Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Jag tycker inte heller man ska vara för hård mot Julia.
Med tanke på hur mycket som hänt henne på 1 år så är det inte konstigt om hon mår dåligt.
1. Chrippa lämnar henne och blir tillsammans med Linnea
2. Hon träffar en ny kille som nu sitter i fängelse pga sitt beteende
3. Chrippa, som hon fortfarande har känslor för, hamnar i häkte för misstänkt misshandel, säkert en del oro att killen hon älskar ska hamna i fängelse, att hon ska bli ensam med barnet, osv.
4. Chrippa kommer ut ur häktet, dem blir tillsammans igen, han ska ha friat till henne.
5. Chrippa bara drar, lämnar Julia och blir tillsammans med Linnea igen
6. Soc blir inblandad, utredningar, begränsat umgänge, osv
Det senaste året måste har varit en känslomässigt berg-och-dalbana, speciellt det hon utsattes för av sitt ex, punk 2, måste troligen ha lämnat en del ärr i själen.
Såklart tycker jag Julia ska ta ansvar för att hon ljugit för sina vänner, men samtidigt tycker jag inte man behöver gå på henne så hårt.
Jag tror att Julia är i behov av att prata med någon professionell för att få ordning på sitt liv och sina stormiga känslor.
Jag har lyssnat en del på hennes lives där hon pratade mycket om hur hon har upplevt dom senaste åren och hur dåligt hon har mått, hon har inte haft det så lätt.
Som du säger hon behöver professionell hjälp och bearbeta och hitta verktyg för sitt mående.
Hennes mamma pratar ofta i liven om att Julia har adhd men inte vill ta tag i det riktigt, vilket också vore bra lika så för chrippa dom båda blir så impulsiva.