• 1
  • 2
2021-08-08, 21:02
Medlem
WykkedWitchs avatar
Shilajit är ett bituminöst ämne från Indien mm.
Det innehåller 84 st mineraler och även vitaminer.

Shilajit ökar styrkan och konditionen.

Någon som har erfarenhet av det här pulvret?
Citera
2021-08-08, 21:15
Medlem
Jag tror inte det ökar vare sig styrka eller kondition.
Citera
2021-08-08, 22:14
Medlem
Snaskalasets avatar
Låter som en jävla bluff, går inte att lita på något som kommer från Indien
Citera
2021-08-08, 22:14
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Humbug. Ett glas vatten innehåller också en jävla massa mineraler om man mäter tillräckligt noga...
Citera
2021-08-08, 22:22
Medlem
Har använt shilajit.
Det är ett kompostmaterial som ansamlas mellan stenar tror jag.

Det ska ha många hälsofördelar, men jag vet inte. Det var inte märkbart för mig.
Citera
2021-08-14, 00:14
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Nej
Det är en form av tjära som påstås innehålla mycket mineraler.

Kanske innehåller det minaraler och vitaminer, men jag föredrar mineraler och vitaminer från te på brännässlor som jag plockar själv i en kohage i min kommun här hemma i Sverige.

Mineraltilskott, som inte är shialjit finns i hälsokosten, och de ökar prestationsförmågan vid fysisk träning enligt min erfarenhet från när jag var i 20-30-årsåldern.

Naturmediciner blir inte bättre för att de kommer långt bort ifrån exotiska länder.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-08-14 kl. 00:17.
Citera
2024-07-06, 15:01
Medlem
Citat:

Finns ett stort blogginlägg om det här https://adultstore.se/blogs/news/upp...r-modern-halsa
Citera
2024-08-27, 23:22
Medlem
Citat:

Jag har nyligen börjat använda Shilajit och vill dela med mig av mina erfarenheter. För er som inte är bekanta med det, är Shilajit en naturlig substans som kommer från bergsområden, särskilt Himalaya. Det är en tjärliknande substans som sägs ha bildats över tusentals år genom nedbrytningen av växter och mineraler.

För mig har Shilajit verkligen gjort en stor skillnad. Jag har märkt att mitt allmänna välmående har förbättrats, jag känner mig mer fokuserad och energisk i vardagen. En annan stor fördel är att min sexuella hälsa också har förbättrats avsevärt. Det känns som om jag har mer energi och uthållighet på flera plan.

Vart köper ni ifrån?
Citera
2024-08-28, 01:11
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzerman
Jag har nyligen börjat använda Shilajit och vill dela med mig av mina erfarenheter. För er som inte är bekanta med det, är Shilajit en naturlig substans som kommer från bergsområden, särskilt Himalaya. Det är en tjärliknande substans som sägs ha bildats över tusentals år genom nedbrytningen av växter och mineraler.

För mig har Shilajit verkligen gjort en stor skillnad. Jag har märkt att mitt allmänna välmående har förbättrats, jag känner mig mer fokuserad och energisk i vardagen. En annan stor fördel är att min sexuella hälsa också har förbättrats avsevärt. Det känns som om jag har mer energi och uthållighet på flera plan.

Vart köper ni ifrån?

Växter (som innehåller mineraler) dog för miljontals år sedan och ibland omvandlades de till schialit, ibland bitumen, ibland olja eller stenkol.

Varför inte utvinna mineraler ur tjockolja eller asfalt? Det är ju i princip samma sak.
Citera
2024-08-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Växter (som innehåller mineraler) dog för miljontals år sedan och ibland omvandlades de till schialit, ibland bitumen, ibland olja eller stenkol.

Varför inte utvinna mineraler ur tjockolja eller asfalt? Det är ju i princip samma sak.

Antar att det kanske inte är lika rent? Finns också olika mängder av tung metaller i sånt.
Citera
2024-08-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzerman

Vart köper ni ifrån?

Vill tillägga att alla har såklart olika upplevelser med olika tillskott. Man får helt enkelt prova sig fram vad som funkar bäst för den personen!
Senast redigerad av Phyzerman 2024-08-28 kl. 08:24.
Citera
2024-08-28, 08:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrakenDoodle
Antar att det kanske inte är lika rent? Finns också olika mängder av tung metaller i sånt.
Rent? Luftföroreningar i Himalaya har påverkat området negativt sedan industrialismen. Kan bara tänka mig vad närliggande länder släpper ut i dessa dagar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in