Citat:
Ursprungligen postat av
BallaBella
Jag var tvungen att googla vad Advokatetiska skäl innebär.
Fick detta:
Typiskt sett handlar det om att klienten har agerat brottsligt med avseende på processen eller begärt att advokaten ska handla brottsligt eller i strid med god advokatsed och det inte har varit möjligt för advokaten att tala klienten till rätta.
Vad säger man om detta?
Låter som att hon har panik och är beredd att göra vad som helst för att inte bli dömd.
Bra jobbat i vanlig ordning BallaBella!👍🏼
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottslig
Jag var tvungen att läsa på om advokatetiska skäl, det du säger stämmer, men vi lär aldrig få veta vad Diana gjort för att advokaten ska kräva entledigande på grund av advokatetiska skäl. Hon verkar uppenbarligen ha misskött sig på något sätt.
Diana tror uppenbarligen att hon kan manipulera en advokat till att minst gå över gränsen för god advokatsed, eller ännu värre att agera brottsligt!
Precis som du påpekar så lär vi inte få veta orsaken till begäran om entledigande.
Berömvärt av advokaten i mina ögon sett, oavsett om det handlade om att vidarebefordra information trots hennes strikta restriktioner, eller att agera enl Dianas sannolika vana med att bestämma likt en regissör över handlingen!
Blir intressant att se hur rätten hanterar hennes egna önskemål om advokat.
Man blir lite nyfiken på om hennes eget val är en adv som kan tänka sig att kliva över gränser?
Jag påstår givetvis inget, men undran är fri!