2024-08-25, 20:40
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Till er som säger att han inte var någon ledare, eller att han var avdankad och inte betydde något längre i den kriminella världen:

Varför sköts han då? Man skjuter väl ingen som saknar inflytande? Något måste han väl ha gjort?

Som jag skrivit tidigare så har jag ingen som helst koll på den här delen av samhället, men jag tycker att det är intressant och samtidigt skrämmande. Därför följer jag den här tråden. Det är liksom allt från att han var en fin snubbe till att han var ett jävla arsle, och sedan att han var en ledare till att han är var nolla.

Jag gissar att det är ett par stycken i tråden som kände honom privat och anser att han var en fin man. Men andra inlägg motsäger det. Jag försöker få en bild. Men det är svårt.

Krävs väl inte speciellt mycket för att bli mördad i idag?
Citera
2024-08-26, 19:27
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Krävs väl inte speciellt mycket för att bli mördad i idag?

Nej det är sant.
Citera
2024-08-28, 16:28
Medlem
Flera tillförlitliga källor har bekräftat att Ahmed Mohammed, även känd som Manolo, beställde mordet genom sin medhjälpare Peshtiwan Eliassi, som är en framträdande figur i Skäggetorp. Samtidigt har ledande personer i Linköping indikerat att Peshtiwan Eliassi även ha varit inblandad i mordet på Hawjin, vilket tyder på att han bedriver ett dubbelspel, där han framstår som allas vän men i hemlighet agerar mot deras intressen. Eliassi beskrivs som en skicklig affärsman och uppges ha investerat betydande summor pengar i Mellanöstern.
Citera
2024-08-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gfdmjkldnt
Flera tillförlitliga källor har bekräftat att Ahmed Mohammed, även känd som Manolo, beställde mordet genom sin medhjälpare Peshtiwan Eliassi, som är en framträdande figur i Skäggetorp. Samtidigt har ledande personer i Linköping indikerat att Peshtiwan Eliassi även ha varit inblandad i mordet på Hawjin, vilket tyder på att han bedriver ett dubbelspel, där han framstår som allas vän men i hemlighet agerar mot deras intressen. Eliassi beskrivs som en skicklig affärsman och uppges ha investerat betydande summor pengar i Mellanöstern.

Vad får dig att tro det?
Citera
2024-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gfdmjkldnt
p

Peshtiwan har inget med det att göra jag känner snubben och han jobbar och sköter sig som vilken Svensson som helst. Nyfiken att veta varför du tror nåt sånt dock?
Citera
2024-08-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sattedenmittiprick
p

Peshtiwan har inget med det att göra jag känner snubben och han jobbar och sköter sig som vilken Svensson som helst. Nyfiken att veta varför du tror nåt sånt dock?

Jag tror inte killen haft ett jobb någonsin.
Citera
2024-08-29, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaberdigbatyst

Känner du honom? Vad får er ens att tro så om honom?
Citera
2024-08-29, 09:33
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro det?
Peshtiwan har enligt rapporter aldrig haft en formell anställning och har istället försörjt sig på bidrag och intäkter från narkotikahandel. Uppgifter pekar på att han är ansvarig för mordet på Ismail ”Jordgubben” Abdos mor med, vilket skulle indikera ett samarbete med den så kallade "Kurdiska Räven". Han sägs ha inflytande över områden i Linköping och upprätthåller kontakter i Stockholm, Göteborg, Västerås och Turkiet. Peshtiwan agerar enligt uppgifter i likhet med "El Chapo", dock styr verksamheten på avstånd och genererar betydande inkomster från narkotikahandel.
Citera
2024-08-29, 09:35
Medlem
Citat:
p

Det är möjligt att du och Peshtiwan är besläktade alternativt kan det vara så att du agerar på hans uppdrag. Peshtiwan har enligt rapporter aldrig haft en formell anställning och har istället försörjt sig på bidrag och intäkter från narkotikahandel.
Citera
2024-08-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaberdigbatyst
Peshtiwan har enligt rapporter aldrig haft en formell anställning och har istället försörjt sig på bidrag och intäkter från narkotikahandel.
Citera
2024-08-31, 17:01
Medlem
Har vi nått svar på vem som sköt honom än??
Citera
2024-09-01, 18:26
Medlem
Någon som vet vem som sitter häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här