2024-08-27, 20:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Aa helvete vad klass Djurgår'n var i början på 00-talet.

Folk tror man utvecklat hybris på sistone. Det var SM-guld i hockey och fotboll. Råttorna ylade och åkte ur Allsvenskan.

Helvete vad fint det var!

Japp och några år tidigare spelade vi gruppspel i CL medans ni åkte ur allsvenskan
2024-08-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sa-har-aik-lost-upp-sommarens-transferknut/

Så Berntsen har fått godkänt att chansa? Känns riskabelt även om det inte borde vara några större problem att kränga för de summorna i veckan.
Lån är väl inga värvningar? Värvning blir det väl först om man utlöser optionen. Beroende på storleken på optionen är jag inte helt negativ att ha "provanställning" på spelare i den kategorin.

Från det du själv skrev.

Oscar Uddenäs (lån + option), Onni Valakari (lån + option) och Jimi Nikko (lån + option) och Thomas Isherwood (Bosman).
2024-08-27, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Spelar ingen roll. Förutom att hjärtat är hos Häcken så vill han vara så nära familjen som möjligt. Han vill smidigt kunna ta bilen dit när han har möjlighet. Jobbet i Japan var ett undantag då det var så ekonomiskt starkt.

Magnus Pehrson har ju en tydlig koppling till DIF så det kanske blir han?
Även Gais
2024-08-27, 22:03
Medlem
trazkeis avatar
Bästa värvningen i sommar? LOL?

Största missen i sommar? Att inte Bajen värvade Vasic trots att han verkade villig att ge Hjelmberg en avsugning som tack?
2024-08-27, 22:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Största missen i sommar? Att inte Bajen värvade Vasic trots att han verkade villig att ge Hjelmberg en avsugning som tack?
Vasic är väl Bosman i vinter och BPs prislapp kanske för hög, då får vi se om han menar aĺllvar. Om vi får honom för en billig peng är han välkommen, ingen ungdom direkt.
2024-08-27, 22:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Saidi till VSK om dom håller sig kvar.

Witry för att det blev för "dyrt"..
2024-08-27, 23:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lån är väl inga värvningar? Värvning blir det väl först om man utlöser optionen. Beroende på storleken på optionen är jag inte helt negativ att ha "provanställning" på spelare i den kategorin.

Från det du själv skrev.

Oscar Uddenäs (lån + option), Onni Valakari (lån + option) och Jimi Nikko (lån + option) och Thomas Isherwood (Bosman).
Lån kostar fortfarande kortsiktigt. Utgår från att ni inte lånar in dessa tre helt gratis med en köpoption? Och Isherwood ska antagligen ha en signon. Är mest nyfiken på vad Berntsen sagt till styrelsen, kanske lovat Europaspel?
2024-08-28, 03:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Lån kostar fortfarande kortsiktigt. Utgår från att ni inte lånar in dessa tre helt gratis med en köpoption? Och Isherwood ska antagligen ha en signon. Är mest nyfiken på vad Berntsen sagt till styrelsen, kanske lovat Europaspel?
Nä, det tror jag inte. Det går inte att lova något som inte ens ligger i våra egna händer, och jag tror inte styrelsen skulle svälja ett sånt löfte om det ens kom. Jag tror han sagt att det finns bud X - Y på bordet för spelare A - C, men vill försöka förhandla till sig ett bättre deal på vissa spelare och behålla andra. Om detta inte sker kommer det påverka hur många spelare som lämnar. På så sätt har han "lovat" att det finns ekonomisk täckning för spelarna han hämtar in nu på lån.
2024-08-28, 07:52
Medlem
Citat:
Visst ska de ha lön fram tills dess att man bryter lånen. Samtidigt är det ngr som lämnat.

Ekonomiskt är risken betydligt lägre, om än kortsiktigt som du skriver.

Jag tror inte Berntsen lovat ngt, europapengar skulle varit rätt långt bort även om AIK skulle komma top-3. Troligare är att det finns bud på ngr spelare som man kan acceptera.
2024-08-28, 08:03
Medlem
Om Fanne säljs för 50 bajenmiljoner, Modesto för ngt färre bajenmiljoner och minns Kusi-Asare. Bör man då nyansera bilden av Manuels fönster, även om alla etablerade värvningar Fischer, Durmaz, Magashy... floppade och säsongen blev sportslig katastrof?
2024-08-28, 08:18
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om Fanne säljs för 50 bajenmiljoner, Modesto för ngt färre bajenmiljoner och minns Kusi-Asare. Bör man då nyansera bilden av Manuels fönster, även om alla etablerade värvningar Fischer, Durmaz, Magashy... floppade och säsongen blev sportslig katastrof?
Fanne känns mer som en lottovinst ändå?
2024-08-28, 08:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ett rykte jag däremot kan dela med mig av är att det ryktas att det är din skitförening Berntsen pratade om när han sa att andra klubbar i Sverige ljuger om sina övergångssummor.

Också Aik: "50 miljoner för Fanne"
Skitförening var ordet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in