2024-08-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Jag håller delvis med dig i sak men han heter faktiskt Larry Fink. Försök att koncentrera dig lite på stavningen så att vi kan hålla diskussionen i tråden någorlunda seriös. Tack på förhand.

Låt oss komma tillsammans och glädjas åt kebabtrollets fördärv istället.

Din analys om att 30k vore rimligt tror jag inte. Du får du nog vänta på blow off top på trad-fi markets och en krasch där om det ska bli rimligt för btc near term imo.
Citera
2024-08-28, 00:20
Medlem
EgoistNs avatar
Grillning de Lux. Btc droppar med till 58k, men återhämtar sig något.
Citera
2024-08-28, 07:07
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Tillbaka under 60k igen trots inget krig i Mellanöstern?
Citera
2024-08-28, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr

Nu väntar vi bara på den obligatoriska videon från BritishHodl att det är "sista" chansen att köpa Bitcoin under 60k samt att en handfull krypto"influencers" ska publicera någon teknisk "analys" som minsann visar att Bitcoin kommer att kosta 500k senast i slutet av 2025. Samma influencers som påstod att det skulle vara priset senast i slutet av 2024, bara ETFerna godkändes 🤡
Citera
2024-08-28, 08:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Det är massa longs som behöver likvideras innan alla shorts på +68k likvideras innan det här halvåret av sidled lär bestämma nästa fas.
Citera
2024-08-29, 06:02
Avslutad
Spännande tider nu. Zoomar man ut ser vi att det går ner sedan början på mars.

Ska väl under 50 och etablera sig där om detta fortsätter

Hoppet står till de som sagt det ska börja stiga under hösten.
Citera
2024-08-29, 06:35
Avslutad
På söndag går vi in i september månad. September tenderar vara årets sämsta månad för bitcoin. Efter september kommer oktober även kallad uptober. Förväntar mig kortfattat mer sidledes fram till slutet av september, sedan går det förhoppningsvis upp fram till presidentvalet 5e november.

Jag kommer att sälja dagarna innan valet och gå in igen efter valet förutsatt att Trump blir vinnande kandidat, annars lär det bli dipp, då köper jag en del av den men kommer isf också att diversifiera i AI och Tesla.
Citera
2024-08-29, 09:47
Medlem
Personligen har jag samlat på mig lite onödigt mycket fiat så jag satte för ett par veckor sedan igång en DCA med ett automatiskt mikroköp varje vecka. Detta trots att jag redan ligger på cirka 98 procent av portföljen i bitcoin. Jag ser inte något bättre och lika smidigt alternativ för fiatöverskottet.

Jag kommer att låta denna auto-DCA ligga kvar, åtminstone så länge vi inte har brutit ut uppåt ur det numera halvårslånga konsolideringsmönstret.

Vid ett hypotetiskt ras ned under 200 WMA kommer jag att tiodubbla storleken på det återkommande veckoköpet.
Citera
2024-08-30, 07:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Personligen har jag samlat på mig lite onödigt mycket fiat så jag satte för ett par veckor sedan igång en DCA med ett automatiskt mikroköp varje vecka. Detta trots att jag redan ligger på cirka 98 procent av portföljen i bitcoin. Jag ser inte något bättre och lika smidigt alternativ för fiatöverskottet.

Jag kommer att låta denna auto-DCA ligga kvar, åtminstone så länge vi inte har brutit ut uppåt ur det numera halvårslånga konsolideringsmönstret.

Vid ett hypotetiskt ras ned under 200 WMA kommer jag att tiodubbla storleken på det återkommande veckoköpet.
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag skulle då inte våga sitta i fiat över den här sommaren. Det kan komma att fungera till och med sämre än "sell in May and walk away" har fungerat hittills i år.
Nu är sommaren över och "fiat" har rusat över 15% mot bitcoin sedan detta insiktsfulla inlägg. Konstigt nog lyckades du ändå samla på dig en massa "fiat"?
Citera
2024-08-30, 17:19
Medlem
hazenectars avatar
Bullish stoch kryss på veckan både för bitcoin och dollarn - Vem bluffar?

Vore ju bra om vi kan kravla oss tillbaka upp till 61k innan månaden stänger imorgon
Senast redigerad av hazenectar 2024-08-30 kl. 18:14.
Citera
2024-08-30, 22:08
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Bullish stoch kryss på veckan både för bitcoin och dollarn - Vem bluffar?

Vore ju bra om vi kan kravla oss tillbaka upp till 61k innan månaden stänger imorgon
Lär inte ske. Tveksamt om 55 håller i sept. Den 18:e okt är ett lämpligt datum att ladda in mer stålar. Det var då det tog fart i fjol..
Citera
2024-08-30, 23:45
Medlem
Vad är det för skit dagar,, går ju enbart ner och ner typ,, kommer aldrig komma upp på + sen den stora röda dagen för en tid tillbaka, om det fortsätter så här… +2% ena dagen för att sedan bli -4% 2 dagar typ…. Tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in