2024-09-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkpg1233
Någon som vet vem som sitter häktad?

Den som sitter häktad är en somalie från Berga som heter Abdi och är den som sköt och agerade tillsammans med en annan langare som heter Älind saleh, som också är från Berga. Förstår dock inte varför Älind inte är gripen än, men ja välkommen till Sverige antar jag 🙃 De lär väl komma undan som alla andra kriminella.
Går säkert att hitta bilder på de om man letar
Citera
2024-09-09, 12:35
Medlem
Varför smutskasta Älind? Sluta sitta och snacka skit om folk som inte har med saken att göra gawad. Mardan levde på lånad tid sen 15 år tbax. En riktig jävla orm. Ända sen han hängde i stan med gatubarnen för 20 år sedan och rånade och blåste sina vänner redan då. Han har våldtagit minst 3 tjejer vad jag känner till och har slagit mer än jag kan räkna. Han har gjort väldigt smutsiga saker mot folk som han dagen innan kallat bror i 10 år. Mardan va pank, åkte runt på en fucking cykel och pressade kids på para. Han har levt farligt länge, Soar Gurbuz örfilade Mardan tills han grät efter att mardan försökt pressa en annan kurd på pengar anno 2015 ish, sen när Soar bitchslapade han i Majelden började han gråta och sa snälla vi är alla kurder och bad om förlåtelse blablabla… Mardan va typexempel på en olojal, odriftig wannabe gangster som aldrig gjort något som förtjänar någon respekt i varken den kriminella eller vanliga världen. Synd om killen som sitter för mordet på han, det mordet om något hade förtjänat att vara ouppklarat.
Citera
2024-09-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Detta är bara en säljare, sålt både cannabis och 'kristall' uppfattade jag det som.

Så nog genererar marknaden många många miljoner.

Om han omsatt 1.5 mille betyder det inte att han har 100% i vinstmarginal liksom.
Ponera att han inte knarkar upp pengarna så är det väl endast 2-300k i vinst.
Jag tycker inte det är värt risken. Jag kanske är naiv dock
Citera
2024-09-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyalforloyalty
Varför smutskasta Älind? Sluta sitta och snacka skit om folk som inte har med saken att göra gawad. Mardan levde på lånad tid sen 15 år tbax. En riktig jävla orm. Ända sen han hängde i stan med gatubarnen för 20 år sedan och rånade och blåste sina vänner redan då. Han har våldtagit minst 3 tjejer vad jag känner till och har slagit mer än jag kan räkna. Han har gjort väldigt smutsiga saker mot folk som han dagen innan kallat bror i 10 år. Mardan va pank, åkte runt på en fucking cykel och pressade kids på para. Han har levt farligt länge, Soar Gurbuz örfilade Mardan tills han grät efter att mardan försökt pressa en annan kurd på pengar anno 2015 ish, sen när Soar bitchslapade han i Majelden började han gråta och sa snälla vi är alla kurder och bad om förlåtelse blablabla… Mardan va typexempel på en olojal, odriftig wannabe gangster som aldrig gjort något som förtjänar någon respekt i varken den kriminella eller vanliga världen. Synd om killen som sitter för mordet på han, det mordet om något hade förtjänat att vara ouppklarat.

Soar Gurbuz är en lallare som rå golade ner en person som knivhögg honom för några år sedan.

Här har ni FUP 🤣

https://www.docdroid.net/fmKxn6s/gavle-tr-b-3103-21-dom-2021-12-22-2-pdf

Mardan hade gjort horhus med Soar när han ville kom tillbaka till verkligheten förfan.
Citera
2024-09-13, 17:30
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Sex personer misstänkta för inblandning i dådet, fem personer häktade, två misstänkta för mord, tre för medhjälp, enligt utryckninglkpg på instagram.
En av de misstänkta är 14 år.

Någon som har koll på vilka dessa gossar är?
Citera
2024-09-13, 21:01
Medlem
Lol du vet uppenbarligen inte ett skit, Mardan grät när Soar örfilade honom. Det är fakta bara och hände på parkeringen i majelden varesig du vill eller inte. Det var rätt många där, Soar, Hawjin (klippt på kebaben i skägget), Harris från Gbg (Alla Asir vid tidpunkten) samt Akam som Mardan försökte pressa då Akam gjorde bra para medans Mardans luffade runt och rånade barn på 5or med äckliga våldtäktsmannen Nor. Mardan svansade efter Hawjin ett tag sen efter det då han va Asir. Soar golade långt efter detta och är inte samma kille idag, men för 10 år sedan va han ett djur och har gjort mer än Mardan någonsin gjort i den kriminella världen. Soar har haft respekt, para, och våldskapital tillskillnad från Mardan på sin elcyklel. Och nej jag är och har aldrig varit rädd för Mardan, kände honom personligen så jag vet verkligen vad jag pratar om gällande det som jag skrivit. Mordet på han nu har jag ingen aning om men jag har mina misstankar. Det finns en rätt lång lista på folk som mer än gärna skulle sätta en kula i honom för allt fult han gjort genom åren, de va verkligen ingen bra grabb. Han vände kappan efter vinden. Finns ingen som kommer hämnas honom om det inte är hans familj, han har inga ”vänner” som skulle döda för han. Eventuellt hans lillebror prinsen, men Lukas går runt som vanligt efter han sköt prinsen i benet förra året så jag vet inte vad som händer där. Han borde lämna de kriminella och satsa på göra pengar istället då han faktiskt är rätt smart grabb.
Citera
2024-09-13, 22:43
Medlem
Citat:
Lol du vet uppenbarligen inte ett skit, Mardan grät när Soar örfilade honom. Det är fakta bara och hände på parkeringen i majelden varesig du vill eller inte. Det var rätt många där, Soar, Hawjin (klippt på kebaben i skägget), Harris från Gbg (Alla Asir vid tidpunkten) samt Akam som Mardan försökte pressa då Akam gjorde bra para medans Mardans luffade runt och rånade barn på 5or med äckliga våldtäktsmannen Nor. Mardan svansade efter Hawjin ett tag sen efter det då han va Asir. Soar golade långt efter detta och är inte samma kille idag, men för 10 år sedan va han ett djur och har gjort mer än Mardan någonsin gjort i den kriminella världen. Soar har haft respekt, para, och våldskapital tillskillnad från Mardan på sin elcyklel. Och nej jag är och har aldrig varit rädd för Mardan, kände honom personligen så jag vet verkligen vad jag pratar om gällande det som jag skrivit. Mordet på han nu har jag ingen aning om men jag har mina misstankar. Det finns en rätt lång lista på folk som mer än gärna skulle sätta en kula i honom för allt fult han gjort genom åren, de va verkligen ingen bra grabb. Han vände kappan efter vinden. Finns ingen som kommer hämnas honom om det inte är hans familj, han har inga ”vänner” som skulle döda för han. Eventuellt hans lillebror prinsen, men Lukas går runt som vanligt efter han sköt prinsen i benet förra året så jag vet inte vad som händer där. Han borde lämna de kriminella och satsa på göra pengar istället då han faktiskt är rätt smart grabb.

Du sammanfattade väldig bra
Må han vila i frid men ingen va rädd för han i lkpg och ingen av hans familj kommer göra nåt tillbaka annars hade de gjort det för länge sen när de blev pippade flera gånger
Haha Ali och de andra är skämt, de är ingen kriminella
Citera
2024-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sattedenmittiprick
Känner du honom? Vad får er ens att tro så om honom?

Är han fortfarande ihop med svenskan som jobbar på förskola och har två barn sedan
Innan ?
Citera
2024-09-19, 15:47
Medlem
Yani det har de inte gjorts ett skit åt Lucas eller någon annan som gah Mardan eller hans bröder genom åren, ex Soar, Akam som hämtade Soar, Mansor och hans boys som slog honom i stan utanför kebabhouse, Hawjin som pressade honom, Alaa med svans på senaste tiden, folk som golat han, folk som stulit guld från hans mamma och alla andra som förnedrat honom genom åren har aldrig fått en konsekvens av det och de är fakta. Dom som bor kvar går runt i Linköping som om inget har hänt. Mardan gick på ensamma personer ihop med flera andra, ofta i fällor/bakifrån då han inte kunde slåss öht, han var ju genetiskt begränsad med sina 165cm och 65kg. Hanns svans av vänner var alltid 10 år yngre då ingen i hans egen ålder ville ha med han att göra då han var odriftig, parasiterande, pank och kom med en hel del problem på köpet. Det var ingen soft kille att umgås med då han förr eller senare vände kappan efter vinden och blåste dig eller gjorde något annat ormigt. Kommer ihåg när jag jobbade på krogen i flera år, mardan kom alltid med sina småkids och INGEN hade cash, drinkhoror deluxe fast dudes som lekte gangsters. Rätt patetiskt. Sen att han skjutit nån liten kille i benet nån gång eller högg nån stackars missbrukare eller pressade nån gammal tjackis på pengar gör han inte till nån tuffing. Tror hans sista volta var att råna och kidnappa en tung heroinist vid namn Samir ”Sam” Dag. Denna Sam Dag knallar runt i Linköping idag som om inget har hänt trots att han satte Mardan och company på flera år var. Varför klipper ingen honom? I guess actions speak louder then words.
Citera
2024-09-24, 17:23
Medlem
Citat:

Är Noor dömd våldtäktsman? Hört att även mardan var det? Stämmer det? Äckligt folk som alltid lurade folk i fällor. Speciellt pundare…
Citera
2024-09-26, 20:24
Medlem
CalleG16s avatar
En släkting till offret sa att det var hans vänner som varit inblandade.
Vet inte hur hög sanningshalten var i det påståendet. Var någon av de häktade vän med offret?
Citera
2024-09-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gfdmjkldnt
Peshtiwan har enligt rapporter aldrig haft en formell anställning och har istället försörjt sig på bidrag och intäkter från narkotikahandel.

Varför luktar det gris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in