2024-08-28, 18:44
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Olämpligt ja, men hade det varit samma uppståndelse om han förnekat det armeniska folkmordet, Holodomor, Pol Pot, Srbrenica eller något annat folkmord genom historien?

Israel förnekar ju själva folkmordet på armenierna så ironin är slående.

Sverige som är helt cuckade och inte har några som helst principer, är väl rädda för att stöta sig med turken (och Israel).
Senast redigerad av LGD 2024-08-28 kl. 18:47.
2024-08-28, 18:45
Forskaren på KI kan garanterat inte vara en normal vuxen svensk. Alla som studerat har insett att det mesta som kommit fram kring förintelsen är bevisat.. Forskare med vanföreställningar borde sparkas.
2024-08-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
De som förnekar förintelsen. Är de lika korkade som de som tror att jorden är platt?

Hoppas idioten dömd med nya lagen!

Det handlar i väldigt liten skala om att någon säger att inte en enda jude mördades under kriget, utan det handlar främst om att många påstår att ganska mycket av den fakta gemene man har om förintelsen är blandat med propagandalögner både från de allierade och ifrån Sovjetunionen.

Nästa gång kanske det kommer en lag där man måste erkänna att Jesus är Guds son, Mohammed är en profet, att det inte finns bara två kön, att det finns 1271 kön, att det flygande spaghettimonstret är den ende guden. Välj själv vad du tycker är värst.

Set finns mycket jag gärna ser skulle vara olagligt eller tvång, men jag ger inte mig själv rätten att bestämma över vad andra ska tro eller tvingas till att tro eller säga. Vad är ett samhälle om det ger upp yttrandefriheten och inför åsiksbrott eller blasfemilagar för ett samhälle egentligen?

Men demokrati med det fria ordet är väl ändå död innan det här seklet är över.
2024-08-28, 19:12
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mysigt att ett av nordens största medieföretag igen försöker ödelägga en ung mans yrkeskarriär. Han är säkert en skit, men det måste man få lov att vara i en fri värld...

Nyckelordet (eller orden) här är en "fri värld". Det är en illusion att vi lever i en fri värld här.
2024-08-28, 19:30
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är väl så att det finns rasism bland många
högutbildade, inte bara bland loosers som
det populistiskt hävdas

Självfallet finns det rasister bland högutbildade men det minskar markant bland välutbildade.

Men det är handlade om att förneka Förintelsen, alltså en jubelidiot.
2024-08-28, 20:02
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så om staten påstod att förintelsen inte ägde rum, då skulle du hävda motsatsen?
Definitivt om de hade förbjudit en att säga att förintelsen ägde rum! Då vet man att det ligger en hund begraven.
2024-08-28, 20:06
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
Vem kan detta vara?

Förmodligen denne znubbeh:

https://youtu.be/C5qfk9wq4IU?feature=shared

”Xxxxx får mig att känna som jag är i Tredje riket.”
2024-08-28, 20:07
Medlem
2aFrukostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Det handlar i väldigt liten skala om att någon säger att inte en enda jude mördades under kriget, utan det handlar främst om att många påstår att ganska mycket av den fakta gemene man har om förintelsen är blandat med propagandalögner både från de allierade och ifrån Sovjetunionen.

Nästa gång kanske det kommer en lag där man måste erkänna att Jesus är Guds son, Mohammed är en profet, att det inte finns bara två kön, att det finns 1271 kön, att det flygande spaghettimonstret är den ende guden. Välj själv vad du tycker är värst.

Set finns mycket jag gärna ser skulle vara olagligt eller tvång, men jag ger inte mig själv rätten att bestämma över vad andra ska tro eller tvingas till att tro eller säga. Vad är ett samhälle om det ger upp yttrandefriheten och inför åsiksbrott eller blasfemilagar för ett samhälle egentligen?

Men demokrati med det fria ordet är väl ändå död innan det här seklet är över.

Jag var egentligen ironisk. Visst ska man få diskutera fritt vad man tror om förintelsen likt som om jorden är platt.
Men hoppas idioten döms, nmr terrorist nazister ska inte jobba på skolor. De kan inte hålla sig neutrala.
2024-08-28, 20:17
Medlem
Beisskorbs avatar
Mitt land är bög?
2024-08-28, 20:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag har alltid undrat över varför NMR-sympatisörer och åsiktsfränder till dessa skulle vilja förneka förintelsen. Betyder det att de ser förintelsen som något de inte tycker skulle vara en bra åtgärd från Hitlerregimen?
2024-08-28, 20:21
Medlem
SoberZealots avatar
Ok. Konjunkturinstitutet?
Fast forskare är ganska annorlunda, det kan vara bra att vara det om man skall hitta på nya saker.

Sedan är ju aftonbladet ganska säljande. Så jag tänker om att NMR sätter upp en textfil med loggar från aftonbladetreportrar där de vill ha porrreklam i tidningen, så kanske NMR gör samma sak som aftonbladet?
Alltså säljer.
2024-08-28, 20:22
Medlem
Gothenburgers avatar
Det här det bästa med yttrandefriheten. Hur fan ska vi annars hålla reda all dårar som den här luffaren?

Fullkomligt omöjligt om politiker i EU får som dom vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in