2024-08-27, 21:18
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag var tvungen att googla vad Advokatetiska skäl innebär.

Fick detta:
Typiskt sett handlar det om att klienten har agerat brottsligt med avseende på processen eller begärt att advokaten ska handla brottsligt eller i strid med god advokatsed och det inte har varit möjligt för advokaten att tala klienten till rätta.

Vad säger man om detta?
Låter som att hon har panik och är beredd att göra vad som helst för att inte bli dömd.

Jag var tvungen att läsa på om advokatetiska skäl, det du säger stämmer, men vi lär aldrig få veta vad Diana gjort för att advokaten ska kräva entledigande på grund av advokatetiska skäl. Hon verkar uppenbarligen ha misskött sig på något sätt.
Citera
2024-08-27, 21:47
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Fint att du rättar spekulativt trams ifrån "EnLitenPekfingerpekandeLärare" i Landskrona Emilias mordtråd.

Diana landade först på Kronoberg, vilket inte är som en resort på Bali direkt!
Antar att hon möjligen är kvar där fortfarande.

Dianas följare vill gärna påpeka att kriminella skulle ha råd med mer än vad för dem helt okända anonyma individer på nätet har råd med! 😆
Miss Baban har nästan högsta restriktioner enl. protokoll, så hon är tvingad att "gilla läget" för att inte knäckas och gå under.

Tack för att du tillför fakta till trådens läsare!👍🏼

Kronoberg hade fortsatt i alla fall min senaste vända för 3-4 år sedan ingen egen toalett. Det är att ringa på vakten som gäller eller pissa i en kopp. Kranen kan bli jobbig som brud. Inte ovanligt att man nattid kan få vänta en stund. Om det inte är resursbrist och dom helt enkelt säger att man får lösa det själv. Så lyxhotell som någon fanboy påstår är det långt ifrån.
Citera
2024-08-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Diana Baban har försökt byta advokat två gånger men har fått båda sina försök nekade. Men nu ser jag att Maryam Arfaoui som är Diana Babans advokat har begärt entledigande på grund av "advokatetiska skäl".

https://imgur.com/a/J2GBvNB

Men det stod inget om när en ny advokat till Baban kommer utses?
Citera
2024-08-27, 22:18
Medlem
Vill rätten jävlas med Baban så utser den en helt annan advokat trots att de vet att hon vill ha Tobias Enochsson. Hur fungerar det med tilldelningen, är det turordning?
Citera
2024-08-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Vill rätten jävlas med Baban så utser den en helt annan advokat trots att de vet att hon vill ha Tobias Enochsson. Hur fungerar det med tilldelningen, är det turordning?

När är den nya häktningsförhandlingen?
Citera
2024-08-28, 01:23
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
När är den nya häktningsförhandlingen?

29:e augusti.
Citera
2024-08-28, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tyvärr drabbas vi skattebetalare utav Diana Babans penningtvättsbrott, eftersom narkotikamiljoner går ner i kriminellas fickor istf att landa i vår statskassa!

Du menar alltså att narkotikamiljonerna ska landa i statskassan istället för de kriminellas fickor? Är det möjligtvis en legalisering du förespråkar? 🤔

Man kan dessutom ifrågasätta ditt hat mot den kvinnliga influencern DB, hon är väl inte dömd ännu för penningtvätt?
Citera
2024-08-28, 07:53
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag var tvungen att googla vad Advokatetiska skäl innebär.

Fick detta:
Typiskt sett handlar det om att klienten har agerat brottsligt med avseende på processen eller begärt att advokaten ska handla brottsligt eller i strid med god advokatsed och det inte har varit möjligt för advokaten att tala klienten till rätta.

Vad säger man om detta?
Låter som att hon har panik och är beredd att göra vad som helst för att inte bli dömd.
Bra jobbat i vanlig ordning BallaBella!👍🏼
Citat:
Jag var tvungen att läsa på om advokatetiska skäl, det du säger stämmer, men vi lär aldrig få veta vad Diana gjort för att advokaten ska kräva entledigande på grund av advokatetiska skäl. Hon verkar uppenbarligen ha misskött sig på något sätt.
Diana tror uppenbarligen att hon kan manipulera en advokat till att minst gå över gränsen för god advokatsed, eller ännu värre att agera brottsligt!
Precis som du påpekar så lär vi inte få veta orsaken till begäran om entledigande.

Berömvärt av advokaten i mina ögon sett, oavsett om det handlade om att vidarebefordra information trots hennes strikta restriktioner, eller att agera enl Dianas sannolika vana med att bestämma likt en regissör över handlingen!
Blir intressant att se hur rätten hanterar hennes egna önskemål om advokat.

Man blir lite nyfiken på om hennes eget val är en adv som kan tänka sig att kliva över gränser?
Jag påstår givetvis inget, men undran är fri!
Citera
2024-08-28, 08:49
Åklagaren uttalar sig på följande vis:

https://imgur.com/a/NFSfmFw

Maryam Arfaoui yttrande:

https://gofile.io/d/PAmXrF

Det framstår ju som att advokaten skyller på "advokatetiska skäl" för att Diana ska få igenom sitt byte av advokat, sedan behöver inte advokaten redovisa några bevis alls, för då skyller man på tystnadsplikten. Det är ett väldigt tveksamt agerande från Maryam Arfaoui. I sådant fall är det meningslöst att tingsrätten två gånger har nekat Diana advokatbyte, när Maryam ändå bara kan skylla på "advokatetiska skäl" och på så sätt få igenom ett byte av advokat.
Senast redigerad av Brottslig 2024-08-28 kl. 09:08.
Citera
2024-08-28, 09:16
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Åklagaren uttalar sig på följande vis:

https://imgur.com/a/NFSfmFw

Maryam Arfaoui yttrande:

https://gofile.io/d/PAmXrF

Det framstår ju som att advokaten skyller på "advokatetiska skäl" för att Diana ska få igenom sitt byte av advokat, sedan behöver inte advokaten redovisa några bevis alls, för då skyller man på tystnadsplikten. Det är ett väldigt tveksamt agerande från Maryam Arfaoui. I sådant fall är det meningslöst att tingsrätten två gånger har nekat Diana advokatbyte, när Maryam ändå bara kan skylla på "advokatetiska skäl" och på så sätt få igenom ett byte av advokat.
Tack för länkarna!👍🏼
När jag läste länken till åkl kommentar till det hela, så kände jag precis detsamma som du skriver i ditt inlägg citerat ovan.
Om det förhåller sig på det sättet så är adv Maryam Arfaoui agerande INTE det minsta berömvärt.
Citera
2024-08-28, 09:18
Citat:
Tack för länkarna!👍🏼
När jag läste länken till åkl kommentar till det hela, så kände jag precis detsamma som du skriver i ditt inlägg citerat ovan.
Om det förhåller sig på det sättet så är adv Maryam Arfaoui agerande INTE det minsta berömvärt.

Jag har ändå svårt att se hur åklagaren ska kunna neka bytet av advokat om Maryam skyller på advokatetiska skäl, hur ska åklagaren kunna motbevisa något när man inte behöver redovisa några som helst bevis på grund av tystnadsplikten.
Citera
2024-08-28, 09:22
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Jag har ändå svårt att se hur åklagaren ska kunna neka bytet av advokat om Maryam skyller på advokatetiska skäl, hur ska åklagaren kunna motbevisa något när tystnadsplikten gäller.
Precis min tanke, men jag skrev inget om det i mitt inlägg eftersom jag var säker på att vi delade samma tanke.
Bra att det påpekas i tråden! 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in