2024-08-28, 16:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Fakturan är till tele2… då kan allt ifrån bredband, mobilabonnemang + avbetalning av telefon, o tv samlas på samma faktura
Men även om hon har allt det så låter 2600 dyrt? eller?
Citera
2024-08-28, 16:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Frågan är ju hur gammalt abonnemanget är? Kanske det har hängt kvar sen hon levde med Chrippa och dom hade flera telefoner på som dom betalar för, måste ju vara mer än bara en telefon.
Aha, ja, kanske kan vara något sånt.
Citera
2024-08-28, 16:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tele 2 erbjuder ju bredband och en tv-tjänst också. Och utlandssamtal...?

Kanske har två lurar också? Men, som sagt, 2600kr/mån utan inkomst är ju bisarrt.
Mutemute föreslog att det kanske var något som hängde kvar sedan tiden med Chrippa, något dem tillsammans tagit i hennes namn. Det skulle ju kunna förklara det.
Men hon borde verkligen se över sin ekonomi, få hjälp, kanske kontakta företag och kolla om hon kan förändra avbetalningsplanen så hon betalar mindre varje månad, och liknande.
Citera
2024-08-28, 16:46
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men även om hon har allt det så låter 2600 dyrt? eller?

Ja jag tycker det låter jävligt dyrt.. särskilt om man inte har en fast inkomst.
Fast det är sjukt dyrt även med fast inkomst!

Men om vi leker med lite siffror:
Telefon iPhone 15 PRO +abonnemang obegränsad surf= runt 1000-lappen
Tv-basic= 200-300 kr
Bredband 100/100= 400-500 kr

Ändå är det svårt att komma upp till 2600kr
Citera
2024-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter så ska Julia spendera mycket tid hos sin mamma, jag tror att det är bra för henne. Både att hon inte är ensam, och har stöd ifrån familjen.
Jag hoppas Julia själv inser att hon skulle må bra av att prata med någon professionell, både för att få hjälp med sitt mående, men även för att få verktyg som kan underlätta i hennes vardag.

Så här sägs det om anledningen till det, vet inte om det är sant.

https://imgur.com/a/Q1DctqB

Men jag tror också det är bra att hon är där hon kan få stöd, de hon gick igenom med sitt ex är fruktansvärt på alla sätt och vis, det sätter djupa spår.
Men som du säger proffs hjälp behövs.

Skulle polisen komma så är det också ett bra beslut att barnet har mormor eller någon annan nära där.
Citera
2024-08-28, 17:17
Medlem
Citat:
Jag är också förvirrad hur man kan komma upp i den summan för 1 telefon. Speciellt eftersom hon borde försöka vara sparsam med tanke på att hon inte har någon inkomst.
Tack för påminnelsen

Det är inte meningen att spinna så mycket vidare på ämnet.
Men räkningen är lite för hög för att vara ett mobilabonnemang.
Jag står på flertal och betalar inte så mycket.

Rätta mig om jag har fel.
Men om Jullan har betalningsanmärkningar, hur kan en faktura vara utställd till henne? Tele2 är vad jag vet rätt hårda när det kommer till anmärkningar.
Det är inte så att det en annans faktura där Jullans nummer ingår som skickats till kompisen att betala?
Ett par mobilabonnemang + kanske tv , bredband

Bara en tanke som slog mig.
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-28 kl. 17:29.
Citera
2024-08-28, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Längst ner så verkar det som om hon dessutom har en utgången räkning som hon skall leta fram.

Jag tror det är svårt att hålla Linnea utanför om de lever på hans pengar - någonstans måste de ju komma in om nu hans konton är stängda.

Misstänker med att han nu använder Linnea som han gjorde med Julia. Vet att du inte gillar Anjo men han gjorde ju en video där han ”redovisade” alla banköverföringar mellan Julia, Chrippa och Linnea.

Sen använder han väl Revolut och Crypto
Citera
2024-08-28, 17:43
Medlem
Hur kan man å ena sidan försvara J men samtidigt gå emot Chrippa?
J står SJÄLV för sina val som hon har gjort precis som chrippa. Den enda som inte gör bort sig gång på gång är ju Linnea och Jocke. Varför? För att de är tysta och smarta.

Julia Utnyttjar och ljuger för ALLA människor runt sig, det är bevisat nu. Och tänk då hur det måste varit för chrippa att behöva leva och stå ut med träskpaddan inte konstigt att han var på grabbresor varje helg. ”Dubbelspel” och vara falsk är ett återkommande beteende som ingen annan än hon själv kan stå för. Mår man så dåligt så ska man inte sitta på internet och berätta varenda detalj om sitt liv. Då söker man hjälp och försöker bygga upp sitt liv. Har hon energi att snacka ner alla runt sig har hon nog tid att försöka skaffa ett ordentligt arbete och inte bo hos sin morsa. Hur lätt har det varit för L och C detta året? Inte fan lurar de människor på pengar och pratar illa bakom sina vänner och familjs ryggar.

Och listan dopy gjorde, alla de punkter är självförvållade mer eller mindre. Förutom han där i fängelse , det han utsatt henne för som hon skrattar åt på lives och i intervjuer. Dessutom sitter hon FORTFARANDE och säger på tiktok att hon hoppas att det blir hon och Chrippa igen. Har inte han varit rätt tydlig med att han vill ha Linnea??! Så hon lär sig inte direkt av sina misstag och skulle gladeligen ta tillbaka Chrippa om han skulle behöva tak över huvudet om Linnea sticker. Nä Julia läser du det här, sök ett jobb, ta tag i problemen, släpp chrippa, sök professionell hjälp och stäng ner alla dina sociala medier.
Citera
2024-08-28, 17:46
Avslutad
Citat:
Jag tycker inte heller man ska vara för hård mot Julia.
Med tanke på hur mycket som hänt henne på 1 år så är det inte konstigt om hon mår dåligt.

1. Chrippa lämnar henne och blir tillsammans med Linnea
2. Hon träffar en ny kille som nu sitter i fängelse pga sitt beteende
3. Chrippa, som hon fortfarande har känslor för, hamnar i häkte för misstänkt misshandel, säkert en del oro att killen hon älskar ska hamna i fängelse, att hon ska bli ensam med barnet, osv.
4. Chrippa kommer ut ur häktet, dem blir tillsammans igen, han ska ha friat till henne.
5. Chrippa bara drar, lämnar Julia och blir tillsammans med Linnea igen
6. Soc blir inblandad, utredningar, begränsat umgänge, osv

Det senaste året måste har varit en känslomässigt berg-och-dalbana, speciellt det hon utsattes för av sitt ex, punk 2, måste troligen ha lämnat en del ärr i själen.

Såklart tycker jag Julia ska ta ansvar för att hon ljugit för sina vänner, men samtidigt tycker jag inte man behöver gå på henne så hårt.
Jag tror att Julia är i behov av att prata med någon professionell för att få ordning på sitt liv och sina stormiga känslor.

Här håller jag med dig helt.

Fattar inte helt tanken med att outa Julia inför hennes olika vänner. Skitsnackare och ”vänner” som utnyttjar varandra finns det ju överallt. Det känns lite onödigt och kanske något de kunde skött privat.

Dock bidrog det till påståendet att Chloe upplever hemska saker med C o L fortfarande och att det faktiskt pågår en utredning om pengar. Så kan vara ett steg i att komma närmre sanningen..
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-08-28 kl. 17:51.
Citera
2024-08-28, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Hur kan man å ena sidan försvara J men samtidigt gå emot Chrippa?
J står SJÄLV för sina val som hon har gjort precis som chrippa. Den enda som inte gör bort sig gång på gång är ju Linnea och Jocke. Varför? För att de är tysta och smarta.

Julia Utnyttjar och ljuger för ALLA människor runt sig, det är bevisat nu. Och tänk då hur det måste varit för chrippa att behöva leva och stå ut med träskpaddan inte konstigt att han var på grabbresor varje helg. ”Dubbelspel” och vara falsk är ett återkommande beteende som ingen annan än hon själv kan stå för. Mår man så dåligt så ska man inte sitta på internet och berätta varenda detalj om sitt liv. Då söker man hjälp och försöker bygga upp sitt liv. Har hon energi att snacka ner alla runt sig har hon nog tid att försöka skaffa ett ordentligt arbete och inte bo hos sin morsa. Hur lätt har det varit för L och C detta året? Inte fan lurar de människor på pengar och pratar illa bakom sina vänner och familjs ryggar.

Och listan dopy gjorde, alla de punkter är självförvållade mer eller mindre. Förutom han där i fängelse , det han utsatt henne för som hon skrattar åt på lives och i intervjuer. Dessutom sitter hon FORTFARANDE och säger på tiktok att hon hoppas att det blir hon och Chrippa igen. Har inte han varit rätt tydlig med att han vill ha Linnea??! Så hon lär sig inte direkt av sina misstag och skulle gladeligen ta tillbaka Chrippa om han skulle behöva tak över huvudet om Linnea sticker. Nä Julia läser du det här, sök ett jobb, ta tag i problemen, släpp chrippa, sök professionell hjälp och stäng ner alla dina sociala medier.

Det du skriver make no sence, skulle nästan kalla det lite victim blaiming.

Julia har blivit grapead och misshandlad av sitt ex (pratar inte om Chrippa) och han sitter i fängelse för det och saker han utsatt andra för.

Är det självförvållat att bli misshandlad och grapead? Vad är du för typ?

Och det Chrippa gjort mot henne? Självförvållat?
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-08-28 kl. 17:54.
Citera
2024-08-28, 18:13
Medlem
Chrippa jagas nu av kronofogden. Detta kan bli sista veckan för Kräftan.
Citera
2024-08-28, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Chrippa jagas nu av kronofogden. Detta kan bli sista veckan för Kräftan.

Det där snacket har väl gått länge? Om några veckor är han nere i Marbella, tränar, äter ute nästan varje kväll och kör live på twitch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in