2023-08-13, 19:19
Bannlyst
https://youtu.be/MKmGeMquysE

årets bästa kräftor
Citera
2023-08-13, 19:34
Medlem
Kräftor från Vättern som köps av en lokal bonde som har eget fiskevatten. Kokas med ett recept från 1940 talet.

Kanske blir en egen tur fiska lite när det tillåts, bara försöka låna en båt.
Senast redigerad av toalettdykare 2023-08-13 kl. 19:37.
Citera
2023-08-13, 20:31
Medlem
Tzatzikins avatar
Svenska kräftor från hjälmaren i ”hemkokt” lag (ja, det var inte jag men fiskaffären som kokade lagen). Det blev årets premiärkräftor för min del. Gudomligt gott och förskräckligt dyrt. Nästa gång blir det turkiska frysta kräftor från Ica, man kan inte ha lyx jämt….

Här är ett test av årets kräftor: https://recept.se/artikel/stort-test...a-kraftor-2023
Senast redigerad av Tzatzikin 2023-08-13 kl. 20:35.
Citera
2023-08-14, 04:17
Bannlyst
Det ska vara stora frysta Turkiska i år. Pandalus.

Se upp med Kinesiska
Citera
2024-08-08, 23:26
Medlem
Waldorfnisses avatar
Hörrni! Nu drar säsongen för de här små rackarna igång igen. Frågan är vilka som är godast detta år. Har ni hunnit med att testa några favoriter? Några man ska undvika?
Sörpla högt och låt nubben smaka!
Citera
2024-08-09, 01:15
Medlem
Davoduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Hörrni! Nu drar säsongen för de här små rackarna igång igen. Frågan är vilka som är godast detta år. Har ni hunnit med att testa några favoriter? Några man ska undvika?
Sörpla högt och låt nubben smaka!

Jag köpte Neptunus Spanska á la 20 styck för 99kr på Willys. Mest för att dom var billigast, återkommer med resultat om jag ångrar mig eller ej.
Citera
2024-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Tjuvstartade med kräftor i helgen.

Köpte två förpackningar då vi var 4 st som skulle äta. Ett paket kinesiska kräftor från Lobster och ett par kaukasiska bergsjökräftor från Ullmo.

De kaukasiska var kanonfina!!! Har aldrig smakat godare kräftor i djupfryst skick. Endast färska svenska flodkräftor som det var en evighet sen jag mumsade i mig har smakat så bra.

Har någon av er hittat någon riktig pärla i det rikhaltiga utbudet av djupfrysta kräftor som ni kan dela med er av?

Djupfrysta kräftor? Jag tappar hakan.
Kräftor ska vara nyfångade och det ska bara saltvattenskräftor. Helst från västkusten. Det finns många bra ställen du kan köpa riktiga kräftor på... Varberg, Glommen, Falkenberg etc.

Du kommer inte ångra dig.
Citera
2024-08-09, 19:32
Medlem
Davoduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Djupfrysta kräftor? Jag tappar hakan.
Kräftor ska vara nyfångade och det ska bara saltvattenskräftor. Helst från västkusten. Det finns många bra ställen du kan köpa riktiga kräftor på... Varberg, Glommen, Falkenberg etc.

Du kommer inte ångra dig.

Om du syftar på havskräftor så håller jag med att det är natt och dag. Dock är det glöm och dröm att hitta det på väldigt många platser i landet.

Förövr. var kräftorna jag köpte helt ok.
Citera
2024-08-23, 16:39
Medlem
Millediablos avatar
Provar Pandalus, Kräftkungens Special.
Vildfångade Louisana-kräftor från Kina,
239kr/kilo på Ica.
Lite sent men ändå, betyget kommer imorgon.
Citera
2024-08-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Provar Pandalus, Kräftkungens Special.
Vildfångade Louisana-kräftor från Kina,
239kr/kilo på Ica.
Lite sent men ändå, betyget kommer imorgon.

Louisiana kräftor från CHINA. Bor du i NYC???

Ska vara med en kräftskiva imorgon med en god vän.

Vi får se hur dem smakar. Tidigare denna sommar så har det ätits både svenska färska kräftor och havskräftor.

Vill helst ha mycket smör och rom..
Citera
2024-08-28, 11:24
Medlem
Millediablos avatar
Glömde bort recensionen🫣. Hyfsade iaf i smak och skal, kunde varit större stjärtar men man får väl vad man betalar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in