi befinner oss alltså i en tråd där flertal manliga forummedlemmar försvarar mäns rätt att få tafsa på kvinnor och tar rättsliga konsekvenser som exempel på att samhället håller på att gå under på grund av feminism.

I vanlig ordning är det MÄN som försvarar mäns rätt att anamma bedrägligt beteende gentemot kvinnor. Det spelar ingen roll om det gäller mäns rätt att tafsa på kvinnor eller mäns rätt att köpa sex av kvinnor - budskapet är att män ska ha rätt att ta för sig av kvinnor. Samtidigt saknar dessa manliga åsikter i princip helt representation bland kvinnor. Är det inte märkligt. Idioter.

Ja, straffen är för låga. Öga för öga eller kastration hade varit mer lämpligt. Den här sortens gener och värderingar bör ej föras vidare genom avkommor och uppfostran. Människorasen är redan alldeles för urvattnad och sjuklig.

Det är ett vidrigt tankesätt och en sjukdom i sinnet på många människor, denna tro om en inneboende rätt att få ta för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in